تاثیر اخبار در فارکس؛موقع ترید فقط به این چهارتا توجه کنید!
اخبار فارکس

تاثیر اخبار در فارکس؛موقع ترید فقط به این چهارتا توجه کنید!

اخبار فارکس با بیشترین تاثیرات، بازار را به حرکت وامیدارد! شما چه ترید با اخبار در فارکس انجام دهید و چه انجام ندهید، هیچ راه فراری از این حقیقت که اخبار فارکس یک محرک مهم بازار هستند ندارید. از همین رو تصمیم گرفتیم در یک محتوا در خصوص شاخص‌های مهم تحلیل اخبار فارکس صحبت کنیم.

در انتها مطالعه این مقاله یاد خواهیم گرفت که چه اخباری را دنبال کنیم و چطور با تحلیل آنها کسب سود کنیم.

تحلیل اخبار اقتصادی فارکس

تمام ما، اخبار متنوعی را از منابع مختلفی مطالعه می‌کنیم. این اخبارها به تناسب اندازه خود در بازار بزرگ فارکس تأثیر خواهند گذاشت. اما از آنجایی که منابع ما (زمان و سرمایه) محدود است بهتر است از بین این همه خبر، مهمترین ها را انتخاب کنیم و فقط بر روی آنها تمرکز کنیم.

پس اگر تصمیم داریم به سمت معامله با اخبار در فارکس حرکت کنیم، باید به اخبارهای زیر دقت کنیم:

  1. جلسات بانک مرکزی
  2. نرخ بیکاری 
  3. شاخص قیمت مصرف کننده CPI (تورم)
  4. تولید ناخالص داخلی GDP
  5. اخبار فارکس برنامه ریزی نشده

 

تاثیر اخبار فاندامنتالی مهم روی فارکس

 

با ما همراه باشید تا با این دسته از اخبار آگاه شوید.

اهمیت جلسات بانک مرکزی در تحلیل اخبار اقتصادی فارکس

یکی از تاثیر گذار ترین اخبار فارکس، جلسات بانک مرکزی و تصمیمات درباره نرخ بهره است. اغلب دستور جلسه این رویداد کنترل تورم و اطمینان از ثابت ماندن ارزش پول کشور است؛ و به همین جهت هر تریدر بازار فارکس باید این خبر را دنبال کند. چراکه ارز پول کشورها اهمیت بسیار بالایی دارند.

از این جلسات مهم می‌توان به FOMC, ECB, BoE, RBA, BOJ اشاره کرد. این جلسات هر ماه یکبار برگزار می‌شوند.

معمولاً در فواصل ماهانه، بانک های مرکزی در سراسر دنیا برای تعیین نرخ بهره و بحث در مورد برنامه های پیش رو طی جلساتی یکدیگر را ملاقات میکنند. این که آیا نرخ ها را افزایش می دهند، نرخ ها را بدون تغییر می گذارند یا نرخ ها را پایین تر می آورند، همه به عملکرد اقتصاد ان کشور مربوط است.

آنچه یک بانک مرکزی مانند فدرال رزرو در نشست ماهانه FOMC خود انتخاب میکند تا باسیاست های پولی انجام شود، تاثیر زیادی در بازار فارکس دارد. در این مثال، افزایش نرخ ها احتمالا برای دلار صعودی خواهد بود، درحالی که کاهش نرخ ها احتمالا نزولی خواهد بود.

مهمترین قسمت جلسه بانک مرکزی در مورد سیاست نرخ بهره، بیانیه های معتبری است که در کنار هر تصمیمی گرفته می شود.معامله گران فارکس (معامله با اخبار در فارکس) به دلیل تجزیه و تحلیل کوچکترین تغییرات در کلمات، نسبت به اظهارات ماه قبل، مشهور هستند و میتوانند به سرعت بازارها را به چرخش درآورند.

