بازار فارکس در حال درجا زدن (اخبار فارکس دوشنبه 21 فروردین)
اخبار فارکس

بازار فارکس در حال درجا زدن (اخبار فارکس دوشنبه 21 فروردین)

امروز دوشنبه 10 آوریل 2023 اولین روز کاری فارکس در این هفته میلادی است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس دنیای ترید شما را با آخرین خبرها و رویدادهای امروز در بازار آشنا کنند.

طبق معمول همیشه خبر امروز را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

اگر همین الان چارت شاخص دلار امریکا را باز کنید مشاهده خواهید کرد که دلار کمی بالاتر از سطح مهم روانی 102 در حال درجا زدن است.

در واقع پس از اینکه هفته گذشته دلار تا اطراف سطح مهم حمایت 101.40 ریزش کرد سروکله گاوهای مارکت پیدا شد.

همان گونه که قبلا هم شما را مطلع کرده بودیم با شروع تعطیلات عید پاک یا همان Easter حجم معاملات در بازارهای مالی کاهش پیدا کرد. امروز هم اکثر نقاط جهان آخرین روز تعطیلی ایستر را می گذرانند.

در جریان باشید ساعاتی دیگر و با به صدا درآمدن زنگ بازار سهام وال استریت، مارکت های اوراق قرضه و سهام ایالات متحده شروع به کار می کنند.

جمعه گذشته داده های ایالات متحده نشان داد که حقوق و دستمزد بخش غیر کشاورزی در ماه مارس 236,000 نفر افزایش یافته که این رقم کمی کمتر از پیش بینی 240,000 نفری مارکت بود.

ضمنا در همین مدت مشابه نرخ بیکاری از 3.6% به 3.5% کاهش یافت و نرخ مشارکت نیروی کار نیز از رقم 62.5% به 62.6% افزایش یافت.

در نهایت میانگین درآمد ساعتی سالانه 4.2 درصد افزایش یافت که نسبت به رقم 4.6 درصدی ثبت شده در ماه فوریه یک کاهش اندکی را از خود ثبت کرد.

اگرچه گزارش مشاغل به نرم شدن شرایط در بازار کار اشاره کرده ولی رشد حقوق و دستمزدها نسبتاً سالم باقی مانده است.

ضمنا بد نیست بدانید که بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری پیش از تعطیلات آخر هفته از پایین ترین میزان خود در دو ماه گذشته تا 3% افزایش یافت و باعث شد تا دلار قدرت خود را در مقابل رقبای خود حفظ کند.

ولی همین بازده اوراق قرضه ده ساله امروز با یک گپ نزولی باز شده و تا اطراف 3.36 ریزش کرده و باعث شده تا یورو کمی قوی تر از دلار به نظر برسد.

در انتها تنها خبری که قرار است امروز از سمت امریکا منتشر شود گزارش تراز عمده فروشی و سخنرانی یکی از اعضای با نفوذ فدرال رزرو به نام جان ویلیامز است.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز eurusd امروز و با شروع هفته کاری فارکس اطراف سطح مهم روانی 1.09 در حال درجا زدن است. دلیل این مساله تعطیلی ایستر یا همان عید پاک است.

جفت ارز gbpusd هم وضعیتی مشابه یورو به دلار دارد و کمی بالاتر از منطقه مهم 1.24 در وضعیت رکود قرار دارد.

جفت ارز usdjpy ولی امروز ابتدا تا اطراف 132.80 بالا آمد ولی در این لحظه اطراف قیمت 132.32 در حال درجا زدن است.

در انتها اونس جهانی طلا همان گونه که در بخش تحلیل جفت ارزها قسمت طلا تحلیل کرده بودیم ابتدا تا اطراف سطح مهم روانی و حمایت 2000 دلار سقوط کرد ولی در این لحظه در قیمت 2004 دلار در حال معامله شدن است.