شروعی آرام در ابتدای سال 2023 (اخبار فارکس دوشنبه 12 دی)
اخبار فارکس

شروعی آرام در ابتدای سال 2023 (اخبار فارکس دوشنبه 12 دی)

امروز دوشنبه دوم ژانویه سال نو میلادی 2023 است و قرار است شما عزیزان را از آخرین خبرها و تحولات بازار فارکس مطلع کنیم.

به گزارش بخش اخبار فارکس دنیای ترید مارکت امروز و با شروع هفته کاری فارکس به دلیل تعطیلی بسیاری از بانک های مرکزی بزرگ بسیار آرام می باشد.

در حقیقت جفت ارزهای ماژور به نوعی نزدیک قیمت های روز جمعه گذشته خود قفل شده و در حال درجا زدن هستند.

بازار اوراق قرضه اروپا و ایالات متحده نیز به دلیل تعطیلات سال نو میلادی فعالیتی نمی کنند و تعطیل هستند. موسسه جهانی S&P قرار است شاخص مدیران خرید تولیدات ماه دسامبر آلمان و منطقه یورو را اعلام کند.

اوایل روز شنبه داده ‌های اقتصادی چین نشان داد که فعالیت ‌های تجاری در ماه دسامبر با سرعت رو به کاهش است. به عنوان مثال شاخص تولیدی NBS چین از عدد 48 در ماه نوامبر به رقم 47 در ماه دسامبر و PMI غیر تولیدی هم از 46.7 به 41.6 کاهش یافته است.

شایان ذکر است که هر دوی این داده ها بسیار کمتر از پیش بینی تحلیلگران از آب درآمد.

با این وجود از آنجایی که شاخص های شانگهای کامپوزیت و هانگ سنگ هنگ کنگ امروز دوشنبه بسته می باشند نمی توان گفت که این داده ها چه تأثیری بر احساسات ریسک سرمایه گذاران خواهد گذاشت.

ضمنا بد نیست بدانید رئیس ‌جمهور چین، شی جین پینگ در آخر هفته ای که گذشت درباره وضعیت ویروس کرونا در چین گفت: در حال حاضر پیشگیری و کنترل همه ‌گیری در حال ورود به مرحله جدیدی است. ما هنوز در حال مبارزه هستیم و همه با پشتکار و تلاش فراوان امیدواریم چرا که سحر نزدیک است.

وضعیت جفت ارزها

خبرهای مهم امروز را با گزارشی درباره وضعیت طلا شروع می کنیم.

طلا امروز و با شروع هفته کاری فارکس موفق شده تا اطراف 1826 دلار افزایش یابد. دلیل اصلی این مساله می تواند ضعیف تر شدن دلار امریکا در کل بازار فارکس باشد.

اگر همین الان سری به چارت شاخص دلار امریکا بزنید مشاهده خواهید کرد که دلار تا توانسته تا اطراف قیمت 103.50 کاهش یابد.

جفت ارز پر طرفدار یورو یو اس دی پس از صعود تا اطراف سطح مهم روانی 1.07 شروع به ریزش کرده است.

در واقع بعد از اینکه جفت ارز یورو به دلار امریکا اوایل ساعت کاری سشن معاملاتی اروپا تا اطراف 1.0650 سقوط کرد موفق شده دوباره خودش را تا اطراف سطح مهم روانی 1.07 بالا بکشد.

پیش بینی ما این است که جفت ارز یورو به دلار در نیمه دوم امروز در یک کانال بسیار باریکی بالا و پایین شود.

جفت ارز GBPUSD هم پس از برخورد به کف کانال نزولی خود در تایم روزانه اطراف قیمت 1.2050 بدون روند در حال درجا زدن است.

در انتها بد نیست بدانید که جفت ارز USDJPY نیز که در آخرین هفته سال 2022 چیزی بالغ بر 150 پیپ خود را از دست داد امروز هم شروع به ریزش تا اطراف قیمت 130.65 کرده است.