خبرهای فارکس چهارشنبه 25 آبان
اخبار فارکس

خبرهای فارکس چهارشنبه 25 آبان

امروز چهارشنبه 16 نوامبر 2022 است و ما قصد داریم شما عزیزان را از آخرین خبرهای موجود در مارکت فارکس مطلع کنیم. اینطور که به نظر می رسد قرار است تنش های ژئوپلیتیکی محرک امروز بازار فارکس باشد.

تشدید تنش های منطقه ای و فرا منطقه ای باعث شد تا دیروز دلار ایالات متحده امریکا با تقاضای خرید از سمت گاوهای مارکت مواجه شود. دیروز قیمت شاخص دلار امریکا تا اطراف 105.30 سقوط کرد ولی بلافاصله به دلیل موارد مذکور تا بالای قیمت مهم 107 افزایش یافت.

همچنان که سرمایه گذاران در حال ارزیابی آخرین اخبار و تیترهای خبرگزاری ها هستند شاخص های آتی سهام ایالات متحده و جفت ارزها در وضعیت آرامی به سر می برند.

امروز بانک مرکزی اروپا (ecb) قرار است گزارش ارزیابی ثبات مالی خود را منتشر کند. رئیس بانک مرکزی انگلستان (boe)، اندرو بیلی نیز باید در مقابل کمیته منتخب خزانه داری بریتانیا شهادت دهد.

در نیمه دوم امروز و در سشن معاملاتی نیویورک نیز ایالات متحده قرار است گزارش شاخص خرده فروشی و تولیدات صنعتی خود را اعلام کند. در نهایت معامله گران منتظر گزارش تورم مصرف کننده (cpi) کانادا خواهند بود.

همانطور که مطلع هستید گزارش ها حاکی از این است که دو موشک ساخت روسیه به مرز لهستان-اوکراین اصابت کرده و همین مساله باعث شده سرمایه گذاران به دنبال معاملات و دارایی های امن تری بگردند.

با این حال آخرین تحولات حاکی از آن است که موشک هایی که به لهستان اصابت کرده اند ممکن است توسط نیروهای اوکراینی برای مقابله با سایر موشک های وارده روسیه شلیک شده باشند.

در همین راستا مقامات روسی حادثه لهستان را تلاشی برای ایجاد درگیری نظامی مستقیم بین ناتو و روسیه خواندند. در پی این حادثه قرار است مقامات ناتو تا ساعاتی دیگر یک جلسه اضطراری برگزار کنند.

به سراغ شرق جهان می رویم؛ دیروز کمسیون ملی بهداشت چین (NHC) از ابتلا به کشف جدید 17.772 مورد کرونا در سراسر کشور خبر داد. این بالاترین میزان شیوع کووید از آوریل 2021 تا الان است.

NHC در ادامه گفت: گوانجو؛ شهری با 19 میلیون نفر جمعیت، بیش از یک چهارم موارد را به خودش اختصاص داده است.

وضعیت جفت ارزها در این لحظه

جفت ارز پر طرفدار یورو یو اس دی امروز و در این لحظه موفق شده خودش را تا بالای سطح مهم 1.04 برساند. این جفت ارز دیروز تا نزدیکی های 1.05 هم افزایش یافت ولی در انتها در قیمت 1.0348 به کار خود پایان داد.

دیروز سه ‌شنبه داده‌ های منتشر شده توسط Eurostat نشان داد اقتصاد منطقه یورو با نرخ سالانه ۲.۱ درصد در سه ‌ماهه سوم همانطور که انتظار می ‌رفت رشد کرده است.

جفت ارز پوند به دلار انگلستان هم دیروز تا اطراف قیمت 1.2030 پرواز کرد ولی در انتها در قیمت 1.1862 به کار خود پایان داد. این جفت ارز هم اکنون در قیمت 1.1901 در حال معامله شدن است.

امروز دفتر آمار ملی بریتانیا (ONS) گزارش داد شاخص سالانه قیمت مصرف کننده (CPI) از 10.1 در ماه سپتامبر به 11.1 درصد در اکتبر افزایش یافته است. این گزارش از رقم پیش بینی شده 10.7% فراتر رفت.

علاوه بر این CPI اصلی که بدون احتساب قیمت‌ مواد غذایی و انرژی ها است، بدون تغییر در 6.5 درصد باقی ماند. اقتصاددانان پیش بینی کرده بودند این رقم به 6.4% کاهش پیدا کند.

دیروز جفت ارز دلار امریکا به ین ژاپن به پایین ترین میزان خود از اواخر ماه اوت یعنی 137.65 سقوط کرد. این جفت امروز برای لحظاتی تا بالای سطح مهم 140 افزایش یافت ولی در این لحظه اطراف قیمت 139.40 در حال معامله شدن می باشد.

در انتها قیمت طلای جهانی دیروز موفق شد به بالاترین میزان خود در سه ماه گذشته یعنی 1786 دلار در هر اونس پرواز کند. ولی در این لحظه به نظر می رسد مومنتوم خود را از دست داده و اطراف قیمت 1777 در حال معامله شدن است.