سه اشتباه بزرگ معامله گران در بازار فیوچرز و آپشن
اخبار ارز دیجیتال

سه اشتباه بزرگ معامله گران در بازار فیوچرز و آپشن

استفاده از استراتژی‌های اهرمی یکی از قدرتمندترین و پراستفاده‌ترین روش‌های بازارهای مالی است، اما معامله‌گران معمولاً دچار سه اشتباه بزرگ می‌شوند. معامله گران تازه‌کار معمولاً به دلیل وعده بازدهی بالا به سمت بازارهای آتی و آپشن جذب می شوند. این معامله‌گران در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام و تلگرام به تماشای اینفلوئنسرهایی می‌پردازند که سودهای باورنکردنی را بدست می‌آورند، و درعین‌حال، با تبلیغات متعدد از معاملات پرسود با اهرم‌های بالا نمایش می‌دهند که در واقعیت این کار غیرممکن است.

اگرچه معامله‌گران می‌توانند سود خود را با قراردادهای آتی و آپشن به طور مؤثری افزایش دهند، اما چند اشتباه مرگ‌بار می‌تواند به‌سرعت رویای سودهای بزرگ را به کابوس و یک حساب خالی تبدیل کند. حتی سرمایه‌گذاران باتجربه در بازارهای سنتی قربانی مسائل خاصی در بازارهای ارزهای دیجیتال می شوند.

بازارهای آتی (فیوچرز) در ارزهای دیجیتال مشابه بازارهای سنتی عمل می‌کنند؛ زیرا خریداران و فروشندگان قراردادهایی را بسته به یک دارایی اساسی منعقد می‌کنند و قرارداد را نمی‌توان در صرافی‌های مختلف منتقل کرد و همچنین نمی‌توان آن را پس گرفت. بسیاری از صرافی‌ها، قرداد های آپشن بیت‌کوین و اتریوم به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهند؛ بنابراین سود یا زیان باتوجه‌به نوسانات قیمت دارایی متفاوت خواهد بود. قراردادهای آپشن همچنین حق خریدوفروش را در تاریخ بعدی با قیمت از پیش تعیین شده ارائه می‌دهند. این قرداد به معامله گران توانایی ایجاد استراتژی‌های اهرمی و پوشش ریسک را می‌دهد.

بیایید سه خطای متداول را بررسی کنیم که باید هنگام معامله با قراردادهای آتی و آپشن از آنها اجتناب کرد.

تغییر مارجین حساب شما را از بین می برد

اولین مسئله‌ای که معامله گران هنگام معامله فیوچرز ارزهای دیجیتال با آن مواجه می‌شوند، تحدب نام دارد. در این شرایط، معامله‌گر با نوسان قیمت، مارجین یا پول درگیر در معامله خود را برای بدست آوردن سود بیشتر تغییر می‌دهد. معامله گران برای بدست آوردن سود بیشتر با افزایش قیمت بیت‌کوین، از اهرم‌های بالاتری استفاده می‌کند.

این مسئله زمانی ظاهر می‌شود که بازار حرکتی مخالف پیش‌بینی معامله‌گر انجام می‌دهد و قیمت BTC سقوط می‌کند. در نتیجه، مارجین  معامله‌گر که بر حسب دلار آمریکا کاهش می‌یابد. معامله گران اغلب هنگام معامله قراردادهای آتی بسیار هیجان‌زده می‌شوند و با افزایش قیمت بیت‌کوین، اهرم خود را بالاتر می‌برند و هر بار باعث ازبین‌رفتن سرمایه اولیه خود می شوند.

نکته اصلی این است که معامله گران نباید تنها به دلیل تغییر روند بازار دست به تغییر مارجین در معامله بزنند؛ زیرا اکثر موارد این دست تغییرات از روی احساسات است و افراد را از استراتژی خود دور می‌کند.

