بازار فارکس در حالت سکون (اخبار فارکس دوشنبه 3 مهر)
اخبار فارکس

بازار فارکس در حالت سکون (اخبار فارکس دوشنبه 3 مهر)

امروز دوشنبه 25 سپتامبر 2023 اولین روز کاری فارکس در این هفته میلادی است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش فارکس دنیای ترید آخرین خبرهای مهم درون مارکت را با شما به اشتراک بگذارند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با سلطان بازارهای مالی؛ دلار امریکا آغاز می کنیم.

بعد از اینکه جمعه گذشته شاخص دلار امریکا موفق شد به بالاترین میزان خود در شش ماه گذشته یعنی اطراف 105.80 صعود کند امروز و تا بدین لحظه کمی پایین تر از همین منطقه مذکور در حال درجا زدن می باشد.

به نظر می رسد بازارهای مالی به دلیل مشکل مسکن چین؛ دومین اقتصاد بزرگ جهان، موضع محتاطانه ای برگزیده است.

دیروز یکشنبه غول املاک و مستغلات چین؛ اورگراند، اعلام کرد به دلیل تحقیقات در حال انجام در مورد زیر مجموعه اصلی داخلی خود؛ گروه سهامی خاص املاک Hengda، قادر به انتشار لیست بدهی های جدید خود نیست و طرح تجدید ساختار بدهی هایش را به حالت تعلیق درآورده است.

شاخص سهام هنگ کنگ؛ هنگ سنگ، نیز در پی انتشار این خبر امروز و تا بدین لحظه چیزی در حدود 2 درصد ریزش کرده است. در همین حین شاخص ترکیبی شانگهای چین هم چیزی در حدود 0.5 درصد ریزش کرده است.

در ضمن بد نیست بدانید این خبر تاثیرات منفی خودش را روی دو جفت ارز دلار استرالیا و دلار نیوزیلند نیز گذاشته و این دو جفت ارز تا الان چیزی در حدود 0.3 و 0.2 درصد به ترتیب ریزش کرده اند.

خاطرنشان می گردد شاخص آتی سهام های ایالات متحده نیز تا الان و با توجه به خبر منفی از سمت چین در وضعیت خوبی به سر می برد.

وقایع مهم امروز در بازار فارکس

مارکت امروز منتظر گزارش نظرسنجی شاخص احساسات کسب و کار از آلمان و مراسم ادای سوگند رئیس بانک مرکزی اروپا، کریستین لاگارد، در مقابل کمیته امور اقتصادی و پولی است.

در ضمن تقویم فارکسی امروز برای ایالات متحده امریکا خالی است و معامله گران از نزدیک سخنان اعضای کمیته FOMC را برای دریافت سیگنال های جدید رصد می کنند.

وضعیت جفت ارزها و طلا

این پنجمین روز متوالی است که جفت ارز EURUSD ریزشی است و موفق شده تا اطراف 1.0635 سقوط کند.

جفت ارز GBPUSD هم بعد از سه روز متوالی ریزشی بودن امروز و تا بدین لحظه اطراف قیمت 1.2242 راکد مانده و در حال درجا زدن می باشد.

جفت ارز USDJPY نیز موفق شده خودش را به بالاترین میزان در 11 ماه گذشته یعنی اطراف 148.50 برساند. همینطور که قبلا هم گفته بودیم گاوهای این جفت ارز به دنبال فتح قیمت مهم و رند 150 می باشند.

دلیل اصلی ضعیف تر شدن ین ژاپن در مقابل دلار امریکا اتخاذ سیاست های فوق انبساطی ژاپنی ها و اصرار بر ادامه آن در مقابل سیاست های انقباضی فدرال رزرو است.

در انتها اونس جهانی طلا بعد از اینکه هفته گذشته تا نزدیک سطح مهم 1950 دلار صعود کرد در یک وضعیت بلاتکلیف از سمت خرس ها و گاوها هفته کاری خود را تمام کرد.

این فلز گرانبها هم اکنون نیز اطراف قیمت 1923 دلار راکد مانده و در حال درجا زدن می باشد.