نفت در حالیکه اوپک به دنبال رفع مشکلات عرضه است، در حال افزایش است
اخبار فارکس

نفت در حالیکه اوپک به دنبال رفع مشکلات عرضه است، در حال افزایش است

توکیو (خبرگزاری رویترز) - قیمت نفت در روز دوشنبه اندکی نزول داشت و سرمایه گذاران و بازرگانان منتظر مذاکرات مهم اوپک در پی عدم توافق بر سر تولید در گروه بودند که می تواند منجر به پمپاژ تولید کنندگان عمده برای گرفتن سهم بازار شود.

هر بشکه نفت در ساعت 9:30 صبح امروز دوشنبه به وقت تهران بعد از سقوط 1 سنتی هفته گذشته، با 15 سنت افزایش یا 0.2% در قیمت 76.32 دلار بود که این اولین افت هفتگی در شش هفته گذشته بود. نفت ایالات متحده با 12 سنت یا 0.5% افزایش به بشکه ای 75.28 دلار رسید که با افزایش 1.5% درصدی که هفته گذشته داشت، ششمین هفته پیاپی بود که در قرارداد هایش به سود می رسید.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، معروف به اوپک، روز جمعه به افزایش حدود 2 میلیون بشکه تولید در روز، از آگوست تا دسامبر 2021 و برای کاهش باقی مانده تولید تا پایان سال 2022 رای دادند اما، اعتراضات امارات متحده عربی (امارات) مانع توافق آنها شد.

این یک اختلاف عمومی نادر بین اعضای این گروه بود. منافع ملی به طور فزاینده ای متفاوت بود و این سیاست، اوپک را تحت تأثیر قرار می دهد زیرا کاربران نفت با بهبود اقتصاد خود از بیماری همه گیر کووید19، نفت خام بیشتری می خواهند.

یکی از تحلیلگران ING در نوشته ای گفت:

 عدم دستیابی به معامله ممکن است پاسخی وارونه برای بازار داشته باشد. وی در ادامه گفت: بطور واقع گرایانه ای این امر می تواند سیگنالی برای پایان دادن به آغاز معاملات گسترده تر و خطری برای افزایش تولید بیشتر توسط اعضای اوپک باشد.

وزیر انرژی عربستان سعودی روز یکشنبه تلاش کرد تا مخالفت امارات متحده عربی با یک توافق پیشنهادی را پس بزند و خواستار "سازش و عقلانیت" برای رسیدن به اتفاق آرا، هنگام دیدار مجدد گروه در روز دوشنبه شود.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان به کانال تلویزیونی عربستان متعلق به عربستان سعودی گفت:

شما باید با پرداختن به شرایط فعلی بازار و با حفظ توانایی و واکنش به تحولات آینده، تعادل برقرار کنید ... اگر همه می خواهند تولید خود را افزایش دهند، این مساله باید اجرا شود.

وی همچنین به عدم اطمینان از روند همه گیری کووید19 و مسئله تولید ایران و ونزوئلا، اشاره کرد.

در ایالات متحده شرکت های انرژی، سکوهای نفت و گاز طبیعی را برای سومین هفته پیاپی از چهار هفته گذشته را افزایش دادند.

شرکت بیکر هیوز در گزارش دقیق جمعه خود گفت: تعداد سکوهای نفت و گاز، شاخص اولیه تولید آینده، در هفته منتهی به 2 ژوئیه از 5 تا 475 بود که بیشترین میزان از آوریل 2020 است.