فوری: پیش بینی هندسی و تکنیکال قیمت بیت کوین برای فوریه 2022
اخبار ارز دیجیتال

فوری: پیش بینی هندسی و تکنیکال قیمت بیت کوین برای فوریه 2022

سرانجام پس از ریزش بیت کوین از 68000 دلار تا 33000 دلار، بازار نشانه‌ هایی از ورود گاوها به ما نشان می‌ دهد که قرار است در این تحلیل بازار را از جنبه های مختلف مخصوصاً هندسی بررسی کرده و قیمت را به صورت دقیق تحلیل کنیم. در پایان نیز تمامی تحلیل ها را به صورت یک دست جمع بندی خواهیم کرد. لازم به ذکر است که این تحلیل ها با استفاده از روش های هندسی صورت گرفته که دقت آنها نسبت به سایر روش های معاملاتی بیشتر است. اما پیش از هرگونه تصمیم گیری به خرید و فروش، بازار را بررسی کنید چرا که مسئولیت تمامی سود ها و ضرر ها ۱۰۰% به عهده خود شماست و ما در این مقاله به شما سیگنال خرید یا فروش نمی دهیم.

در ابتدا نگاهی می‌اندازیم به خطوط روند حمایت و مقاومتی ماژور. به وضوح می توان در تایم روزانه بیت کوین واکنش قیمت به کانال صعودی را مشاهده کرد. در محدوده سبز رنگ، قیمت با تشکیل یک کندل قدرتمند صعودی، به ما تایید خط روند حمایتی را می دهد به این معنی که بازار، خط روند حمایت را شناسایی کرده و به آن واکنش مثبت نشان داده است.

پرایس اکشن بیت کوین برای مدتی بین این دو خط موازی قرار خواهد داشت که می توان با استفاده از این دو خط موازی، قدرت خریداران و فروشنده ها را سنجید. برای مثال تا زمانی که قیمت، خط روند حمایتی را به سمت پایین نشکند می توان انتظار داشت که روند کلی بازار در تایم های 24 ساعته به بالا صعودی باقی بماند. نکته بعدی در خصوص استاپ لاس است. اگر در همین محدوده قیمتی، معامله خریدی باز کردید، می توانید از خط روند حمایتی به عنوان حد ضرر استفاده کنید. 

یکی از برترین روش ها برای تعیین نقاط بازگشتی استفاده از الگوهای هندسی و هارمونیک مانند AB=CD است. در شکل زیر الگوی هارمونیک تشکیل شده در قیمت بیت کوین در تایم فریم 24 ساعته را مشاهده می کنید. در این الگو، موج AB برابر است با موج CD و D نقطه بازگشتی قیمت است.

همانطور که مشاهده می کنید نقطه D دقیقاً با خط روند حمایتی که در بالا توضیح داده شده نقطه ی اطلاق ایجاد کرده اند. طبق قاعده AB=CD، قیمت پس از برخورد با نقطه D، حداقل تا 50% نسبت فیبوناچی موج CD باز میگردد که در اینجا 50% برابر است با سطح 51000 دلار.

مطالعه این بخش پیشنهاد می‌شود: آموزش ارز دیجیتال رایگان

 

پس از بررسی الگوی هارمونیک تشکیل شده در قیمت بیت کوین بهتر است نگاهی بیندازیم به چنگال اندروز که در تایم فریم 4 ساعتی بیت کوین تشکیل شده است. پس از رسم این چنگال، لازم است که مطمئن شویم قیمت به این چنگال واکنش نشان داده است. محدوده های سبز رنگ نشان دهنده واکنش های مکرر قیمت به این چنگال درگذشته است به این معنی که این چنگال تایید شده می باشد.

طبق قاعده اندروز، قیمت 80% مواقع خود را به خط میانی می رساند و از آنجایی که این چنگال توسط قیمت تایید شده است، می توان انتظار داشت که قیمت بیت کوین به خط میانی این چنگال که در محدوده 50000$ تا 56000$ قرار دارد، برسد. لازم به ذکر است که اگر قیمت بیت کوین به 29000$ برسد، این چنگال دیگر اعتباری نخواهد داشت. از طرف دیگر اگر قیمت خط حمایت (خط ماشه پایین) را تاچ کرده و از آن به سمت بالا برگردد، اعتبار این چنگال دو چندان خواهد شد (مثل شماتیک رسم شده به رنگ قرمز).