تاثیر نرخ بیکاری در تاثیر اخبار بر بازار فارکس

داده های نرخ بیکاری به اشکال مختلف در اقتصادهای مختلف منتشر می شود، اما بدون شک بالاترین تاثیر انتشار در این لیست، وضعیت اشتغال غیرکشاورزی ایالات متحده است.

گزارش وضعیت اشتغال غیر کشاورزی از تغییر در تعداد افراد شاغل در ماه گذشته خبر می دهد(همانطور که از نام آن پیداست به استثنای صنعت کشاورزی).

مهمترین اخباری که منتشر می شود : وضعیت اشتغال غیر کشاورزی امریکا

هر چند وقت یکبار: ماهیانه

عدد NFP ایالات متحده، ماهانه توسط اداره آمار کار، معمولاً در اولین جمعه ماه منتشر می شود. این به عنوان یکی از بهترین شاخص ها در مورد قدرت اقتصاد ایالات متحده دیده می شود و در نتیجه پس از انتشار، بازارها بسیار بی ثبات خواهند بود.

این به این دلیل است که هنگام تعیین سیاست نرخ بهره، داده های بیکاری برای فدرال رزرو مهم هستند. اگر نرخ بیکاری زیاد باشد، فدرال رزرو برای تحریک استخدام، احتمالا نرخ ها را کاهش می دهد.

در حالی که جفت ارزهای اصلی فارکس بیشترین نوسانات را پیرامون انتشار NFP تجربه می کنند، هر یک از جفت ارزها با بیشترین درصد نقد شوندگی نیز، رفتار قیمت وحشیانه ای را تجربه خواهند کرد. دلیل این امر آن است که بازارهای جهانی به قدری به هم پیوسته اند که وقتی اقتصاد آمریکا کند می شود، بقیه جهان نیز با آن کند می شوند.

استفاده از این بخش پیشنهاد می‌شود: ماشین حساب فارکس

شاخص قیمت مصرف کننده CPI در تحلیل اخبار اقتصادی فارکس

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در اخبار اقتصادی فارکس تغییر در قیمت سبد کالا و خدمات است. به زبان ساده، CPI  تورم را اندازه گیری می کند.

این یکی از مهمترین اخبار اقتصادی با بالاترین درجه اهمیت است زیرا همانطور که در بالا گفتیم، مسئولیت سیاست بانک مرکزی کنترل تورم است.

مهمترین اخباری که منتشر می شود: شاخص قیمت مصرف کننده امریکا

هر چند وقت یکبار: ماهیانه

ممکن است بپرسید در سبد کالا چه چیزی وجود دارد؟ این سبد شامل مجموعه ای ثابت از محصولات و خدمات بر اساس عادات متوسط ​​مصرف کننده است که دفتر آمار کار جمع آوری کرده است. مهم این نیست که چه چیزهایی در داخل آن وجود دارد، بلکه عاداتی که  مصرف کننده ها نشان میدهند، مورد سنجش است.

وقتی قیمت کالاها و خدمات افزایش می یابند، این همان چیزی است که به عنوان تورم از آن یاد میشود. بیشترین تأثیر انتشار اخبار CPI به صورت ماهانه منتشر می شود، اما به دلیل اهمیت آن، این داده ها، همچنین به صورت های سه ماهه و سالانه  نیز گرد آوری می شوند.

از آنجا که بانک های مرکزی مانند بانک فدرال رزرو امریکا از اعدادCPI  برای ردیابی تورم استفاده می کنند، رابطه مستقیمی بین CPI و سیاست نرخ بهره وجود دارد. وقتی تورم بالایی وجود داشته باشد، بانک مرکزی فدرال رزرو احتمالاً نرخ ها را برای خنک سازی اقتصاد افزایش می دهد. وقتی تورم کمی وجود دارد، بانک فدرال رزرو برای تحریک رشد، احتمالا نرخ ها را کاهش میدهند.

