بازار در وضعیتی آرام (اخبار فارکس دوشنبه 1 آبان)
اخبار فارکس

بازار در وضعیتی آرام (اخبار فارکس دوشنبه 1 آبان)

امروز دوشنبه 23 اکتبر 2023 اولین روز کاری مارکت در این هفته میلادی است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش فارکس دنیای ترید آخرین خبرهای مهم درون مارکت را با شما به اشتراک بگذارند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با سلطان بازارهای مالی؛ دلار امریکا آغاز می کنیم.

اگر همین الان چارت شاخص دلار امریکا را که با نماد dxy در بازار فارکس مشهور است باز کنید مشاهده خواهید کرد که دلار در همان منطقه ای است که روز جمعه گذشته هم آنجا در حال درجا زدن بود (اطراف 106.25).

حال اگر سری به نمودار بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده که یکی از محرک های قوی ارزشگذاری دلار امریکا است بزنید متوجه خواهید شد که بازده اوراق اطراف بالاترین میزان 16 سال گذشته قبل خود یعنی 5 درصد در حال معامله شدن است.

ضمنا وضعیت شاخص های آتی سهام ایالات متحده امریکا هم تا بدین لحظه مثبت می باشد.

پس از سومین رأی ناموفق جیم جردن در روز جمعه، 9 قانونگذار جمهوری خواه نامزدی خود را برای ریاست مجلس اعلام کردند.

بنا بر آخرین گزارش ها، جمهوری خواهان امروز برای بحث در مورد نامزدها و رای گیری داخلی، صبح روز سه شنبه همدیگر را ملاقات خواهند کرد.

در همین حال ارتش اسرائیل اعلام کرده که بمباران هوایی غزه را تشدید خواهد کرد و از غیرنظامیان خواسته تا به مناطق شمالی منطقه جابجا شوند.

بنا بر گزارش ‌ها، دولت ایالات متحده در تلاش است تا اسرائیل را متقاعد کند که عملیات زمینی را به تاخیر بیاندازد تا زمان بیشتری برای مذاکرات گروگان ‌گیری و ارسال کمک‌ های بشردوستانه بیشتر به منطقه داده شود.

وقایع مهم امروز در بازار فارکس

قرار است تا ساعاتی دیگر Bundesbank آلمان گزارش ماهانه خود را منتشر کند و کمیسیون اروپا هم اطلاعات اولیه شاخص اعتماد مصرف کننده ماه اکتبر خود را منتشر خواهد کرد.

ایالات متحده امریکا هم قرار است در سشن معاملاتی نیویورک شاخص فعالیت ملی خود را توسط فدرال رزرو نیویورک منتشر کند.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD که جمعه گذشته در یک محدوده مثبت هفته کاری خود را به پایان برد امروز و تا بدین لحظه پایین سطح مهم 1.06 و با رنگ قرمز در حال معامله شدن یا بهتر بگوییم درجا زدن می باشد.

جفت ارز GBPUSD هم بعد از اینکه جمعه گذشته تا پایین سطح مهم 1.21 سقوط کرد قبل از ورود به آخر هفته میلادی به سمت بالا بازگشت.

این جفت ارز در این لحظه اطراف قیمت 1.2160 ثابت مانده و در حال درجا زدن می باشد. ضمنا یادتان باشد فردا دفتر آمار ملی بریتانیا قرار است داده ‌های مشاغل ماه اوت را منتشر کند.

روزنامه نیکی ژاپن روز یکشنبه گزارش داد که مقامات بانک مرکزی ژاپن در حال بررسی تعدیل استراتژی کنترل منحنی بازده خود می باشند. دلیل این مساله ابهامات شدید پیرامون چشم‌ انداز وضعیت اقتصاد جهانی و تشدید تنش ‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه است.

شاخص Nikkei 225 ژاپن هم بلافاصله بعد از این خبر تحت فشار نزولی شدید قرار گرفت و تا بدین لحظه نزدیک به 1 درصد سقوط کرده است.

جفت ارز USDJPY هم به دنبال این اتفاقات درست نزدیک به سطح بسیار مهم 150 در حال معامله شدن می باشد.

در انتها اونس جهانی طلا هم که روز جمعه گذشته به دنبال صعودهای قبلی خود شروع به افزایش تا نزدیک 1997 دلار کرده بود در انتها در قیمت 1980 دلار هفته کاری خود را به پایان برد.

طلای جهانی در سشن معاملاتی توکیو قرمز شد و تا 1964 دلار ریزش کرد ولی الان و در این لحظه موفق شده خودش را تا اطراف 1980 دلار بالا بکشد.