مارکت در وضعیت آرام (اخبار فارکس دوشنبه 29 خرداد)
اخبار فارکس

مارکت در وضعیت آرام (اخبار فارکس دوشنبه 29 خرداد)

امروز دوشنبه 19 ژوئن 2023 است و یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید قصد دارند تا شما را از آخرین رویدادهای درون مارکت مطلع کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

اگر همین الان چارت شاخص دلار امریکا که با نماد DXY معروف است را باز کنید مشاهده خواهید کرد که دلار بعد از سقوط تا سطح مهم و روانی 102 شروع به بازگشت یا بهتر بگوییم اصلاح کرده است.

در همین حین نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری هم اطراف قیمت 3.76% در حال معامله شدن می باشد.

ضمنا فراموش نکنید که بازارهای اوراق قرضه و سهام در ایالات متحده به دلیل روز آزادی 19 ژوئن تعطیل می باشد.

روز یکشنبه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده و چین گانگ، وزیر امور خارجه چین، بنا بر گزارش ‌ها "مذاکرات صریح و سازنده ای" در مورد اختلافات خود از تجارت در تایوان داشتند.

به گزارش رویترز، گفته می شود که طرفین در مورد چیزهایی جز ادامه گفتگو با یک نشست نهایی در واشنگتن به توافق رسیده اند.

رویدادهای مهم امروز در بازار فارکس

امروز قرار نیست هیچ خبر مهمی از سمت اتحادیه اروپا در مارکت منتشر شود در نتیجه تمام تمرکزها بر اظهارات مقامات با نفوذ بانک های مرکزی خواهد بود.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD هفته گذشته چیزی بالغ بر 200 پیپ صعود کرد. دلیل اصلی این مساله ضعیف تر شدن سراسری دلار امریکا و قوی تر شدن یورو در نتیجه سخنان شاهینی بانک مرکزی اروپا (ECB) بود.

قرار است امروز اواخر سشن معاملاتی اروپا فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا و ایزابل اشنابل، عضو شورای حاکم بانک مرکزی اروپا، سخنرانی کنند.

ضمنا جفت ارز یورو به دلار در این لحظه پایین قیمت 1.0950 در حال درجا زدن می باشد.

جفت ارز GBPUSD هفته گذشته به بالاترین سطح خود از آوریل 2022 یعنی 1.2850 رسید. امروز و تا بدین لحظه هم این جفت ارز کمی بالاتر از سطح مهم و روانی 1.28 در حال درجا زدن می باشد.

روز سه ‌شنبه یعنی فردا، دفتر آمار ملی بریتانیا، داده‌ های تورم ماه می را پیش از نشست مهم شورای سیاستگذاری پولی بانک مرکزی انگلیس (BoE) در روز پنجشنبه منتشر خواهد کرد.

جفت ارز USDJPY پس از اینکه موفق شد به بالاترین میزان خود در 7 ماه گذشته یعنی اطراف سطح مهم و روانی 142 صعود کند در این لحظه چند پیپی پایین تر از همین سطح مهم در حال درجا زدن می باشد.

در واقع هفته گذشته این جفت ارز ضعیف تر شدن دلار را در مارکت نشان نداد و دلیل آن هم اختلاف سیاست های دو بانک مرکزی امریکا و ژاپن است.

در انتها قیمت اونس جهانی طلا که هفته گذشته تقریباً بدون تغییر و کمی بالاتر از 1950 دلار بسته شد، امروز و تا بدین لحظه برای یافتن مسیر خود با مشکل مواجه شده است.