چنگال اندروز مدیفاید نیز یکی دیگر از سبک های اندروز می باشد که قوانین آن نیز مشابه چنگال معمولی است. یعنی قیمت 80% مواقع خود را به خط میانی میرساند که اگر چنگال مدیفاید بیت کوین را ملاک قرار دهیم، خط میانی در حدود قیمت 53000 دلار قرار دارد. 

مطالعه این بخش پیشنهاد می‌شود: سیگنال رایگان ارز دیجیتال

در عکس زیر مشاهده می کنید که دو ناحیه سبز رنگ را مشخص کرده ایم. در واقع این نواحی، واکنش مثبت قیمت به چنگال است که نشان دهنده اعتبار این چنگال می باشد. 

اعتبار چنگال زیر نسبت به چنگالی که در بالا رسم کردیم کمتر است اما هر دو به اتفاق نوید صعود قیمت را می دهند و تنها تفاوت این دو در تارگت قیمتی است. لازم به ذکر است که اگر قیمت بیت کوین به 29000$ برسد، این چنگال بی‌ اعتبار خواهد شد.

حال نوبت آن است که نگاهی به دوایر هندسی بیندازیم. پیش از اینکه وارد جزئیات شویم، در نظر داشته باشید که دوایر زیر، توسط قواعد هندسی گن (هندسه مقدس) ترسیم شده‌ اند و دقت این دوایر برای تعیین حمایت و مقاومت بسیار بالاست. 

در زیر سه دایره با استفاده از قواعد هندسی مربع گن ترسیم شده است. همانطور که می‌ بینید قیمت با قدرت به محدوده دایره آبی رنگ بازگشته است. به این معنی که شکست اولیه دایره به سمت پایین (قیمت 33000$) کاملاً فیک بوده است. طبق قواعد این دوایر، اگر قیمت پس از شکست دایره دوباره با سرعت به داخل دایره برگردد نشان دهنده این است که قرار است قیمت جهت مخالف شکست را پیش بگیرد که در زیر شاهد آن هستیم قیمت، دایره را به سمت پایین شکسته و به سرعت به داخل آن بازگشته است. به این معنی که قصد اصلی قیمت صعود می باشد. 

در عین حال امکان وجود پولبک به نزدیکی دایره آبی رنگ وجود دارد (شماتیک قرمز رنگ) اما انتظار می‌ رود که قیمت حداقل تا 50000$ صعود کند. 

با ورود مجدد قیمت به داخل دایره سبز رنگ می توان قدرت گاوها را تایید کرد. یعنی گاو ها علاوه بر دایره آبی رنگ، موفق به شکست دایره سبز رنگ نیز شدند. اما دایره نارنجی رنگ به اندازه دو دایره دیگر قدرتمند نیست ولی می تواند باعث به وجود آمدن یک پولبک یا اصلاح جزئی در کوتاه مدت شود.

با استفاده از قواعد هندسه ی گن، سلسله دوایر دیگری در تایم فریم بزرگتر ترسیم کردیم. همان طور که میبینید طبق دوایر رسم شده زیر می توان انتظار داشت که قیمت حداقل تا 48000$ دلار صعود کند. پس از آن مقاومت مهمی در محدوده 50000$ وجود دارد که احتمال می‌ رود قیمت بتواند بر این مقاومت نیز غلبه کند.

شماتیک قرمز رنگ ترسیم شده در زیر بیانگر این است که بزرگترین دایره، نقش حمایت قدرتمندی برای بیت کوین ایفا خواهد کرد و قیمت در آینده بین دوایر به صورت صعودی نوسان می کند. اگر قیمت بیت کوین به 29000$ برسد، تحلیل دوایر هندسی ما شکست خورده است.

پس از دوایر فوق، با استفاده از مربع گن خطوط هندسی در تایم فریم 24 ساعته رسم کردیم که در زیر مشاهده می کنید. همانطور که می بینید سه خط هندسی قدرتمند با یکدیگر به نقطه اطلاق رسیدند و قیمت دقیقا پس از برخورد با این تقاطع تغییر روند صعودی داد. خط بنفش رنگ نیز به عنوان قویترین حمایت قیمتی عمل می‌ کند و اگر قیمت این خط را به سمت پایین بشکند، بیت کوین برای گاوها تبدیل به کابوس خواهد شد‌. دقت داشته باشید که خط بنفش رنگ زیر هیچ ارتباطی به خط روند صعودی که در اولین عکس مشاهده کردید ندارد.

