مارکت در حالت سکون (اخبار فارکس دوشنبه 26 تیر)
اخبار فارکس

مارکت در حالت سکون (اخبار فارکس دوشنبه 26 تیر)

امروز دوشنبه 17 ژوئیه 2023 اولین روز کاری بازار فارکس در این هفته میلادی است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس دنیای ترید شما را از آخرین خبرها و رویدادهای درون مارکت آگاه کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

پس از اینکه شاخص دلار امریکا که قدرت این ارز را با رقبای بین المللی اش ارزیابی می کند به پایین ترین میزان خود در 15 ماه گذشته یعنی پایین قیمت 100 سقوط کرد، روز جمعه گذشته کمی خودش را اصلاح کرد.

دلار امریکا امروز و تا بدین لحظه در یک محدوده کوچک کمی پایین تر از همین سطح مهم 100 در حال بالا و پایین شدن است.

ضمنا نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری نیز اطراف قیمت 3.81 درصد در حال معامله شدن می باشد.

همانطور که مطلع هستید مارکت منتظر داده های اقتصادی مهم از سمت چین؛ دومین اقتصاد بزرگ دنیا بود.

ساعاتی پیش و در سشن معاملاتی آسیا داده های چین نشان داد که تولید ناخالص داخلی واقعی با نرخ سالانه 6.3 درصد در سه ماهه دوم افزایش یافته است.

بد نیست بدانید عدد اعلام شده به دنبال رقم 4.5 درصد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول اعلام شد ولی کمتر از پیش بینی رقم 7.3 درصد تحلیلگران از آب درآمد.

داده‌ های دیگر از سمت چین نشان می ‌دهد که خرده ‌فروشی در ماه ژوئن به طور سالانه 3.1 درصد افزایش یافته است که نسبت به رقم 12.7 درصد در ماه می به شدت کاهش یافته است. ضمنا تولیدات صنعتی نیز در همین مدت مشابه 4.4 درصد افزایش یافته است.

اداره ملی آمار چین (NBS) در بیانیه ای اعلام کرد، در حالی که پایه و اساس اقتصاد داخلی محکم نیست ولی اقتصاد در حال بهبود است.

پس از انتشار این داده ها شاخص ترکیبی شانگهای چیزی در حدود 1٪ کاهش یافت و معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده نیز تا بدین لحظه با کاهش نسبتاً کمی روبرو شده است.

رویدادهای مهم امروز بازار فارکس

امروز قرار است در سشن معاملاتی لندن تعدادی از سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا از جمله رئیس فعلی آن، کریستین لاگارد، برای بازار صحبت کنند.

ضمنا تنها گزارشی که قرار است برای ایالات متحده امریکا منتشر شود شاخص تولیدی امپایر استیت فدرال رزرو نیویورک می باشد.

وضعیت جفت ارزها و طلا

هفته گذشته جفت ارز EURUSD چیزی در حدود 250 پیپ صعود کرد که بزرگترین سود در یک هفته طی یک سال گذشته قلمداد می شود. این جفت ارز در حال حاضر در قیمت 1.1245 در حال معامله شدن می باشد.

جفت ارز GBPUSD هم روز جمعه گذشته کمی ریزش داشت ولی در انتها هفته خود را با یک صعود شارپی به پایان رساند. این جفت ارز در حال حاضر بالای سطح مهم 1.31 در حال معامله شدن می باشد.

جفت ارز USDJPY هم که هفته گذشته به پایین ترین میزان خود در دو ماه گذشته یعنی پایین قیمت 137.50 ریزش کرده بود به شش روز نزولی بودن خود پایان داد. این جفت ارز امروز و تا بدین لحظه با رنگ قرمز در قیمت 138.50 در حال معامله شدن می باشد.

در انتها اونس جهانی طلا که هفته گذشته از ریزش های بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری امریکا منتفع شده بود چیزی در حدود 1.5 درصد صعود کرد. طلا در این لحظه اطراف قیمت 1955 دلار ثابت مانده و در حال درجا زدن می باشد.