خبرهای فارکس چهارشنبه 2 آذر
اخبار فارکس

خبرهای فارکس چهارشنبه 2 آذر

امروز چهارشنبه 23 نوامبر 2022 است و ما قصد داریم شما عزیزان را از آخرین خبرهای موجود در مارکت فارکس مطلع کنیم. به نظر می رسد بازارها امروز در حال آماده شدن برای گزارش مهم PMI و صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) هستند.

اگر مشاهده می کنید که مارکت در این لحظه آرام است به این دلیل است که معمولا تریدرها قبل از اخبار و رویدادهای مهم ترجیح می دهند در گوشه بازار نظاره گر بمانند.

شاخص دلار امریکا که با نماد dxy شناخته می شود پس از 3 روز پیاپی که در حال بالا رفتن بود امروز تا اطراف قیمت 107 ریزش کرده و در حال حاضر کار خاصی انجام نمی دهد.

بد نیست بدانید بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری و شاخص های آتی سهام نیویورک نیز خنثی و بدون روند می باشند.

امروز قرار است موسسه جهانی S&P نظرسنجی های اولیه شاخص مدیران خرید (PMI) تولید و خدمات ماه نوامبر را برای آلمان، منطقه یورو، بریتانیا و ایالات متحده منتشر کند.

 امریکا علاوه بر گزارشات مذکور قرار است سفارش کالاهای بادوام، فروش خانه های جدید و تحقیقات انتظارات مصرف کننده دانشگاه میشیگان را نیز اعلام کند.

در انتها مارکت منتظر مهمترین رویداد امروز یعنی صورتجلسه بیانیه سیاستگذاری ماه اکتبر FOMC است که قرار است توسط فدرال رزرو امریکا منتشر شود.

ضمنا ساعاتی پیش و در سشن معاملاتی آسیا، بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) اعلام کرد که نرخ بهره خود را 75 واحد پایه (bps) افزایش داده و به 4.25 درصد که درست مطابق انتظارات مارکت بود افزایش داده است.

مقامات RBNZ در حین کنفرانس مطبوعاتی بعد از بیانیه شورای سیاستگذاری اعلام کردند که  نرخ بهره آنها در سال 2023 به 5.5% خواهد رسید و آنها انتظار دارند اقتصادشان نیمه سال 2023 وارد رکود شود.

رئیس بانک مرکزی نیوزیلند در حین این کنفرانس مطبوعاتی گفت که همکاران وی ساعات زیادی را صرف این قضیه کردن که نرخ های بهره را به جای 50 واحد 75 یا 100 واحد افزایش دهند.

بد نیست بدانید در همین راستا ابتدا جفت ارز NZDUSD تا قیمت مهم 0.62 بالا رفت و سپس تا 0.6150 کاهش یافت.

ابزار پیش بینی کننده نرخ های بهره گروه CME اعلام کرده اند 75% مشارکت کنندگان در مارکت منتظر یک افزایش نرخ بهره 50 واحدی برای فدرال رزرو در نشست ماه دسامبر هستند.

اگر فراموش نکرده باشید مقامات بانک مرکزی امریکا در بیانیه شورای سیاستگذاری ماه اکتبر اعلام کردند سیاستگذاران هنگام تعیین سرعت افزایش نرخ های بهره، تشدید انباشت سیاست پولی و تاثیرات تاخیرهایی را که سیاست پولی بر فعالیت اقتصادی و تورم بر جای گذاشته را در نظر می گیرند.

وضعیت جفت ارزها در این لحظه

جفت ارز پرطرفدار EURUSD که دیروز 50 پیپ سود کرد و بالای قیمت 1.03 بسته شد، در این لحظه اندکی در حال بالا رفتن است. فراموش نکنید که قرار است موسسه S&P داده های مرتبط با فعالیت های تجاری آلمان و منطقه یورو را اعلام کند.

جفت ارز GBPUSD نیز دیروز از ضعف دلار امریکا سو استفاده کرد و خودش را به بالاترین میزان هفتگی خود یعنی بالای قیمت 1.19 رساند. امروز و در این لحظه جفت ارز پوند به دلار نزدیک همین محدوده در حال ترید شدن است.

جفت ارز USDJPY هم که به بالاترین میزان خود یعنی 142 افزایش کرده بود دیروز با 100 پیپ ضرر به کار خود پایان داد. به نظر می رسد دلار به ین در این لحظه اطراف قیمت 141 وارد فاز تثبیتی شده است.

در انتها طلا که دیروز اطراف قیمت 1730 دلار دست و پا می زد در این لحظه کاملا خنثی و بدون روند می باشد.