صعود بی سابقه طلا (اخبار فارکس دوشنبه 12 آذر)
اخبار فارکس

صعود بی سابقه طلا (اخبار فارکس دوشنبه 12 آذر)

امروز دوشنبه 4 دسامبر 2023 اولین روز کاری مارکت در این هفته میلادی است و یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید قصد دارند تا شما را از آخرین رویدادهای درون مارکت مطلع کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

بعد از اینکه شاخص دلار امریکا جمعه گذشته و در آخرین روز کاری بازار تا اطراف سطح مهم 103 ریزش کرد، امروز و با آغاز فعالیت مارکت فارکس موفق شده تا الان تا اطراف منطقه 103.50 صعود کند.

خبر مهم تر، پرواز قیمت اونس جهانی طلا به بالاترین میزان تاریخی آن یعنی اطراف قیمت 2150 دلار است.

البته طولی نکشید که این حرکت صعودی و غافلگیر کننده طلا دوباره با همان اشتیاق به سمت پایین و تا اطراف 2070 دلار بازگشت کرد. گفته می شود دلیل اصلی پرواز قیمت طلا افزایش تنش ها در آخر هفته بین امریکا و یمن بوده است.

ارتش امریکا دیروز یکشنبه اعلام کرد که شورشیان حوثی یمن، موشک های بالستیک خود را شلیک کردند و سه کشتی تجاری در دریای سرخ را هدف قرار دادند.

البته امریکایی ها هم بیکار ننشستند و در اقدامی تلافی جویانه یکی از ناوهای جنگی آمریکا سه پهپاد را در طول این حمله چند ساعته سرنگون کرد.

امریکایی ها بر این باورند که این حمله کاملا از طرف جمهوری اسلامی حمایت و اجرا شده است.

البته یمنی ها اعلام کردند که قصد آنها زدن دو کشتی اسرائیلی بوده و هدف آنها از انجام این کار حمایت از مردم فلسطین به عنوان یک مسلمان بوده است.

ضمنا شاخص آتی سهام های ایالات متحده هم در واکنش به فضای ریسک گریز موجود در مارکت تا بدین لحظه معامله شدن در منطقه قرمز و منفی است.

رویدادها و خبرهای مهم امروز

تنها گزارشی که قرار است امروز برای امریکا منتشر شود خبر سفارش کارخانجات است. ضمنا از آنجا که فلسطینی ها از آتش بس خارج شده اند سرمایه گذاران اخبار جنگ بین اسرائیل و گروه حماس را از نزدیک رصد خواهند کرد.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD چهارمین روز متوالی است که قرمز و نزولی می باشد و توانسته تا اطراف 1.0850 که یک سطح حمایتی مهم می باشد کاهش پیدا کند.

ضمنا یادتان باشد که امروز رئیس بانک مرکزی اروپا، کریستین لاگارد و چند تن از دیگر مقامات ECB قرار است برای سرمایه گذاران سخنرانی کنند.

جفت ارز GBPUSD هم بعد از اینکه جمعه تا اطراف 1.2715 صعود کرد با مقاومت خرس های مارکت مواجه شد و شروع به ریزش تا پایین سطح مهم 1.27 کرده است.

جفت ارز USDJPY هم بعد از سقوط تا پایین ترین میزان دو ماه گذشته خود یعنی اطراف 146.70 راکد مانده و در حال درجا زدن می باشد.

جفت ارز USDCAD هم روز جمعه به پایین ترین میزان خود در 2 ماه گذشته یعنی 1.3486 سقوط کرد که بلافاصله با مقاومت گاوهای مارکت مواجه شد. این جفت ارز در حال حاضر اطراف قیمت 1.3550 در حال معامله شدن می باشد.