مارکت منتظر گزارش تورم امریکا (اخبار فارکس چهارشنبه 23 فروردین)
اخبار فارکس

مارکت منتظر گزارش تورم امریکا (اخبار فارکس چهارشنبه 23 فروردین)

امروز چهارشنبه 12 آوریل 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس دنیای ترید شما را با آخرین خبرها و رویدادهای امروز در بازار آشنا کنند.

همینطور که مطلع هستید قرار است امروز راس ساعت 12:30 به وقت گرینویچ معادل 16 بعد از ظهر به وقت ایران، خبر CPI ماه مارس امریکا که موسوم به "گزارش تورم ایالات متحده امریکا" است منتشر شود.

انتظار می رود CPI سالانه ایالات متحده بعد از افزایش 6% درصدی در ماه فوریه 5.2% اعلام شود. همچنین پیش بینی شده تورم خالص یا همان Core CPI سالانه که بدون احتساب خوراکی و انرژی ها است از رقم قبلی 5.5% به 5.6% افزایش پیدا کند.

دیروز رئیس فدرال رزرو نیویورک، جان ویلیامز، گفت: یک افزایش نرخ بهره 25 واحدی دیگر منطقی است ولی اگر تورم در حال کاهش باشد مجبور خواهند بود نرخ ها را کاهش دهند.

دلیل اینکه مارکت در این لحظه آرام می باشد همین گزارش تورم امریکا است که تمام معامله گران را به حاشیه بازار رانده است. گزارش CPI قدرت این را دارد که جان تازه ای به مارکت بدمد و نوسانات بالایی ایجاد کند.

دیروز شاخص دلار امریکا بعد از اینکه موفق نشد از سطح مهم مقاومتی 102.50 عبور کند شروع به ریزش تا خود قیمت مهم 102 کرد.

امروز هم دلار ابتدا تا پایین سطح مهم روانی 102 ریزش کرد ولی در این لحظه در قیمت 102.06 در حال درجا زدن می باشد.

اگر نیم نگاهی به شاخص های آتی سهام ایالات متحده بیندازید مشاهده خواهید کرد که آنها هم به دلیل گزارش مهم CPI راکد و بدون روند شده اند.

رویدادهای مهم امروز بازار فارکس

همینطور که مطلع هستید امروز قرار است گزارش مهم تورم امریکا راس ساعت 16 منتشر شود. سپس راس ساعت 16:30 رئیس بانک مرکزی انگلستان، اندرو بیلی صحبت خواهد کرد.

ساعت 17:30 روسای بانک مرکزی کانادا قرار است آخرین نرخ های بهره خود را اعلام کنند. و در انتها راس ساعت 21:30 صورتجلسه آخرین نشست مهم فدرال رزرو اعلام خواهد شد.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز یورو به دلار امروز و در این لحظه راکد و بدون حرکت اطراف قیمت 1.0927 در حال درجا زدن است.

جفت ارز پوند به دلار هم قرمز و کمی بالاتر از سطح مهم روانی 1.24 در حال معامله شدن است.

جفت ارز دلار به ین ژاپن نیز در قیمت 133.70 کاملا راکد شده و منتظر خبر مهم تورم امریکا است تا به مسیر خود ادامه دهد.

در انتها اونس جهانی طلا نیز که ساعاتی پیش تا قیمت سطح مهم مقاومت 2021 بالا رفته بود در این لحظه راکد و بدون روند در قیمت 2007 دلار در حال معامله شدن است.