در زیر نیز نقاط بازگشتی قیمت از خطوط هندسی با دایره های سبز رنگ مشخص شده است که نشان دهنده اعتبار این خطوط می باشد.

برای اینکه به تحلیل قدرتمندتری برسیم، در کنار هندسه نیم نگاهی نیز به اندیکاتورهای تکنیکالی و حجمی انداختیم که در زیر به تفصیل توضیح داده خواهد شد.

برای شروع به بررسی اندیکاتور تکنیکالی TDI خواهیم پرداخت. این اندیکاتور شامل ترکیب دو اندیکاتور بولینگر باند و RSI است. مادامی که اندیکاتور RSI از باند های پایینی خارج شود، نشان دهنده اشباع فروش است و انتظار می‌ رود که قیمت صعود کند. در عکس زیر قسمت هایی که با سبز مشخص شده‌ اند، نشان دهنده اشباع فروش در اندیکاتور TDI هستند که بدون استثنا منجر به صعود قیمت شده است. در زمان نگارش این تحلیل، اندیکاتور TDI نوید یک صعود قیمتی در بیت کوین را به ما می دهد چرا که اندیکاتور RSI، از باند پایینی خارج شده است.

نه تنها اندیکاتور TDI، بلکه اندیکاتور RSI نیز به ما اشباع فروش را نشان می دهد که پیش از این در زمان شیوع موج پنجم کرونا صورت گرفت و پس از آن قیمت صعود کرد که در زیر با رنگ سبز مشخص شده است. در زمان نگارش این مقاله نیز شاهد اشباع فروش شدید در اندیکاتور RSI هستیم. رویداد زیر در بیت کوین نسبتاً نادر است.

اگر به دقت به اندیکاتور RSI نگاه کنید، متوجه یک واگرایی مخفی صعودی خواهید شد. طبق قواعد تکنیکالی، این واگرایی منجر به صعود قیمت می شود. واگرایی مخفی صعودی با دو خط نارنجی رنگ در زیر مشخص شده اند.

رفتار مشابهی را نیز می توان با استفاده از اندیکاتور حجم محور Cumulative Volume Delta مشاهده کرد. این اندیکاتور کاملاً بر اساس حجم معاملات کار می کند و قاعده واگرایی نیز در این اندیکاتور قابل اعمال است. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، اندیکاتور Cumulative Volume Delta به ما واگرایی مخفی صعودی نشان می دهد.

همچنین یک واگرایی صعودی نیز در اندیکاتور تکنیکالی MACD وجود دارد. واگرایی هایی که در تایم فریم های بلندتر شکل می گیرند، معمولاً باعث شروع یک روند میان مدت یا بلند مدت جدید می شوند. با وجود واگرایی در سه اندیکاتور RSI، Cumulative Volume Delta و MACD، می‌ توان انتظار شروع یک روند جدید صعودی قدرتمند را داشت.

و در پایان نگاهی می‌ اندازیم به حجم آخرین میله صعودی که در تایم فریم 24 ساعته بیت کوین تشکیل شد. همانطور که مشاهده می کنید حجم معاملات در این میله به شدت بالاست به این معنی که معاملات فروش توسط خریداران خنثی شده است. از این رو حجم معاملات در این زمینه بسیار بالاست اما همچنان باید برای تایید این تحلیل، منتظر بسته شدن دو میله دیگر نیز باشیم. حالت ایده آل، صعودی بودن دو میله بعدی است اما اگر قیمت 29000$، طی دو میله بعدی تاچ شود به این نتیجه می رسیم که حجم معاملات در کندل زیر نزولی بوده و گاوها شکست خورده اند.

جمع بندی

با توجه به موارد گفته شده، شرایط قیمت برای گاوها مساعد است. در عین حال، اگر بیت کوین 29000$ را ببیند، شرایط برای گاوها بحرانی خواهد شد ولی با وجود حمایت های هندسی قدرتمندی که در محدوده فعلی (32000$ تا 41000$) وجود دارد، می توان انتظار داشت که این سطوح حمایتی توسط قیمت حفظ شوند. به غیر از موارد گفته شده، هیچ تحلیل قیمتی قدرتمندی مبنی بر نزول و شکسته شدن سطح 29000$ وجود ندارد.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام