بازار در آرامش قبل از طوفان (اخبار فارکس دوشنبه 2 مرداد)
اخبار فارکس

بازار در آرامش قبل از طوفان (اخبار فارکس دوشنبه 2 مرداد)

امروز دوشنبه 24 ژوئیه 2023 اولین روز کاری فارکس در این هفته میلادی است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس دنیای ترید شما را از آخرین خبرها و رویدادهای درون مارکت آگاه کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

شاخص دلار امریکا که قدرت آن با شش ارز ماژور و بزرگ بین المللی اش سنجیده می شود امروز و در سشن معاملاتی آسیا موفق شده تا اطراف 101.33 صعود کند.

در واقع این پنجمین روز متوالی است که دلار امریکا در حال بالا رفتن می باشد. دلار امریکا هفته گذشته چیزی در حدود 1.20% به طرفدارانش سود داد.

اگر سری هم به چارت نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده بزنید متوجه خواهید شد که بازده ده ساله هم اطراف قیمت 3.82 درصد در حال معامله شدن می باشد.

در ضمن شاخص های آتی سهام ایالات متحده نیز به دنبال عملکرد متضاد جمعه گذشته وال استریت، در این لحظه بدون تغییر و در همان نقطه ای که جمعه بسته شدند راکد و بدون حرکت مانده است.

ساعاتی پیش و در طول زمان کاری معاملات آسیا، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی (NDRC) و مسئول برنامه ریزی دولت چین اعلام کرد که آنها حمایت مالی پروژه ‌های سرمایه ‌گذاری خصوصی را هدایت و تقویت خواهند کرد.

شاخص اصلی سهام چین هم واکنشی به این خبر نشان نداد و رفت که با اندک ضرری روز کاری خود را به اتمام برساند.

داده های منتشر شده توسط موسسه جهانی S&P نشان داد که شاخص مدیران خرید کامپوزیت استرالیا از 50.1 در ژوئن به 48.3 در ماه ژوئیه کاهش پیدا کرده که این مساله نشان دهنده انقباض و کوچکتر شدن در بخش فعالیت های خصوصی استرالیا است.

جفت ارز AUDUSD هم در واکنش به این خبر تا اطراف سطح مهم 0.67 ریزش کرد.

در ضمن شاخص مدیران خرید کارخانجات بانک جیبون ژاپن هم در ماه ژوئیه به رقم 49.4 درصد کاهش یافت.

در همین حال، ماساتو کاندا، دیپلمات ارشد ارزی ژاپن نیز پیش از اعلام سیاست های خود در روز جمعه گفت: بانک ژاپن احتمالاً پیش ‌بینی تورم خود را افزایش خواهد داد.

جفت ارز USDJPY هم تا بدین لحظه اطراف قیمت 141.50 راکد و بدون حرکت متوقف شده است.

رویدادهای مهم امروز بازار فارکس

امروز قرار است موسسه جهانی S&P شاخص مدیران خرید آلمان، منطقه یورو، انگلستان و کمی دیرتر و در سشن معاملاتی نیویورک PMI امریکا را منتشر کند.

در ضمن قرار است امریکایی ها شاخص فعالیت ملی بانک فدرال رزرو شیکاگو خود را پیش از نشست مهم سیاست گذاری مهم بانک مرکزی این هفته اعلام کنند.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز پر طرفدار EURUSD امروز و تا بدین لحظه موفق شده تا پایین سطح مهم 1.08 ریزش کند. البته این جفت ارز در حال حاضر در قیمت 1.0809 در حال معامله شدن می باشد.

بد نیست بدانید این هفتمین روز متوالی است که یورو به دلار قرمز می باشد.

جفت ارز GBPUSD بعد از هفت روز قرمز و ریزش بودن اطراف سطح مهم 1.28 وارد فاز درجا زدن شده است.

در انتها اونس جهانی طلا هم اطراف قیمت 1960 دلار ثابت مانده و متوقف شده است.