مارکت منتظر گزارش مطالبات بیکاری (اخبار فارکس پنجشنبه 13 مهر)
اخبار فارکس

مارکت منتظر گزارش مطالبات بیکاری (اخبار فارکس پنجشنبه 13 مهر)

امروز پنجشنبه 5 اکتبر 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش فارکس دنیای ترید آخرین خبرهای مهم درون مارکت را با شما به اشتراک بگذارند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با سلطان بازارهای مالی؛ دلار امریکا آغاز می کنیم.

شاخص دلار امریکا بعد از اینکه موفق شد به بالاترین میزان خود در 11 ماه گذشته صعود کند (منظور اطراف 107.35 است) دیروز و امروز شروع به اصلاح و درجا زدن کرده است.

مابقی ارزهای ماژور دیگر نیز در حال معامله شدن در همان محدوده های دیروز خود هستند.

در حقیقت چیزی که باعث شده تا دلار امریکا مومنتوم خود را از دست بدهد داده های ضعیف تر از حد انتظار از سمت ایالات متحده امریکا است.

بر اساس داده های پردازش خودکار (ADP) در روز چهارشنبه، حقوق و دستمزد خصوصی ایالات متحده در ماه سپتامبر از 180،000 نفر در قرائت قبلی به 89.000 نفر افزایش یافت.

بد نیست بدانید رقم اعلام شده در مقابل پیش بینی 153.000 نفری مارکت اعلام شد که پایین ترین رقم مشاغل ADP از ژانویه 2021 تا الان بوده است!

علاوه بر این، PMI خدمات ISM ایالات متحده در ماه سپتامبر از رقم 54.5 قبلی به 53.6 کاهش یافت که درست مطابق با برآورد بازار بود.

در همین حین، اصلاح بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده نیز فشاهای مضاعفی روی دلار امریکا وارد کرده است.

بد نیست بدانید نرخ بازدهی 10 ساله ایالات متحده اطراف 4.75 درصد ثابت مانده و معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده نیز تا بدین لحظه نسبتاً ضعیف می باشد.

در ضمن داده های استرالیا نشان داد در حالی که واردات تقریباً بدون تغییر باقی مانده، صادرات در ماه اوت نیز 4 درصد افزایش یافته است.

جفت ارز AUDUSD هم به همین دلیل قبل از اینکه تا اطراف 0.6335 ریزش کند اوایل سشن معاملاتی اروپا تا اطراف سطح مهم 0.64 صعود کرد.

کمیته مشترک نظارت وزیران (JMMC) سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز چهارشنبه اعلام کرد که پس از نشست ماهانه خود سیاست های تولید را بدون تغییر رها کرده اند.

قیمت هر بشکه نفت خام WTI هم دیروز چیزی بالای 5 درصد ریزش کرد و از محدوده 88.50 دلار تا 83.14 دلار سقوط کرد.

جفت ارز USDCAD علی رغم ضعیف تر شدن سراسری دلار امریکا دیروز به دلیل سقوط قیمت نفت در یک محدوده مثبت به کار خود پایان داد.

وقایع مهم امروز در بازار فارکس

مارکت امروز منتظر دو گزارش تراز تجاری ماه اوت و درخواست برای مطالبات بیکاری هفتگی از سمت ایالات متحده امریکا است. ضمنا مارکت سخنان اعضای فدرال رزرو را از نزدیک رصد خواهد کرد.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز پر طرفدار EURUSD قبل از اینکه امروز وارد فاز اصلاحی شود دیروز موفق شد خودش را تا بالای سطح مهم 1.05 برساند و همانجا روز کاری خود را به پایان برد.

در ضمن Destatis آلمان نیز اوایل امروز گزارش داد که مازاد تجاری از رقم 17.7 میلیارد یورو در ژوئیه به 16.6 میلیارد یورو در ماه اوت کاهش یافته است.

جفت ارز GBPUSD هم دیروز از فضای ریسکی مارکت بهره مند شد موفق شد خودش را تا بالای سطح مهم 1.21 افزایش دهد. این جفت ارز در حال حاضر در یک محدوده کوچک پایین سطح مهم 1.2150 در حال معامله شدن است.

جفت ارز USDJPY نیز با اینکه در سشن معاملاتی آسیا ریزش کرد ولی موفق شده دوباره خودش را بالای سطح مهم 149 برساند.

در انتها اونس جهانی طلا هم مثل تمام 8 روز گذشته قرمز است و اطراف قیمت 1920 دلار راکد و بدون حرکت در حال درجا زدن می باشد.