مزایا و معایب قردادهای آتی isolated

صرافی‌های ارز دیجیتال از کاربران می‌خواهند که وجوه خود را از کیف پول معمولی (Spot Wallet) خود به بازارهای آتی (Future Wallet) منتقل کنند و بسیاری از آنها دو نوع قرداد معامله یعنی Cross و isolated برای قراردادهای دائمی و ماهانه ارائه می‌کنند. معامله گران این گزینه را دارند که از دو گزینه یکی را انتخاب کنند.

برای هر گزینه مزایایی وجود دارد، اما معامله‌گران مبتدی به دلیل عدم مدیریت صحیح سرمایه خود، گیج می‌شوند و سرمایه خود را از دست می‌دهند. از سوی دیگر، معاملات isolated انعطاف‌پذیری بیشتری برای حمایت از ریسک ارائه می‌دهد.برای حل چنین مشکلی، همیشه باید از قرداد Cross استفاده کرد و حد ضرر به‌صورت دستی وارد کرد.

مراقب باشید، هر بازاری نقدینگی لازم برای حرکت ندارد

یکی دیگر از مشکلات رایج مربوط به معامله در بازارهای آپشن غیر نقدشوندگی آن است. نوسانات بالای بازار ارز دیجیتال و غیرقابل‌تغییر بودن معاملات آپشن، کار در قرداد های آپشن را کمی دشوار کرده است. معامله گران آپشن باید اطمینان حاصل کنند 50 درصد معامله گران هم نظر با اون هستند.

درک مفهوم نوسانات همچنین می‌تواند به معامله گران کمک کند تا تصمیمات بهتری در مورد قیمت فعلی قرارداد آپشن و نحوه تغییر آنها در آینده اتخاذ کنند. به‌خاطر داشته باشید معاملات premium  در آپشن نوسانات بالاتری دارد.

تسلط به معاملات آپشن نیاز به زمان دارد، پس بهتر است معامله گران از سرمایه‌های کم شروع کنند و در صورت گرفتن بک تست (Back test) از استراتژی خود، شروع به سرمایه‌گذاری در معاملات آپشن نمایند.

تعریف معاملات آپشن

معاملات آپشن (Options) یا اختیار معامله یکی دیگر از ابزارهای مشتقه است که در بازارهای مالی مختلفی ازجمله سهام، ارزهای دیجیتال و شاخص های مالی استفاده می‌شود. عموما، قراردادهای آپشن برای پوشش ریسک معاملات و قراردادهای موجود استفاده میشود. اکنون مدتی می‌شود که پای این ابزار از طریق پلتفرم بکت و همچنین CME به بازار ارزهای دیجیتال باز شده است.

معاملات آپشن قراردادهایی هستند که در آن معامله‌گر در یک تاریخ مشخص حق خرید یا فروش یک دارایی را بر اساس یک قیمت از پیش تعیین شده دارد. دو نوع پایه از قراردادهای اختیار معامله وجود دارد که با نام‌های put و call شناخته می‌شوند. قراردادهای اختیار معامله خرید (call options) به قراردادهایی گفته می‌شود که به صاحبشان حق خرید دارایی پایه را می‌دهند درحالی‌که قراردادهای اختیار معامله فروش (put options) به صاحبشان حق فروش دارایی پایه را اعطا می‌کنند.

به همین دلیل معامله‌گران معمولاً زمانی به قراردادهای اختیار معامله خرید وارد می‌شوند که انتظار افزایش قیمت دارایی پایه را دارند. زمانی از قراردادهای اختیار معامله فروش استفاده می‌کنند که انتظار کاهش قیمت دارایی پایه را دارند.

آن‌ها حتی ممکن است به طور هم‌زمان از این دو قرارداد با این امید که قیمت‌ها ثابت می‌مانند استفاده کرده و یا حتی هر دو نوع این قراردادها را به‌صورت ترکیبی به کار گیرند و بدین ترتیب، در جهت یا خلاف جهت نوسان‌های بازار معامله کنند.

منبع:

cointelegraph.com

 

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام