آرامش در مارکت به دلیل تعطیلی (اخبار فارکس دوشنبه 8 خرداد)
اخبار فارکس

آرامش در مارکت به دلیل تعطیلی (اخبار فارکس دوشنبه 8 خرداد)

امروز دوشنبه 29 می 2023 اولین روز کاری فارکس در این هفته میلادی است و یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید قصد دارند تا شما را از آخرین رویدادهای درون مارکت مطلع کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

اگر همین الان چارت شاخص دلار امریکا را که با نماد dxy معروف است باز کنید متوجه رکود دلار خواهید شد.

دلیل اصلی این اتفاق، تعطیلی بازار فارکس در بریتانیا، آلمان، فرانسه، سوئیس و ایالات متحده امریکا است. در واقع بعد از بازار پر نوسان روز جمعه گذشته، امروز و با شروع هفته کاری فارکس مارکت تا بدین لحظه بسیار آرام می باشد.

انگلیسی ها و دیگر کشورهای اروپایی نامبرده شده که در تعطیلی فصل بهار بانک ها به سر می برند و ایالات متحده امریکا هم روز یادبود سربازانی که در ارتش خود کشته شدند را تعطیل می باشد.

در آخر هفته ای که گذشت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و کوین مک کارتی، رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان، به توافق موقتی دست یافتند که محدودیت بدهی های امریکا را به حالت تعلیق در آورند تا از نکول (عدم پرداخت) بدهی ایالات متحده جلوگیری کنند.

ولی مجلس نمایندگان و سنا کماکان باید این توافق را که سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری امریکا را تا اول ژانویه 2025 در روزهای آینده به حالت تعلیق در می آورد، تصویب کنند.

با این حال، احتمالاً واکنش بازارها به این تحول در اوایل روز سه ‌شنبه، زمانی که معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده و بازارهای اوراق قرضه ایالات متحده به فعالیت باز می ‌گردند، مشاهده می ‌شود.

رویدادهای مهم امروز

از آنجا که امروز در اکثر کشورهای اروپایی و ایالات متحده تعطیل می باشد هیچ خبر و رویداد مهمی که بتواند محرک بازار باشد قرار نیست اعلام شود.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD تمام چهار هفته گذشته را قرمز و نزولی بود و روز جمعه گذشته چیزی در حدود 0.77%- ریزش کرد. این جفت ارز تا بدین لحظه راکد می باشد و در حال حاضر به یک منطقه بسیار مهم حمایتی برخورد کرده و متوقف شده است.

البته فراموش نکنید که تعطیلی امروز مارکت روی حجم معاملات اکثر جفت ارزها تاثیر منفی خواهد گذاشت.

جفت ارز GBPUSD هم اطراف قیمت 1.2350 وارد فاز درجا زدن شده است. این جفت ارز تمام سه هفته گذشته را نزولی بوده است.

جفت ارز USDJPY که بر عکس پوند و یورو تمام سه هفته گذشته را صعودی بوده، هفته پیش چیزی در حدود 2% صعود کرده است. این جفت ارز در حال حاضر و با توجه به تعطیلی اکثر کشورها اطراف قیمت 140.50 در حال درجا زدن می باشد.

اونس جهانی طلا هم تمام سه هفته گذشته نزولی بوده و هفته پیش چیزی در حدود 1.57%- ریزش کرده است. ضمنا بد نیست بدانید که طلا هم در تایم روزانه و هم در تایم هفتگی به کف کانال صعودی خود برخورد کرده و متوقف شده است.

ضمنا طلا در این لحظه در قیمت 1942 دلار در حال معامله شدن می باشد.