بازار در وضعیت سکون (اخبار فارکس دوشنبه 8 مهر)
اخبار فارکس

بازار در وضعیت سکون (اخبار فارکس دوشنبه 8 مهر)

امروز دوشنبه 30 اکتبر 2023 اولین روز هفته میلادی در بازار فارکس است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش فارکس دنیای ترید آخرین خبرهای مهم درون مارکت را با شما به اشتراک بگذارند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با سلطان بازارهای مالی؛ دلار امریکا آغاز می کنیم.

همینطور که مشاهده می کنید بازارهای مالی امروز و تا بدین لحظه در هفته مهمی که رویدادها و اخبار درجه یکی قرار است منتشر شود در وضعیت آرامش و سکون قرار دارند.

اگر چارت شاخص دلار امریکا را باز کنید موجه خواهید شد که این سومین روز متوالی است که دلار امریکا اطراف قیمت 106.60 راکد مانده و در حال درجا زدن می باشد.

در واقع جمعه گذشته و با انتشار گزارش مهم هزینه مصرف شخصی یا همان شاخص تورم سنج PCE که درست مطابق با انتظارات مارکت بود دلار اندکی بالا و پایین شد و در انتها بدون هیچ گونه جهت خاصی هفته کاری خود را تمام کرد.

ضمنا بد نیست بدانید که نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده تا الان کمی پایین تر از سطح مهم 4.86 درصد در حال معامله شدن است و شاخص های آتی سهام ایالات متحده هم در وضعیت خوبی به سر می برند.

این مساله نشان دهنده بهبود وضعیت مارکت و سنتیمنت مثبت است.

شایان ذکر است بدانید در آخر هفته ای که گذشت ارتش اسرائیل به نبرد با حماس در شمال غزه به عنوان بخشی از عملیات زمینی خود ادامه داد.

انتظار می رود امروز شورای امنیت سازمان ملل متحد یک نشست اضطراری برای بحث در مورد توقف درگیری ها برای ارائه کمک های بشردوستانه برگزار کند.

وقایع مهم امروز در بازار فارکس

مهمترین خبر امروز گزارش تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم آلمان به علاوه شاخص تورمی HICP است که قرار است نظر معامله گران را به خود جلب کند.

در ضمن فراموش نکنید که چهارشنبه همین هفته فدرال رزرو جلسه مهم ماه نوامبر خود را برگزار خواهد کرد.

وضعیت جفت ارزها و طلا

هفته گذشته جفت ارز EURUSD وارد فاز درجا زدن شد و بدون هیچ گونه تغییری اطراف قیمت 1.0550 هفته کاری خود را به پایان رساند. یورو به دلار در حال حاضر شروع به ریزش تا پایین همین سطح مذکور کرده است.

جفت ارز GBPUSD هم بعد از اینکه موفق شد خودش را بالای سطح مهم 1.21 تثبیت کند جمعه گذشته وارد فاز درجا زدن شد. این جفت ارز امروز و تا بدین لحظه شروع به ریزش تا پایین سطح مهم 1.2100 کرده است.

USD/JPY نیز پس از کاهش شدید روز پنجشنبه گذشته یک جهش مجدد را تجربه کرد اما قبل از رسیدن به سطح مهم 150.00 در روز جمعه شتاب صعودی خود را از دست داد.

این جفت ارز در حال حاضر اطراف قیمت 149.50 راکد مانده و در حال درجا زدن می باشد.

در ضمن یادتان باشد که بانک مرکزی ژاپن قرار است فردا صبح زود و در سشن معاملاتی توکیو نشست ماهانه بانکی خود را برگزار کند. ژاپن فردا همچنین گزارشات خرده فروشی و نرخ بیکاری خود را منتشر خواهد کرد.

در انتها اونس جهانی طلا که روز جمعه گذشته تا اطراف سطح مهم 2010 صعود کرد امروز هم مجددا تا قیمت 2006 دلار بالا رفت ولی با مقاومت خرس های مارکت روبرو شده است.

طلای جهانی در این لحظه در قیمت 1994 دلار در حال معامله شدن می باشد.