خبرهای فارکس پنجشنبه 17 آذر
اخبار فارکس

خبرهای فارکس پنجشنبه 17 آذر

امروز پنجشنبه 8 دسامبر 2022 است و قرار است شما عزیزان را از آخرین تحولات و رویدادهای درون مارکت فارکس مطلع کنیم.

به نظر می رسد بازارهای مالی در نیمه دوم این هفته به دلیل نبود اخبار اقتصادی با درجه اهمیت بالا کمی متلاطم تر شده اند. سرمایه گذاران هم به همین دلیل ترجیح داده اند تا پیش از داده های بسیار مهم هفته آینده در حاشیه مارکت منتظر بمانند.

هفته آینده تمام نگاه ها به جلسه شورای سیاستگذاری کمیته پولی بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) و نشست بانک مرکزی انگلستان (BoE) است که قرار است 14 و 15 برگزار خواهد شد.

انتظار می رود که بانک انگلستان نرخ ها را 50 واحد دیگر بالا ببرد ولی برخی از تحلیلگران پیش بینی کرده اند BoE نرخ ها را 75 واحد افزایش خواهد داد.

در هر صورت هفته آینده هفته بسیار مهم و سرنوشت سازی برای بازارهای مالی و ادامه مسیر روند آن خواهد بود.

نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده که دیروز تا 3.40% سقوط کرد در این لحظه کمی تغییر جهت داده و به سمت بالا و اطراف قیمت 3.45% در حال معامله شدن است.

شاخص دلار امریکا هم به دلیل بلاتکلیفی بازارها اطراف قیمت 1.05 در حال درجا زدن است.

مارکت امروز منتظر خبر درخواست برای بیمه بیکاری هفتگی امریکا و سخنرانی رئیس بانک مرکزی اروپا، کریستین لاگارد و تولید ناخالص داخلی سه ماه سوم ژاپن است. ضمنا یک نگاه سرمایه گذاران کماکان به سیاست های چین در قبال کووید است.

مقامات شانگهای اعلام کردند که از روز جمعه رستوران ها و مراکز تفریحی دیگر نیازی به تست کووید ندارند. در همین راستا هنگ کنگ هم گفت که مسافران و توریست ها برای کووید قرنطینه نخواهند شد.

دیروز داده های ایالات متحده نشان دادند که هزینه های نیروی کار 2.4% افزایش یافته است. مارکت منتظر رقم 3.2% بود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

همین گزارش باعث ریزش های بیشتر بازده اوراق قرضه ده ساله شد و تاثیر منفی روی دلار امریکا گذاشت.

ضمنا دیروز بانک مرکزی کانادا (BoC) به دنبال جلسه شورای سیاستگذاری خود نرخ های بهره را درست مطابق انتظار مارکت 50 واحد دیگر بالا برد و به 4.25% رساند. مقامات بانک مرکزی کانادا اعلام کردند در صورت نیاز نرخ ها را باز هم تغییر خواهند داد.

آنها گفتند که انتظارات تورمی و تورم هنوز بسیار بالا است. در همین راستا نرخ لحظه ای جفت ارز دلار امریکا به دلار کانادا نزدیک قیمت مهم 1.37 است.

جفت ارز پرطرفدار یورو به دلار هم پس از دو روز ریزشی بودن دیروز و امروز در حال افزایش تا اطراف قیمت 1.0530 می باشد. دلیل این اتفاق، ضعیف تر شدن دلار در مارکت است.

جفت ارز GBPUSD هم بعد از صعود تا بالای سطح مهم 1.22 در حال حاضر پایین این منطقه مهم در حال معامله شدن است.

در انتها طلا که از ریزش بازده اوراق قرضه خوشحال بود موفق شد تا اطراف 1790 دلار افزایش یابد. البته طلا در این لحظه در قیمت 1784 در حال معامله شدن است.