آرامش مارکت قبل از گزارش NFP (اخبار فارکس پنجشنبه 15 دی)
اخبار فارکس

آرامش مارکت قبل از گزارش NFP (اخبار فارکس پنجشنبه 15 دی)

امروز پنجشنبه 5 ژانویه سال نو میلادی 2023 است و قرار است شما عزیزان را از آخرین خبرها و تحولات درون مارکت فارکس مطلع کنیم.

به نظر می رسد مارکت پیش از گزارش مهم NFP ایالات متحده که قرار است فردا جمعه 6 ژانویه منتشر شود آرام شده است. البته به قول برخی تحلیلگران این آرامش، آرامش قبل از طوفان است.

از آنجایی که سرمایه گذاران ترجیح داده اند پیش از انتشار گزارش های مهم اقتصادی در حاشیه بازار بایستند دلار امریکا هم کماکان و تا بدین لحظه توانسته قدرت خودش را جلوی رقبای بین المللی اش حفظ کند.

شاخص دلار کماکان اطراف منطقه 104.30 در حال معامله شدن است.

لحن دیشب مقامات فدرال رزرو در صورتجلسه مهم کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) باعث شد بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری امریکا تا اطراف 3.66% سقوط کند. این مساله دلار امریکا را نیز برای ساعاتی تا پایین سطح مهم روانی 104 کاهش داد.

امروز قرار است گزارش های تراز تجاری آلمان و شاخص قیمت تولید کننده (PPI) منطقه یورو منتشر شود. کمی دیرتر موسسه ADP امریکا نیز قرار است گزارش اشتغال ماهانه بخش خصوصی امریکا را اعلام کند.

ضمنا امریکا گزارش درخواست برای بیمه بیکاری هفتگی و تراز تجاری کالاهای خود را نیز منتشر خواهد کرد.

دیروز فضای مثبت حاکم بر بازار فارکس به دلار امریکا اجازه خودنمایی نداد.

با این حال در سشن معاملاتی آمریکا، گزارش PMI تولیدی موسسه ISM نشان داد که اشتغال در بخش تولید در ماه دسامبر به طور غیر منتظره ای رشد کرده است.

علاوه بر این اداره آمار کار ایالات متحده گزارش داد که کسب و کارها در ماه نوامبر نزدیک به 10.5 میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده اند. مارکت منتظر رقم 10 میلیون بود.

این داده های مثبت کمی به کمک دلار آمد و فشارهای فروش را از روی آن کم کرد.

در ضمن دیشب مقامات کمیته بازار آزاد فدرال رزرو FOMC در صورتجلسه ماه دسامبر خود گفتتند که اکثر شرکت ‌کنندگان موافق هستند که تورم در مسیر نزولی قرار دارد ولی هنوز در این باره به "شواهد بسیار بیشتری" نیاز دارند.

آنها در ادامه این جلسه همچنین به سرمایه گذاران یادآوری کردند که سیاست گذاران می خواهند مطمئن شوند که بازارها روند کندتر افزایش نرخ های بهره را به عنوان آمادگی برای یک چرخش در سیاست های بانک مرکزی امریکا تلقی نمی کنند.

وضعیت جفت ارزها و طلا

طلا توانسته عملکرد بسیار خوبی را از خودش نشان دهد. در واقع طلا تمام 4 روز گذشته را صعودی بوده و موفق شده تا سطح بسیار مهم 1865 دلار صعود کند. البته قیمت طلا در این لحظه 1850 دلار است.

جفت ارز پر طرفدار EURUSD دیروز و امروز را صعودی بوده و اطراف قیمت 1.0620 در حال معامله شدن است. ضمنا بد نیست بدانید که شاخص آتی سهام EURO STOXX 50 در این لحظه کاملا صاف است که این مساله می تواند نشانگر جو مثبت حاکم بر مارکت باشد.

جفت ارز GBPUSD امروز موفق شد تا اطراف سطح مهم روانی 1.2100 افزایش پیدا کند ولی پس از برخورد با این سطح مهم مقاومتی شروع به ریزش تا اطراف قیمت 1.2015 کرده است.

مجله تایمز اواخر چهارشنبه گزارش داد که ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا قصد دارد امروز قانون حداقل اعتصاب را اعلام کند.

جفت ارز USDJPY نیز که دیروز چیزی بالغ بر 170 پیپ افزایش یافت امروز و در این لحظه کمی پایین تر از قیمت 132.50 در حال معامله شدن است.

یک منبع بسیار قوی خبری اعلام کرده که بانک مرکزی ژاپن قرار است پیش بینی های خود راجع به گزارش شاخص خالص تورمی مصرف کننده برای سال 2023 را افزایش دهد.

جفت ارز USDCAD هم که دیروز ضررهای بسیار زیادی را متحمل شد امروز و در این لحظه پایین قیمت مهم 1.35 وارد فاز تثبیتی شده است.

ضمنا قیمت نفت خام دیروز چهارشنبه پس از افزایش ۱۲۰ هزار بشکه ‌ای تولید اوپک در ماه دسامبر به‌ رغم کاهش تولید به شدت کاهش یافت.

هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیدیت نیز چیزی بالغ بر 5% کاهش یافت. ولی عملکرد ضعیف نفت خام نتوانست روی دلار امریکا تاثیر آنچنانی بگذارد.