همه منتظر نرخ بهره کانادا (اخبار فارکس چهارشنبه 17 خرداد)
اخبار فارکس

همه منتظر نرخ بهره کانادا (اخبار فارکس چهارشنبه 17 خرداد)

امروز چهارشنبه 7 ژوئن 2023 است و یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس دنیای ترید قصد دارند تا شما را از آخرین خبرها و رویدادهای درون مارکت مطلع کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

شاخص دلار امریکا که با نماد dxy معروف است و قدرت این ارز را با رقبای بین المللی اش می سنجد شروع به افزایش تا اطراف 104.30 کرده است. دلیل قوی تر شدن دلار امریکا، بازده اوراق قرضه ده ساله است که سبز می باشد و در قیمت 3.67% در حال معامله شدن است.

با یک نگاه ساده به جفت ارزها متوجه خواهید شد که اکثر ارزهای ماژور منتظر یک محرک قوی برای ادامه مسیر خود می باشند و در حال حاضر همه آنها در همان محدوده قبلی خود در حال دست و پا زدن هستند.

داده های چین در طول ساعات کاری بازار آسیا نشان داد که مازاد تجاری از 90.21 میلیارد دلار در ماه آوریل به 65.81 میلیارد دلار در ماه می کاهش یافته است. رقم اعلام شده با پیش بینی 92 میلیارد دلاری مارکت اختلاف بسیار فاحشی داشت.

در حقیقت صادرات و واردات به طور سالانه به ترتیب 7.5 و 0.8 درصد کاهش یافته است.

در همین حین اداره آمار استرالیا گزارش داد که تولید ناخالص داخلی واقعی (GDP) به طور سالانه و در سه ماهه اول 2.3 درصد رشد داشته است. شایان ذکر است بدانید برآورد تحلیلگران 2.4 درصد بود.

جفت ارز AUDUSD نیز به دنبال رالی صعودی دیروز که به دلیل افزایش غیر منتظره 25 واحدی نرخ های بهره توسط بانک مرکزی نیوزیلند بود مومنتوم خود را از دست داده و اطراف 0.6650 در حال معامله شدن است.

ضمنا بد نیست بدانید که پیش بینی می شود بانک مرکزی کانادا نرخ های بهره خود را در همان رقم 4.5 درصد دست نخورده باقی بگذارد. جفت ارز USDCAD هم در همین راستا تا الان اطراف قیمت 1.34 در حال معامله شدن است.

رویدادهای مهم امروز

مهمترین خبر امروز نشست بانک مرکزی کانادا (BoC) به منظور تعیین نرخ های بهره بانکی و قرائت بیانیه شورای سیاستگذاری است (این خبر راس ساعت 17:30 اعلام خواهد شد). ایالات متحده امریکا هم قرار است تراز تجاری کالاهای خود به علاوه تغییرات اعتباری مصرف کنندگان مربوط به ماه آوریل را منتشر کند.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD امروز و تا بدین لحظه کماکان پایین سطح مهم و روانی 1.07 در حال معامله شدن است. از نقطه نظر تکنیکالی این جفت ارز با میانگین متحرک 200 روزه درگیر است.

جفت ارز GBPUSD هم پس از کاهش تا زیر سطح مهم 1.24 دوباره موفق شده خودش را بالای این سطح مهم نگه دارد. از نقطه نظر تکنیکالی این جفت ارز با میانگین متحرک 50 روزه درگیر است.

جفت ارز USDJPY هم که در تایم روزانه با یک منطقه حمایتی درگیر است ابتدا تا اطراف سطح مهم و روانی 139 ریزش کرد ولی در این لحظه در قیمت 139.40 در حال معامله شدن می باشد.

در انتها اونس جهانی طلا که موفق نشد از سطح مقاومتی پیش روی خود اطراف 1970 دلار عبور کند شروع به ریزش تا 1956 دلار کرده است.