دلار کماکان در وضعیت قرمز(خبرهای سه شنبه 20 دی)
اخبار فارکس

دلار کماکان در وضعیت قرمز(خبرهای سه شنبه 20 دی)

امروز سه شنبه 10 ژانویه 2023 است و قرار است شما عزیزان را از آخرین تحولات درون مارکت فارکس مطلع کنیم.

به گزارش بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید دلار امریکا پس از ضعیف تر شدن های مکرر، امروز و در این لحظه در حال تثبیت خود است.

دلایل اصلی ضعیف تر شدن دلار تغییر احساسات مارکت و تشدید گمانه زنی ها درباره چرخش 180 درجه ای سیاست های فدرال رزرو می باشد.

اگر سری به چارت شاخص دلار امریکا با نماد dxy بزنید مشاهده خواهید کرد که دلار امریکا توانسته به پایین ترین قیمت خود در 7 ماه گذشته یعنی کمی پایین تر از سطح مهم روانی 103 ریزش کند. البته در حال حاضر دلار مجددا خودش را بالای قیمت مهم 103 رسانده است.

همانطور که مطلع هستید قرار است امروز هاروهیکو کرودا، تیف مکلیم و جرومی پاول یعنی روسای بانک های مرکزی ژاپن، کانادا و ایالات متحده امریکا در گردهمایی که توسط بانک مرکزی ریکس تدارک دیده شده سخنرانی کنند.

ضمنا قرار است امریکا گزارش شاخص خوشبینی کسب و کار NIFB ماه دسامبر و شاخص خوشبینی اقتصادی IBD/TIPP ماه ژانویه خود را منتشر کند.

ابزار پیش بینی کننده گروه CME نشان می دهد که بیش از 80 درصد مشارکت کنندگان در مارکت خودشان را برای یک افزایش نرخ بهره 25 واحدی در ماه فوریه آماده کرده و این موضوع تا الان در بازار پیشخور شده است. البته بد نیست بدانید برخی سیاستگذاران فدرال رزرو مخالفت خود را درباره این مساله ابراز کرده اند.

به عنوان مثال رئیس فدرال رزرو آتلانتا یعنی رافائل بوستیک و رئیس فدرال رزرو سان فرانسیسکو ماری دیلی ابراز کرده اند که باید نرخ های بهره تا سال 2024 بالا نگه داشته شود.

ماری دیلی همچنین به روزنامه مشهور وال استریت گفت که نرخ های بهره باید در جلسه بعدی بین 25 تا 50 واحد افزایش داده شود.

ولی با تمام این اوصاف مارکت امروز جانب احتیاط را حفظ کرده است. اگر همین الان نگاهی به شاخص های آتی سهام ایالات متحده بیندازید مشاهده خواهید کرد آنها بین 0.2 تا 0.25% از سودهای خود را از دست داده اند.

ضمنا نرخ بازده اوراق  قرضه ده ساله خزانه داری در این لحظه کماکان کمی بالای قیمت 3.5% آرام و بدون حرکت متوقف شده است.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز پر طرفدار یورو یو اس دی قبل از اینکه امروز اطراف قیمت 1.0750 وارد فاز تثبیتی شود، دیروز موفق شد به بالاترین قیمت خود از اوایل ماه ژوئن یعنی 1.0760 صعود کند.

جفت ارز GBPUSD هم به دنبال صعود 100 پیپی جمعه گذشته قبل از اینکه در قیمت 1.22 به کار خود پایان دهد امروز کمی پایین تر از این سطح مهم روانی در حال معامله شدن است.

جفت ارز USDJPY نیز دیروز موفق نشد مسیر خود را چه صعودی و چه نزولی پیدا کند و در حقیقت بدون هیچ تغییری به کار خود پایان داد. این جفت ارز در لحظه نگارش این تحلیل کمی پایین تر از قیمت 132 بدون روند و خنثی می باشد.

در انتها قیمت هر اونس طلای جهانی دیروز برای اولین بار از اوایل ماه مه موفق شد تا قیمت 1880 دلار پرواز کند. ولی کمی بعد مقداری از سودهای خود را پس داد و در حال حاضر اطراف قیمت 1870 دلار در حال معامله شدن است.