تاثیر تولید ناخالص داخلی GDP در تحلیل اخبار اقتصادی فارکس

تولید ناخالص داخلی (GDP) یک کشور ، تغییر سالانه ارزش تعدیل شده تورم کلیه کالاها و خدمات تولید شده در اقتصاد را نشان می دهد.

در حالی که ماهیت گسترده آن به این معنی است که تصمیم گیری مستقیم سیاست برای یک بانک مرکزی دشوار است، تولید ناخالص داخلی همچنان یک معیار اصلی  برای قدرت کلی اقتصادی است.

مهمترین اخباری که منتشر میشود: تولید ناخالص داخلی امریکا

هر چند وقت یکبار: سه ماهه

عددد تولید ناخالص داخلی ایالات متحده توسط دفتر تجزیه و تحلیل اقتصادی، به صورت سه ماهه منتشر می شود. با اتشار تولید ناخالص داخلی در فواصل زمانی گسترده، این اداره همچنین، ارقام اولیه را در پایان هر ماه منتشر می کند.

در حالی که یک بانک مرکزی مانند فدرال رزرو هرگز تصمیم نهایی در مورد نرخ بهره را  به تنهایی بر روی تولید ناخالص داخلی اتخاذ نمی کند، اما هنوز هم به عنوان مدرکی برای تصمیم گیریهای ابتدایی اطراف آن، استفاده می شود. اگر تولید ناخالص داخلی روند صعودی تری داشته باشد، نشانه خوبی است که اقتصاد در حال رشد است و نرخ بهره در حال افزایش است.

همین مسئله را می توان برای عدد تولید ناخالص داخلی در حال کاهش بیان کرد ، که نشان دهنده کاهش سرعت اقتصادی است که می تواند منجر به کاهش نرخ ها بشود.

تاثیر اخبار فارکسی برنامه ریزی نشده تحلیل اخبار اقتصادی فارکس

گاهی اوقات ماهیت غیرقابل پیش بینی جامعه ای که در آن زندگی می کنیم به معنای اتفاقاتی است که می افتند، منظور اتفاقاتی است که بازارها را به حرکت در می آورند.

این بخش شامل کلیه اخبار منتشر شده فارکسی با تأثیر بالا می باشد که ممکن است در تقویم اقتصادی خود پیدا کنید یا نکنید.

مثال های مهم:سخنرانی های سیاسی، سخنرانی های بانک های مرکزی، حملات تروریستی

هرچند وقت یکبار: گاه و بیگاه

به عنوان نمونه می توان به سخنان رئیس جمهور آمریکا در یک میتینگ انتخاباتی برای اعلام غیر منتظره بسته محرک اقتصادی به سمت میکروفون مطرح کرد. این امر می تواند دلار آمریکا را به سمت بالا افزایش دهد زیرا سیاست های مالی بر تقاضا تأثیر می گذارند.

مثال هوشیارانه تر، یک حمله تروریستی است. اگر بمبی در یک ایستگاه زیرزمینی شلوغ منفجر شود، خیلی زود وحشت به بازارها سرایت می کند که این باعث میشود معامله گران احتمال کاهش رشد اقتصادی و عدم اطمینان از جنگ را بدهند.

خوب آیا متوجه شدید که تمام اخبار مهم فارکسی با درصد اهمیت بالاییکه منتشر میشوند، همه از ایالات متحده امریکا هستند؟

در حالی که بازارهای جهانی فارکس به هم پیوسته و متصلند، اقتصاد ایالات متحده هنوز بزرگترین اقتصاد است و در نتیجه مهمترین رویدادهای اقتصادی را در بر دارد.

فقط هنگام تهیه استراتژی برای ترید اخبار به یاد داشته باشید که وقتی انتظارات بازار با انتشار واقعی مطابقت ندارد، بازارها بسیار متزلزل هستند.

مطالعه این بخش پیشنهاد می‌شود: تقویم اقتصادی فارکس