تثبیت بازارها (اخبار فارکس دوشنبه 27 آذر)
اخبار فارکس

تثبیت بازارها (اخبار فارکس دوشنبه 27 آذر)

امروز دوشنبه 18 دسامبر 2023 اولین روز کاری بازار فارکس در این هفته میلادی است و یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید قصد دارند تا شما را از آخرین رویدادهای درون مارکت مطلع کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

بعد از سپری کردن هفته گذشته که به هفته بانک های مرکزی بزرگ معروف بود و بازارهای مالی نوسانات زیادی را تجربه کردند امروز و با شروع اولین روز کاری، بازارها در وضعیت ثبات می باشند.

اگر همین الان چارت شاخص دلار امریکا را باز کنید مشاهده خواهید کرد که بعد از اینکه دلار هفته گذشته چیزی بالغ بر 1 درصد ریزش کرد در این لحظه کمی پایین تر از سطح مهم 102.50 و با رنگ قرمز در حال معامله شدن است.

ضمنا نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده امریکا نیز که یکی از بزرگترین محرک های دلار و طلا می باشد با رنگ قرمز و اطراف 3.91 درصد در حال بالا و پایین شدن است.

رالی ریسکی که پس از غافلگیری فدرال رزرو اواخر روز چهارشنبه گذشته آغاز شد پیش از ورود به آخر هفته میلادی و با بسته شدن شاخص های اصلی وال استریت در روز جمعه قدرت خود را از دست داد.

شاخص های آتی سهام ایالات متحده هم در این لحظه مثبت می باشند که نشان از فضای ریسکی درون مارکت می باشد.

مهمترین خبرها و رویدادهای امروز فارکس

تنها خبرهای امروز شاخص وضعیت اقتصادی IFO آلمان و گزارش بانک بوندس این کشور است. در ضمن سرمایه گذاران به دقت به سخنان مقامات بانک های مرکزی هم توجه خواهند کرد.

وضعیت بازار طلا و دیگر جفت ارزها

 علی رغم اینکه جفت ارز EURUSD جمعه گذشته بیش از 1 درصد و تا پایین سطح مهم 1.09 ریزش کرد امروز و تا بدین لحظه موفق شده خودش را تا بالای همین سطح مهم برساند.

جفت ارز GBPUSD هم درست مثل یورو به دلار بعد از اینکه جمعه گذشته بیش از 1 درصد و تا پایین سطح مهم 1.27 سقوط کرد امروز و تا بدین لحظه موفق شده خودش را تا بالای همین سطح مذکور برساند.

جفت ارز USDJPY هم که به پایین ترین میزان خود در 5 ماه گذشته سقوط کرده بود امروز و تا بدین لحظه اطراف قیمت 142.30 و با رنگ سبز در حال معامله شدن است.

در طول ساعات کاری سشن معاملاتی آسیا، داده های نیوزیلند نشان داد شاخص اعتماد مصرف کننده Westpac برای سه ماهه چهارم از 80.2 به 88.9 افزایش یافته است.

داده های دیگر هم نشان داد شاخص کسب و کار PSI نیوزیلند از 48.9 در اکتبر به 51.2 درصد در ماه نوامبر افزایش یافت.

جفت ارز NZDUSD هم به دنبال این اخبار مثبت و قوی تا اطراف قیمت 0.6250 شروع به افزایش کرده است.

در انتها طلای جهانی که جمعه گذشته تا اطراف قیمت 2015 دلار ریزش کرده بود امروز و تا بدین لحظه موفق شده خودش را تا بالای سطح مهم 2020 دلار بالا بکشد.