خبرهای فارکس دوشنبه 7 آذر
اخبار فارکس

خبرهای فارکس دوشنبه 7 آذر

امروز دوشنبه 28 نوامبر 2022 اولین روز کاری فارکس در این هفته میلادی است و ما قصد داریم شما عزیزان را از آخرین خبرهای موجود در مارکت فارکس مطلع کنیم.

به نظر می رسید فضای معاملاتی امروز به دلیل خبرهایی که از چین رسیده است یک فضای گریز از ریسک باشد که در این لحظه ما در حال مشاهده مخالف این نظریه یعنی یک فضای معاملاتی ریسکی هستیم.

همانطور که مطلع هستید امروز پنجمین روز متوالی است که چینی ها به دلیل افزایش موارد کرونا دوباره در قرنطینه های اجباری به سر می برند.

شاخص دلار امریکا که با نماد dxy مشهور است در این لحظه در حال ریزش است و اطراف قیمت 105.63 در حال معامله شدن می باشد. سهام های آتی امریکا نیز سبز می باشند.

قرار است امروز گزارش نظرسنجی فدرال رزرو تگزاس درباره تولیدات اعلام شود.

رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB)، کریستین لاگارد نیز قرار است بیانیه مقدماتی خود را در جلسه استماع کمیته امور اقتصادی و پولی پارلمان اروپا در بروکسل ارائه دهد.

در انتها رئیس فدرال رزرو نیویورک، جان ویلیامز در رویدادی که توسط باشگاه اقتصادی نیویورک برگزار می شود سخنرانی خواهد کرد.

دیروز یکشنبه، کمیسیون بهداشت ملی چین 40.347 مورد جدید ابتلا به کووید 19 را گزارش کرد. در همین راستا و به همین دلیل صدها معترض شروع به درگیری با پلیس نمودند.

شاخص های سهام شانگهای کامپوزیت نزدیک و هانگ سنگ به ترتیب 1 درصد و 1.5 درصد سقوط کردند.

در همین حال قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (WTI) با شروع هفته و به دلیل بدتر شدن چشم انداز تقاضا به پایین ترین حد خود در سال 2022 یعنی حدود 73.50 دلار کاهش یافت.

وضعیت جفت ارزها

جفت ارز پر طرفدار یورو یو اس دی که هفته گذشته بالاترین قیمت بسته شدن خود را از اواخر ژوئن تا الان یعنی اطراف 1.0402 تجربه کرد در این لحظه پای خود خود را روی پدال گاز گذاشته و در حال پرواز تا 1.0450 است.

جفت ارز GBPUSD نیز در تلاش برای فتح سطح قیمتی و مقاومتی مهم 1.21 است. ضمنا در تقویم اقتصادی فارکس خود قرار نیست هیچ خبر مهمی از سمت بریتانیایی ها منتشر شود.

جفت ارز USDJPY هم که امروز و با شروع هفته کاری فارکس موفق به عبور از سطح مهم مقاومتی اطراف 140 نشد، شروع به ریزش تا اطراف 137.79 کرده است.

ساعاتی پیش و در اوایل روز، هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن (BoJ) گفت که انتظار دارد فشار دستمزدها به تدریج با ادامه انقباض بازار کار افزایش یابد.

در انتها طلا نیز که در سشن معاملاتی آسیا تا اطراف 1746 دلار سقوط کرده بود در این لحظه در حال افزایش تا اطراف 1761 دلار است. دلیل اصلی قوی تر شدن طلا، ریزش بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری امریکا تا اطراف 3.62% است.