مارکت در حالت تدافعی (اخبار فارکس دوشنبه 15 خرداد)
اخبار فارکس

مارکت در حالت تدافعی (اخبار فارکس دوشنبه 15 خرداد)

امروز دوشنبه 5 ژوئن 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید شما را از آخرین خبرها و رویدادهای مهم درون مارکت فارکس آگاه کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را دلار امریکا آغاز می کنیم.

شاخص دلار امریکا که قدرت این ارز را با سبدی از شش ارز بزرگ بین المللی می سنجد در همین ابتدای هفته شروع به قدرت نمایی برای رفقای خود کرده است.

اگر همین الان سری به چارت شاخص دلار امریکا با نماد DXY بزنید متوجه صعود قیمت دلار تا 104.30 خواهید شد. ر حقیقت دلار امریکا قدرت خود را مدیون بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری است که در این لحظه اطراف 3.74% می باشد.

ولی از آن طرف شاخص های بزرگ سهام ایالات متحده سیگنال های متفاوتی از خود ساطع می کنند که نشانگر وضعیت محتاط گونه بازار است.

جمعه گذشته اداره آمار کار ایالات متحده گزارش داد که حقوق و دستمزد بخش غیر کشاورزی (NFP) در ایالات متحده در ماه می 339,000 افزایش یافته است. رقم اعلام شده با یک اختلاف بزرگ نسبت به 190.000 نفر پیش بینی شده توسط تحلیلگران اقتصادی فراتر رفت.

جزئیات بیشتر این گزارش نشان داد که نرخ بیکاری نیز از 3.4 درصد در ماه آوریل به 3.7 درصد افزایش یافته است.

شاخص دلار امریکا هم بعد از انتشار گزارش NFP جهش بزرگی کرد و مقدار زیادی از ضررهای روزهای گذشته خود را جبران کرد.

امروز هم با آغاز هفته کاری فارکس شاخص دلار در ادامه صعود جمعه گذشته شروع به افزایش تا نزدیک سطح مهم 104.40 کرده است.

جالب است بدانید که مارکت بر اساس ابزار پیش بینی کننده گروه CME نشان می دهد که هنوز چیزی بالغ بر 70 درصد از مشارکت کنندگان در بازار بر این باورند که فدرال رزرو در نشست این ماه خود نرخ ها را دست نخورده باقی خواهد گذاشت.

در آخر هفته ای که گذشت شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی گفت که عربستان از ماه ژوئیه تولیدات خود را یک میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد.

علاوه بر این اوپک و متحدانش در بیانیه ‌ای جداگانه اعلام کردند به توافقی دست یافته ‌اند که تولیدات کل خود را از سال 2024 به 40.46 میلیون بشکه در روز برسانند (شایان ذکر است بدانید رقم فعلی 31.51 میلیون بشکه در روز است).

قیمت نفت خام هم امروز و به دنبال این تحول افزایش یافت. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آخرین بار با افزایش نزدیک به 2 درصدی به 73.20 دلار رسید.

رویدادهای مهم امروز

امروز قرار است در سشن معاملاتی اروپا گزارش PPI و شاخص اطمینان سرمایه گذاری سنتیکس برای اروپا و در سشن امریکا هم سفارش کارخانجات و شاخص مدیران خرید خدمات ISM منتشر شود.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD به دنبال کاهش جمعه گذشته امروز هم قرمز است و شروع به ریزش تا پایین سطح مهم و روانی 1.07 کرده است.

جفت ارز GBPUSD هم مثل یورو به دلار قرمز می باشد و شروع به ریزش تا پایین سطح مهم 1.24 کرده است.

جفت ارز USDJPY در حال صعود تا بالای سطح مهم 140 است و موفق شده خودش را تا نیمه های سطح مهم 140 برساند.

در انتها اونس جهانی طلا نیز موفق شده به دنبال ریزش های جمعه گذشته امروز هم کاهشی باشد و در این لحظه اطراف قیمت 1940 در حال معامله شدن می باشد.