خبرهای فارکس سه شنبه 15 آذر
اخبار فارکس

خبرهای فارکس سه شنبه 15 آذر

امروز سه شنبه 6 دسامبر 2022 است و ما قصد داریم شما عزیزان را از آخرین خبرهای موجود در مارکت فارکس مطلع کنیم.

به نظر می رسد دلار امریکا در روزی که تقویم اقتصادی خلوتی داریم در حال احیا و بازیابی خود است. در ادامه این خبر تمام آن چیزی که شما نیاز دارید را به اطلاع تان خواهیم رساند.

پس از اینکه جمعه گذشته شاخص دلار امریکا به پایین ترین میزان خود در شش ماه گذشته سقوط کرد، دیروز و امروز در حال اصلاح و یا بازگشت است. یکی از دلایل این اتفاق این است که نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری امریکا مثبت شده و اطراف قیمت 3.6% در حال معامله شدن است.

در ضمن بد نیست بدانید در این لحظه که مشغول نگارش این خبر هستیم شاخص های آتی سهام امریکا نیز کاملا صاف و بدون روند هستند.

تنها خبری که قرار است امروز برای ایالات متحده اعلام شود تراز تجاری است. ضمنا قرار است کانادا گزارش شاخص مدیران خرید ماه نوامبر خود را نیز منتشر کند.

داده های منتشر شده دیروز دوشنبه توسط موسسه ISM نشان داد که فعالیت های تجاری در بخش خدمات ایالات متحده با سرعتی قوی در ماه نوامبر افزایش یافته و PMI خدمات از 54.4 در اکتبر به 56.5 رسیده است.

این گزارش، بهتر از انتظار بازار یعنی 53.1 بود و به دلار آمریکا کمک کرد تا در نیمه دوم روز از رقبای خود پیشی بگیرد.

ولی بد نیست بدانید که ابزار گروه CME کماکان نشان می دهد که 80% مشارکت کنندگان در مارکت خودشان را برای یک افزایش نرخ بهره 50 واحدی آماده کرده اند و این مساله در بازار قیمت گذاری شده است.

ضمنا بانک مرکزی استرالیا (RBA) در سشن معاملاتی آسیا اعلام کرد که نرخ بهره خود را 25 واحد دیگر افزایش داده و مطابق انتظار به 3.1 درصد رسانده است. RBA در این جلسه اعلام کرد که هنوز به دلیل تورم بالا نرخ های بهره بیشتر افزایش داده خواهند شد.

RBA با توجه به افزایش قیمت ها گفت که پیش بینی شده که تورم در ماه های آتی بالاتر خواهد رفت.

در پی این خبر و به دنبال ریزش شدید روز دوشنبه، جفت ارز AUDUSD به سمت بالا بازگشت و در حال حاضر بالای سطح مهم 0.6700 در حال معامله شدن است.

جفت ارز پر طرفدار EURUSD نیز روز دوشنبه به دلیل قوی تر شدن دلار و جو موجود ریسک گریز در محدوده منفی به کار خود پایان داد. این جفت ارز در حال حاضر پایین قیمت 1.05 در حال معامله شدن است.

جفت ارز GBPUSD نیز دیروز چیزی در حدود 50 پیپ خود را از دست داد و به نظر می رسد امروز اطراف قیمت 1.22 وارد فاز تثبیتی شده است.

در انتها طلا نیز که تا 1810 دلار افزایش یافته بود به دنبال صعود 2 درصدی بازده اوراق قرضه قسمت زیادی از سودهای خود را از دست داد و در حال حاضر اطراف قیمت 1770 دلار بدون روند در حال معامله شدن است.