آیا آرامش مارکت موقتی است؟ (اخبار فارکس دوشنبه 25 اردیبهشت)
اخبار فارکس

آیا آرامش مارکت موقتی است؟ (اخبار فارکس دوشنبه 25 اردیبهشت)

امروز دوشنبه 15 می 2023 اولین روز کاری مارکت فارکس در این هفته میلادی است. یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید قصد دارند تا شما را از آخرین خبرهای درون مارکت مطلع کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

همینطور که مشاهده می کنید مارکت هفته آرامی را شروع کرده و این آرامش در چارت شاخص دلار امریکا هم نمایان است.

اگر همین الان نمودار شاخص دلار را باز کنید مشاهده خواهید کرد که دلار بعد از رسیدن تا سطح مهم مقاومتی 102.50 همانجا در حال درجا زدن است. از نقطه نظر تکنیکالی کمی بالاتر از این منطقه یک سطح مهم مقاومتی دیگر وجود دارد که دلار برای عبور از آن به محرک های قوی تری نیاز دارد.

اواخر جمعه گذشته دانشگاه میشیگان گزارش داد که شاخص اعتماد مصرف کننده از 63.5 در ماه آوریل به 57.7 (منظور گزارش مقدماتی است) در ماه می کاهش یافته است.

علاوه بر این، مؤلفه انتظارات تورمی یک ساله از 4.6 درصد به 4.5 درصد کاهش یافت اما انتظارات تورمی 5 ساله از 3.0 درصد به 3.2 درصد رسید که این رقم بالاترین میزان از سال 2011 است.

این فاکتور به علاوه فضای ریسک گریز درون مارکت هفته گذشته باعث شد تا دلار امریکا چیزی در حدود 1.5 درصد افزایش پیدا کند.

ضمنا شاخص های آتی سهام امریکا تا بدین لحظه مثبت می باشند و چیزی در حدود 0.3% صعود کرده اند و بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری امریکا نیز اطراف 3.5% در حال معامله شدن است.

بد نیست بدانید ساعات اولیه امروز صبح به وقت ایران نیز رئیس جمهور ایالات متحده، جو بایدن، اعلام کرد قرار است فردا سه شنبه با رهبران کنگره درباره مشکل سقف بدهی ها جلسه ای داشته باشد.

رویدادهای مهم امروز

امروز قرار است اروپایی ها داده های مربوط به تولیدات صنعتی خود را منتشر کنند. فدرال رزرو نیویورک نیز قرار است در سشن معاملاتی امریکا شاخص تولیدی امپایر استیت را اعلام کند.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD که روز جمعه تا پایین سطح مهم 1.09 ریزش کرده بود چیزی در حدود 100 پیپ سقوط کرد و در این لحظه کمی بالاتر از 1.0855 در حال معامله شدن می باشد.

جفت ارز GBPUSD نیز مانند جفت ارز یورو اس دی روز جمعه تا اطراف 1.2450 سقوط کرد ولی امروز و تا بدین لحظه کمی بالاتر از همین سطح و در قیمت 1.2480 در حال معامله شدن است.

جفت ارز USDJPY هم که مدتی است در تایم روزانه در یک کانال صعودی قرار گرفته پس از اینکه جمعه گذشته به کف کانال و قیمت 134 برخورد کرد شروع به بالا رفتن تا اطراف 135.75 کرد. قیمت این جفت ارز در این لحظه کمی پایین تر از سطح مهم روانی 136 است.

ضمنا دو جفت ارز NZDUSD و AUDUSD پیش از گزارش مهم چین (خرده فروشی و تولیدات صنعتی) که قرار است فردا سه شنبه منتشر شود صعودی می باشند.

در انتها اونس جهانی طلا که تمام سه روز گذشته را نزولی بود و تا سطح مهم روانی 2000 دلار سقوط کرده بود امروز و تا بدین لحظه اطراف قیمت 2020 دلار در حال معامله شدن می باشد.