نکته خیلی مهم برای تریدر های بیت کوین در هفته جاری که باید بدانند
اخبار ارز دیجیتال

نکته خیلی مهم برای تریدر های بیت کوین در هفته جاری که باید بدانند

در هفته اخیر بیت کوین هیچ رشدی را تجربه نکرد اما این شرایط می تواند در هفته آتی کاملا متفاوت باشد. در این خبر به نکته خیلی مهم در خصوص قیمت بیت کوین می‌ پردازیم که می تواند بر قیمت تاثیر زیادی داشته باشد. قیمت بیت کوین پس از پشت‌ سر گذاشتن آخر هفته‌ ای نسبتا آرام، توانست بالاخره بالاترین سطح قیمتی هفتگی خود از ماه فوریه تاکنون را به ثبت برساند. پس از این رشد نگرانی‌ ها درباره کاهش قیمت به زیر ۴۰۰۰۰ دلار را کاهش یافت و سرمایه گذاران به شدت امیدوار شدند. شرایط بازار در بازه‌ های زمانی کوتاه‌ مدت‌ تر رو به بهبود است، اما طبق معمول هیچ چیزی قطعی نیست.

مطالعه این بخش پیشنهاد می‌شود: آموزش ارز دیجیتال رایگان

گاوها باید از سطح مقاومتی عبور کرده و این سطح قیمت را سریعا به سطح حمایتی تبدیل کنند. اولین مانع  نیز سطح قیمتی ۴۲۰۰۰ است که در ماه جاری، چالش برانگیز به نظر می‌ رسد. با بازیابی چشمگیر بازارهای جهانی پس از چندین هفته‌ ای که تحت تاثیر جنگ قرار داشته‌ اند، به نکته خیلی مهمی خواهیم پرداخت که بر بازار بیت کوین تاثیرگذار خواهد بود.

جنگ روسیه دیگر بر بازارهای بورس تاثیرگذار نیست

یکی از تحلیلگران بازار به نام هولگر شاپیتز (Holger Zschaepitz) در آخر هفته گذشته گفته بود:

عجیب به نظر می‌رسد، اما گویا بازارهای مختلف طی فقط یک ماه، جنگ روسیه و اوکراین را به دست فراموشی سپرده‌ اند.

وی گفت دلیل اصلی نوسان بازار طی هفته‌ های گذشته بوده است، اکنون به یک موضوع پیش پا افتاده تبدیل شده است.

اگرچه تاثیر شرایط ژئوپولتیکی کنونی هنوز کاملا مشخص نشده است، اما دیگر به اندازه گذشته در بازارهای بورس موثر نیست. اکنون تمرکز و توجه به تغییرات سیاست‌های کشور چین معطوف شده است. در سال جاری بازار بورس چین با کاهش شدیدی مواجه شد، اما به نظر می‌ رسد تغییر شرایط و ایجاد ثبات در این بازار، هم‌ اکنون باعث به وجود آمدن تأثیراتی در سایر بازار ها شده است.

بازار بورس آسیا بیشترین رشد را داشته است و بازار بورس اروپا و آمریکا نیز در هفته جاری دنباله‌ روی بازار آسیا بوده است. در این بین، بازار بورس Stoxx 600 اروپا به حدی رشد داشته است که تمام ضررهای ناشی از جنگ روسیه و اوکراین جبران شده است.

شاپیتز در روز دوشنبه خاطرنشان کرد:

در هفته جاری ارزش بازارهای بورس جهانی تقریبا ۵ تریلیون دلار رشد کرده است. دلیل این موضوع، موجی از محرک‌ های اقتصادی در کشور چین و اشباع فروش قیمت سهام است. سرمایه‌ گذاران دیگر به جنگ و افزایش نرخ بهره اهمیتی نمی دهند. همچنین سود ۱۰ ساله آمریکا از ۰.۱ به ۲.۱۵ درصد رسیده است. ارزش کل بازار بورس ۱۱۲.۴ تریلیون دلار، معادل با ۱۳۳٪ تولید ناخالص جهانی است.

اگر این اخبار خوب ادامه دار باشد، توجهات مجددا به سمت همبستگی بیت کوین با بازار بورس و به ویژه بازار بورس آمریکا معطوف می‌ شود که نتیجه آن به نفع بیت کوین و ارزهای دیجیتال خواهد بود.

در هفته گذشته تحلیلگری با نام مستعار Decentrader گفت الگوی همبستگی و ارتباط بیت کوین و بازارهای بورس هنوز از بین نرفته است.

در گزارش بازار filbfilb آمده است:

نوسان قیمت بیت کوین با بازارهای سنتی کاملا دارای همبستگی است. از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین این همبستگی حتی بیشتر نیز شده است. این موضوع نشان می دهد که بیت کوین همچنان در مواقع نامشخص یک دارایی کمریسک‌ محسوب می‌ شود.

اما باید عامل شکسته شدن این همبستگی را هم زیر ذره بین گرفت. سرمایه‌ گذاران باید چندین هفته آتی را منتظر باشند تا متوجه این موضوع شوند. 

آرتور هایس مدیرعامل بیتمکس در این خصوص گفته است:

همانطور که میبینید، در حال حاضر بیت کوین از بازار سهام شرکت‌ های بزرگ فناوری تقلید می کند (از نظر رفتار قیمت). اگر نرخ بهره رشد کند و به روند نزولی بازار بورس و رکود اقتصادی منجر شود، بیت کوین نیز از شرایط شرکت‌ های بزرگ فناوری پیروی خواهد کرد. تنها روش برای از بین بردن این همبستگی، تغییر این موضوع است که چه چیزی منجر به ارزشمند شدن بیت کوین می‌شود. بازار به شدت صعودی طلا و افزایش نرخ بهره و تورم همراه با رکود اقتصادی (تورم رکودی) می‌تواند این ارتباط را از بین ببرد.

پس می توان نتیجه گرفت که اخبار مرتبط با جنگ روسیه و اوکراین دیگر در سرنوشت بیت کوین تاثیر نخواهد داشت و بسیاری از موسسات (نهنگ ها) از این اخبار برای ایجاد نقدینگی استفاده می کننده تا پوزیشن های کلان خود را سریع تر اجرا کنند (منظور هم پوزیشن خرید است و هم فروش).

اخبار فاندامنتال می تواند بر علیه شما باشد. بسیاری از تریدر های ناآگاه به اخبار فاندامنتالی به چشم سیگنال نگاه کرده و وارد تله افراد صاحب رانت می شوند. برای سرمایه گذاری، داده های انچین بسیار مهمتر از اخبار فاندامنتالی خواهد بود.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام