خبرهای فارکس دوشنبه 23 آبان
اخبار فارکس

خبرهای فارکس دوشنبه 23 آبان

امروز دوشنبه 14 نوامبر 2022 اولین روز فعالیت مارکت فارکس در این هفته میلادی است و ما قصد داریم شما عزیزان را از آخرین اخبار فارکس مطلع کنیم.

به دنبال رالی افزایش ریسکی که از نیمه دوم هفته گذشته آغاز شد به نظر می رسد بازار امروز و با شروع هفته کاری فارکس کمی محتاط تر شده است.

شاخص دلار امریکا با نماد dxy که تمام دو روز گذشته چیزی در حدود 4% ریزش کرده بود و تا اطراف 106.28 سقوط کرده بود امروز و با شروع هفته کاری در حال بازگشت می باشد. ضمنا تمام شاخص های آتی سهام ایالات متحده نیز در این لحظه که مشغول نگارش این خبر هستیم قرمز می باشند.

امروز در تقویم اقتصادی فارکس قرار است اتحادیه اروپا داده های مرتبط با تولیدات صنعتی ماه سپتامبر خود را منتشر کند. ضمنا امروز ایالات متحده امریکا قرار نیست هیچ خبر مهمی که بتواند روی مارکت تاثیرگذار باشد را منتشر کند.

تنها خبری که برای سرمایه گذاران مهم می باشد سخنرانی تنی چند از مقامات فدرال رزرو به خصوص معاون کل بانک مرکزی امریکا است.

بد نیست بدانید یکی از روسای تاثیرگذار فدرال رزرو امریکا در واکنش به خبر ضعیف تورم (CPI) هفته گذشته اعلام کرده: تا تورم به طور واضح کاهش پیدا نکند نرخ های بهره بانکی کاهش نخواهند یافت.

در همین حال رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، مری دالی توصیه کرد که بهتر است بازارها به سرعت افزایش نرخ های بهره فکر نکنند و شروع به فکر کردن درباره سطح آن کنند.

روز شنبه گذشته 12 نوامبر تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در چین از رقم 11.950 نفر در روز جمعه به 15.000 نفر افزایش یافت.

مقامات ارشد بهداشتی چین در توضیح تغییراتی که برای محدودیت ‌های کرونا ایجاد کرده‌اند خاطرنشان کردند که این قوانین موثر نبودند و آنها قصد اصلاح آنها را دارند.

کمیسیون ملی بهداشت چین (NHC) روز یکشنبه در بیانیه ‌ای اعلام کرد که باید تمرکز استراتژیک را حفظ کرد و کار پیشگیری و کنترل همه‌ گیری را به صورت علمی و دقیق انجام داد.

جمعه گذشته جفت ارز EURUSD چیزی در حدود 100 پیپ بدست آورد و بالاترین رکورد بسته شدن قیمت هفتگی از اواسط ماه ژوئن را کسب کرد. این جفت ارز در حال حاضر بالای 1.03 در حال معامله شدن است. به نظر می رسد جفت ارز یورو-دلار وارد فاز تثبیتی شده است.

جفت ارز GBPUSD نیز جمعه گذشته موفق شد به بالاترین میزان خود از 26 اوت یعنی 1.1855 پرواز کند و یک سود هفتگی چشمگیری بدست آورد.

جفت ارز USDJPY هم برای چهارمین هفته متوالی در منطقه منفی و پایین قیمت 140 به کار خود پایان داد. این پایین ترین قیمتی است که جفت ارز دلار-ین در 10 ماه گذشته به خود دیده است.

طلا هم که به واسطه ضعیف تر شدن دلار تا 1772 دلار پرواز کرده بود امروز و در این لحظه اطراف قیمت 1763 در حال معامله شدن می باشد.