مارکت در وضعیت آرام (اخبار فارکس دوشنبه 5 تیر)
اخبار فارکس

مارکت در وضعیت آرام (اخبار فارکس دوشنبه 5 تیر)

امروز دوشنبه 26 ژوئن 2023 اولین روز کاری فارکس در این هفته میلادی است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس دنیای ترید شما را از آخرین خبرها و رویدادهای درون مارکت آگاه کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

شاخص دلار امریکا که با نماد dxy معروف است روز جمعه گذشته و در آخرین روز کاری مارکت موفق شد تا بالای سطح مهم 103 صعود کند.

اگر همین الان نمودار شاخص دلار امریکا را باز کنید متوجه رنگ قرمز و نزولی بودن آن خواهید شد. دلار امریکا در این لحظه که مشغول نگارش این خبر هستیم پایین سطح مهم 103 و اطراف 102.70 در حال معامله شدن است.

ضمنا نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری که رابطه مثبتی با دلار (و رابطه منفی با طلا) دارد در این لحظه 3.72% است.

همانطور که مطلع هستید در آخر هفته ای که گذشت تنش ‌ها بین گروه مزدور واگنر و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، پس از اینکه طرفین در اواخر روز شنبه به توافق رسیدند کاهش یافت.

نینگ جیژه، معاون کمیته اقتصادی کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین (CPPCC) گفت: چین باید هر چه سریعتر اقدامات لازم را برای تقویت بهبود وضعیت اقتصادی خود پس از کووید در دومین اقتصاد بزرگ جهان افزایش دهد.

دلیل این مساله این است که اخیرا موسسه جهانی رتبه بندی S&P اعلام کرده که پیش بینی خود را برای رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) چین از 5.5 درصد در سال جاری به 5.2 درصد کاهش داده است.

درست به دنبال این تغییر و تحولات به نظر می ‌رسد که سرمایه ‌گذاران امروز و تا بدین لحظه موضع محتاطانه ‌ای را اتخاذ کرده ‌اند و معاملات آتی شاخص سهام های ایالات متحده هم تا همین ساعت از روز نسبتاً کاهش یافته است.

رویدادهای مهم بازار فارکس

سرمایه گذاران امروز منتظر مجمع سالانه بانک مرکزی اروپا در مورد بانکداری مرکزی در سینترا هستند چرا که قرار است رئیس بانک مرکزی اروپا، کریستین لاگارد راس ساعت 21 امشب در آن سخنرانی کند.

سپس گزارش شاخص وضعیت اقتصادی IFO آلمان را داریم و در سشن نیویورک هم قرار است تحقیقات فدرال رزرو دالاس را درباره وضعیت تولیدات امریکا داشته باشیم.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز پرطرفدار EURUSD که روز جمعه تا اطراف سطح مهم 1.0850 ریزش کرد امروز و در سشن معاملاتی آسیا بخش بزرگی از ضررهای خود را جبران کرد. این جفت ارز در حال حاضر با رنگ قرمز و در قیمت 1.0888 در حال بالا و پایین شدن است.

جفت ارز GBPUSD هم که روز جمعه تا 1.2685 ریزش کرد امروز و تا بدین لحظه موفق شده خودش را دوباره تا بالای سطح مهم 1.27 بکشاند. قیمت پوند به دلار در این لحظه 1.2735 می باشد.

جفت ارز USDJPY هم که جمعه گذشته یک رکورد جدیدی از خود نشان داد و از کانال صعودی سه ماهه خود خارج شد و تا اطراف سطح مهم 134 صعود کرد (این بالاترین قیمت دلار به ین در 7 ماه گذشته است) در این لحظه در حال اصلاح و در قیمت 143.16 می باشد.

در همین راستا خلاصه نظرات نشست ماه ژوئن بانک مرکزی ژاپن (BoJ) نشان داد که سیاستگذاران در این فکر هستند که در حین انجام سیاست های انبساطی خود بازنگری استراتژی کنترل منحنی بازده خود را تغییر دهند.

در انتها اونس جهانی طلا هم که جمعه گذشته رکورد جدیدی زد و تا اطراف 1910 دلار سقوط کرد امروز و تا بدین لحظه اطراف قیمت 1930 دلار در حال اصلاح می باشد.