قیمت نفت همینطور که امواج COVID-19، چشم انداز تقاضای سوخت را تهدید می کند، در حال کاهش است
اخبار فارکس

قیمت نفت همینطور که امواج COVID-19، چشم انداز تقاضای سوخت را تهدید می کند، در حال کاهش است

معاملات آتی نفت خام برنت پس از سقوط 2 درصدی در روز دوشنبه، با سقوط 26 سنت یا 0.4 درصدی معادل 74.42 دلار در هر بشکه تا ساعت 10:20 صبح به وقت تهران رسید.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با 19 سنت یا 0.3٪ کاهش به 72.72  دلار در هر بشکه رسید و در روز دوشنبه 1.5٪ زیان به وجود آورد.

بروز و عود کردن ناگهانی موارد نوع دلتا COVID در حالی صورت می گیرد که سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، روسیه و متحدانش، با هم تحت عنوان اوپک، قرار است در تاریخ 1 ژوئیه برای بحث در مورد کاهش محدودیت های عرضه خود دیدار کنند.

پیش بینی تقاضای اوپک نشان می دهد که در سه ماهه چهارم عرضه جهانی نفت به میزان 2.2 میلیون بشکه در روز از تقاضایش کاسته خواهد شد و این به تولیدکنندگان فرصت می دهد تا تولید خود را افزایش بدهند.

تحلیلگران انتظار دارند اوپک در ماه آگوست عرضه خود را افزایش دهد زیرا بازار با رشد شدید تقاضای سوخت در ایالات متحده و چین، دوتا از بزرگترین مصرف کننده های نفت جهان، تنگ شده است.

هاوی لی، اقتصاددانی درکمپانی تحقیقات خزانه داری OCBC در سنگاپور، گفت : "ما انتظار داریم که این کارتل از اوت به بعد 250 (هزار بشکه در روز) محدودیت عرضه را آزاد کند. عدم باز کردن شیرهای اضافی ممکن است نفت برنت را در ماه آینده به 80 دلار (هر بشکه) برساند".

اسپانیا و پرتغال، مقاصد مورد علاقه تعطیلات تابستانی برای اروپایی ها، محدودیت های جدیدی را بر انگلیسی های واکسینه نشده اعمال کردند، در حالی که 80% از استرالیایی ها به دلیل شعله ور شدن ویروس در سرتاسر کشور با محدودیت شدیدتری مواجه شدند.

فایننشال تایمز به نقل از مقامات گزارش داد، گفتگوها در مورد یک کانال مسافرتی بین ایالات متحده و انگلیس نیز، تا حدودی در مورد نگرانی  های مرتبط با افزایش موارد نوع   Delta  در انگلستان، کاهش یافت.

سرمایه گذاران برای یافتن نشانه هایی از چشم انداز تقاضا به دنبال جدیدترین اطلاعات موجودی ایالات متحده هستند. نظرسنجی اولیه رویترز نشان داد که سهام نفت خام سقوط خود را برای ششمین هفته متوالی افزایش داد، در حالی که سهام بنزین نیز کاهش یافت.

در یک نظرسنجی که در جمعه متنهی به 25 ژوئن،  پیش از گزارش های موسسه نفت آمریکا، در یک گروه صنعتی در روز سه شنبه، و اداره اطلاعات انرژی روز چهارشنبه انجام شد، هفت تحلیلگر تخمین زدند که سهام خام ایالات متحده در هفته منتهی به 25 ژوئن حدود 4.5 میلیون بشکه کاهش داشته است.