شاخص های بورس امریکا به خاطر قانون مالیات ها در حال کاهش هستند
اخبار فارکس

شاخص های بورس امریکا به خاطر قانون مالیات ها در حال کاهش هستند

دیروز سه شنبه، دموکراتهای پیشرو مجلس نمایندگان اعلام کردند به دنبال افزایش مالیات برتر کشور از نرخ 21% به 26.5% می باشند.

شاخص S&P 500 و شاخص کامپوزیت NASDAQ اندکی قبل از اواسط جلسه دیروز دوشنبه پس از آنکه دموکرات های مجلس نمایندگان ایالات متحده، برنامه های خود را برای افزایش عظیم مالیات شرکت ها و افراد اعلام کردند، کاهش یافتند.

در همین حین اما میانگین صنعتی داو جونز توانست سودهای اولیه خودش را حفظ کند.

در ساعت 11 صبح امروز سه شنبه 23 شهریور شاخص سهام S&P 500 در قیمت 4477.52 در حال معامله شدن می باشد. این قیمت از قیمت قله 4492 امروز اندکی پایین تر است.

میانگین صنعتی بلو چیپ داو جونز در ساعت 11 امروز در قیمت 34924 در حال معامله شدن می باشد. این قیمت از قله دیروز بالاتر است.

شاخص NASDAQ کامپوزیت هم که شامل غولهای تکنولوژی ایالات متحده می باشد در ساعت 11 امروز در قیمت 15439 در حال معامله شدن می باشد. این قیمت در این لحظه درست مساوی با قیمت بسته شدن دیروز می باشد.

دموکرات های مجلس نمایندگان ایالات متحده افزایش مالیات های شخصی را به شدت پیشنهاد می کنند

دیروز دوشنبه، دموکراتهای پیشرو مجلس نمایندگان اعلام کردند به دنبال افزایش مالیات برتر کشور برای شرکت ها از نرخ 21% به 26.5% می باشند.

این پیشنهاد همچنین خواستار بالاترین نرخ مالیات فردی یعنی رقم 39.6٪ است. علاوه بر این، این پیشنهاد شامل 3٪  مالیات اضافه بر درآمد افرادی که بالاتر از 5 میلیون دلار درآمد دارند و مالیات بر سود سرمایه 25٪ است.

به گزارش رویترز، کمیته اصلی و قدرتمند مجلس که در امور مالیات ها فعالیت دارد اعلام کرد که این هفته قرار است در مورد قانونگذاری به بحث و تبادل نظر در مجلس بپردازد. این قانونگذاری بخشی از برنامه سرمایه گذاری داخلی دموکرات ها به مبلغ 3.5 میلیارد دلار است.

همچنین در این گزارش، به تلاش های ریچارد نیل، رئیس بخش امور مالیاتی مجلس برای به دست اوردن رای موافق این کمیته در مورد افزایش مالیاتها اشاره شده بود. گفتنی است این افزایش مالیات با هدف تامین بخشی از هزینه 3.5 میلیارد دلاری گسترش خدمات اجتماعی سالمندان و کودکان و همچنین مقابله با تغییرات آب و هوا در مجلس مطرح شده است.

برنامه افزایش مالیاتی نیل به شرح زیر است: شرکتهای با درآمد سالیانه 400.000 دلار 18%، تا 5 میلیون دلار 21% و بالای 5 میلیون دلار 26.5%.

پیشنهاد وی همچنین شامل افزایش نرخ مالیات برای افرادی که درآمد آنها بالاتر از 400.000 دلار است، نیز می شود. قرار است این رقم از 20% فعلی به 25٪ تغییر پیدا کند.

پیشنهاد مجلس گام بزرگی در اعمال تغییر در پیشنهاد جمهوری خواهان مبنی بر کاهش مالیاتها در سال 2017 است. پس از آنکه GOP آن را از 35٪ به 21٪ کاهش داد، نرخ مالیاتهای شرکتها، به 26.5٪ خواهد رسید.

S&P و NASDAQ سودهایشان را پس گرفتند و Dow سودهایش را حفظ کرد

شاخص سهام میانگین صنعتی داو جونز، سودهای روز دوشنبه اش را که ناشی از جبران ضررهای قبلی اش بود، حفظ کرد. این مسئله در حالی رقم خورد که شاخصهای S&P و NASDAQ پنجمین روز از ضررهایشان را به ثبت رساندند. روز جمعه برای S&P 500 بدترین روز از 22 فوریه تا الان بود.