مارکت منتظر داده های امریکا (اخبار فارکس چهارشنبه 6 اردیبهشت)
اخبار فارکس

مارکت منتظر داده های امریکا (اخبار فارکس چهارشنبه 6 اردیبهشت)

امروز چهارشنبه 26 آوریل 2023 است و و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس دنیای ترید شما را از آخرین خبرها و رویدادهای امروز در بازار مطلع کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا شروع می کنیم.

شاخص دلار امریکا که دیروز موفق شد تا اطراف سطح مهم روانی و مقاومت 102 صعود کند امروز وضعیت خوبی حداقل تا بدین لحظه ندارد.

در واقع دلار امریکا تا الان چیزی در حدود 0.50%- ریزش کرده و تقریبا تمام سودهایی دیروز خود را از دست داده است.

دلیل اینکه دیروز دلار قوی تر شد تغییر فضای حاکم بر بازار از ریسکی به ریسک گریز بود. از آنجا که دلار امریکا یک دارایی امن محسوب می شود در چنین زمان هایی مورد توجه معامله گران قرار می گیرد.

سپس پس از پایان ساعت کاری استاک مارکت و با انتشار گزارش درآمدهای مثبت مایکروسافت و گوگل آلفابت که مربوط به سه ماهه اول امسال بودند، سهام فناوری افزایش یافت و شاخص آتی نزدک بیش از 1 درصد افزایش یافت. همین مساله باعث ضعیف تر شدن دلار امریکا شد.

اگر الان نگاهی به شاخص های آتی سهام ایالات متحده بیندازید متوجه مثبت بودن آنها خواهید شد.

ضمنا بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری که دیروز چیزی در حدود 2.60%- سقوط کرد در این لحظه اطراف قیمت 3.40% در حال معامله شدن است. ضمنا بد نیست بدانید بازده اوراق قرضه به پایین ترین میزان دو هفته گذشته خود تنزل کرده است.

ساعاتی پیش و در سشن معاملاتی آسیا، داده های استرالیا نشان داد شاخص قیمت مصرف کننده در سه ماهه اول از 7.8 درصد به 7 درصد کاهش یافته است. به نظر می رسد کاهش تورم در استرالیا روی دلار این کشور تاثیر منفی خود را گذاشته و خواهد گذاشت.

خبرهای امروز فارکس

مارکت امروز منتظر خبر سفارش کالاهای بادوام ماه مارس و تراز عمده فروشی ایالات متحده است. ضمنا فراموش نکنید که فردا قرار است گزارش تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول امریکا اعلام شود.

وضعیت جفت ارزها و طلا

دیروز جفت ارز یورو به دلار امریکا منفی شد و زیر سطح مهم روانی 1.10 بسته شد ولی امروز این جفت ارز عزم خود را جزم کرده و تا الان موفق شده خودش را تا اطراف سطح مهم مقاومت 1.1050 بالا بکشد.

ضمنا شاخص اعتماد مصرف کننده Gfk آلمان از 29.3- در آوریل به 25.7- در ماه می بهبود یافت و به یورو کمک کرد جای پای خود را محکم کند.

جفت ارز gbpusd هم دیروز ریزش کرد ولی توانست خودش را بالای سطح مهم 1.24 حفظ کند. این جفت ارز امروز و تا بدین لحظه توانسته خودش را تا اطراف 1.2450 بالا بکشد. دلیل اصلی این اتفاق، ضعیف تر شدن دلار در مارکت است.

دیروز جفت ارز usdjpy نتوانست سطح مهم حمایت 134 را حفظ کند و تا زیر این منطقه مهم سقوط کرد. دلیل اصلی این مساله، تقاضا برای ین به عنوان یک دارایی امن بود. امروز هم این جفت ارز اطراف سطح مهم 133.50 در حال معامله شدن است.

در انتها اونس جهانی طلا هم برای سومین روز پیاپی صعودی است و توانسته خودش را تا سطح مهم روانی 2000 دلار با بکشد. دلیل اصلی این مساله سقوط بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده امریکا است.