دیزنی رویای متاورس را در سر دارد
اخبار ارز دیجیتال

دیزنی رویای متاورس را در سر دارد

در هفته آخر دسامبر ۲۰۲۱، شرکت انیمیشن سازی و سرگرمی والت دیزنی تایید کرد که در حال کار بروی پارک موضوعی (تم پارک) خود است. بازدیدکنندگان پارک دیزنی به زودی می توانند از طریق متاورس، بُعد جدیدی از این پارک را تجربه کنند زیرا این غول سرگرمی در حال توسعه پروژه متاورسی بدون نیاز به هدست است. 

به گفته اداره ثبت اختراع ایالات متحده، این فناوری تصاویر سه بعدی و جلوه های مجازی را بر روی محیط حقیقی پخش می کند. چیزی شبیه به تکنولوژی فیلم های علمی تخیلی مانند AVATAR 2009.

این پروژه به گونه ای طراحی شده است که برای هر شخص، شخصی سازی می شود و تنوع پیدا می کند. برای مثال عده ای از بازدید کنندگان ممکن است دنیای فانتزی میکی موس را تجربه کنند در حالی که عده ای دیگر، در حال صحبت کردن با هری پاتر باشند!

این فناوری به کمک موبایل هوشمند بازدید کنندگان، افکت های سه بعدی شخصی سازی شده میسازد و آنها را مانند پروژکتور بروی فضا هایی مثل دیوار ها و… نمایش می دهد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود:  سیگنال رایگان ارز دیجیتال

شرکت والت دیزنی حق اختراع «شبیه‌ساز دنیای مجازی بر بستر دنیای واقعی» را به نام خود در دو روز پیش از تحئیل سال 2022 ثبت کرد.

لازم به ذکر است که متاورس شرکت های دیگر مانند فیسبوک و مایکروسافت نیازمند استفاده از گجت های خارجی مثل هدست‌های AR یا VR است. این در حالی است که فناوری ساخته شده توسط والت دیزنی نیازمند هیچگونه هدست واقعیت مجازی نیست. 

پیش از این، با هجوم ناگهانی شرکت های مختلف به دنیای متاورس، والت دیزنی نیز ابراز علاقه خود را به این تکنولوژی نشان داد. طی جلسه ارائه گزارش درآمد سه ماهه نوامبر 2021، به سرمایه گذاران اعلام کرد که شرکت دیزنی در حال توسعه پروژه متاورسی است.

ما می‌توانیم دنیای واقعی و دیجیتالی را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک کنیم و داستان‌گویی را بدون مرز در متاورس دیزاین امکان‌پذیر سازیم.

تیلاک مندادی (مدیر ارشد استراتژی دیزنی) نیز افزود:

هنگامی که به آینده می‌نگریم، متصل کردن تجربه‌های پارک ما که موانع واقعی و دیجیتالی را از میان برمی‌دارد و لایه‌های جدیدی از داستان‌گویی را فراهم می‌سازد، هدف اصلی و هیجان‌انگیز ما است.

پروژه های والت دیزنی همچنان در دست ساخت هستند و علاقه مندان همچنان باید منتظر نهایی شدن این پروژه ها باشند. اما تمامی این نقشه های راه نشان دهنده محبوبیت متاورس در آینده ای نزدیک است.

به نظر شما، شرکت بعدی کدام است؟

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام