گزارش سازمان ملل : تا سال 2023 بازگشت توریست های بین المللی را نخواهیم دید
اخبار فارکس

گزارش سازمان ملل : تا سال 2023 بازگشت توریست های بین المللی را نخواهیم دید

 ژنو ( خبرگزاری رویترز) طبق اعلام یک مطالعه در سازمان ملل متحد، ورود گردشگران بین المللی امسال به جز در برخی از بازارهای غربی، دچار رکود خواهد شد و باعث خسارت تا 2.4 تریلیون دلاری می شود.

واکسیناسیون و گواهی  COVID-19 کلیدی برای بازگرداندن اطمینان به جهانگردان خارجی است، چرا که زندگی بسیاری از کشورها، به ویژه کشورهای کوچک جزیره ای که برای تأمین شغل به این بخش بسیارمتکی هستند، در گرو این مسئله می  باشد.

طبق گزارش UNCTAD و سازمان جهانی گردشگری UN در سال 2020، ورود بین المللی توریست ها 73٪ نسبت به سطح قبل از همه گیری در سال 2019 کاهش یافته و باعث خسارت تقریبی 2.4 تریلیون دلار در گردشگری و بخشهای مرتبط شده است.

رالف پیترز از بخش تجزیه و تحلیل تجارت UNCTAD در یک کنفرانس خبری گفت: "چشم انداز امسال هم خیلی بهتر به نظر نمی رسد".

وی گفت: "سه ماهه اول امسال دوباره بد بود، و سفرهای زیادی اتفاق نیافتاد. "

وی با توجه به اعتبار بخشی واکسن ها به رویترز گفت: "انتظار می رود بهبودی خاصی در نیمه دوم سال، حداقل تا حدودی برای آمریکای شمالی و اروپا وجود داشته باشد. "

این گزارش سه سناریو را برای سال 2021 تعیین کرده است، که نشان می دهد ورود گردشگران بین المللی بین 63 تا 75 درصد نسبت به  قبل از همه گیری کاهش می یابد، در نتیجه زیان این مشکل، بین 1.7 تریلیون دلار و 2.4 تریلیون دلار می باشد.

زوریتسا اوروشویچ، نماینده ژنو در UNWTO مستقر در مادرید، گفت: "از لحاظ جهانگردی بین المللی، ما در سطح 30 سال پیش قرار داریم، بنابراین در این قضیه اساساً در دهه 80 هستیم. "

وی گفت: "آنچه ما در دراز مدت به دنبال آن هستیم .… رسیدن به اعداد ( رکورد ) سال 2019 پس از سال 2023 است. "

ساندرا کاروائو، رئیس اطلاعات بازار در UNWTO، گفت : که این بهبود بسیار متنوعی خواهد بود و از نظر منطقه ای و کشوری متفاوت است.

وی گفت : گواهی دیجیتال COVID 19 اتحادیه اروپا، که از روز پنجشنبه به اجرا در می آید، تنها هماهنگی منطقه ای موجود تا این تاریخ را نشان می دهد.

CARVAO با اشاره به مسیرهای مسافرتی گفت : "به عنوان مثال می بینیم که آسیا و اقیانوسیه در حال حاضر یکی از بسته ترین مناطق جهان هستند. بیشتر مرزهای کشورها یا کاملاً بسته و یا با محدودیت های قابل توجهی در حال دست و پنجه نرم کردن هستند".