دلار در حال ضعیف شدن؛ اخبار فارکس 28 آذر
اخبار فارکس

دلار در حال ضعیف شدن؛ اخبار فارکس 28 آذر

امروز دوشنبه 19 دسامبر 2022 اولین روز کاری فارکس در این هفته میلادی است و قرار است شما عزیزان را از آخرین تحولات و رویدادهای درون مارکت فارکس مطلع کنیم.

اینطور که به نظر می رسد دلار ایالات متحده امریکا یک هفته نزولی را شروع کرده و در حال حاضر تحت فشارهای فروش از سمت خرس های مارکت قرار گرفته است.

با فرونشستن گرد و غبارهای ناشی از بیانیه های شورای سیاستگذاری بانک های مرکزی هفته گذشته به نظر می رسد احساس ریسک در شروع هفته ای که به تعطیلات کریسمس منتهی می شود در نقطه ضعف باقی مانده است.

شاید سرمایه گذاران به دلیل اظهارات شاهینی هفته گذشته مقامات فدرال رزرو در حال ارزیابی وضعیت آینده دلار هستند و احتمالا به خروج سرمایه های شان از دارایی های پرریسک تر فکر می کنند.

بد نیست بدانید پس از اینکه دولت چین محدودیت‌ های کرونایی را در سراسر کشور کاهش داد با شعله ‌ور شدن شیوع مجدد این ویروس، چین رسماً اولین مرگ ناشی از کووید را گزارش کرد.

این موضوع می تواند حال و هوای مارکت را تغییر دهد و به نفع دلار امریکا تمام شود.

در همین حال رسانه های دولتی چین از برخی اهدافشان برای پیشرفت اقتصادی خبر دادند که این مساله در کنفرانس سالانه کار اقتصادی مرکزی در چین مطرح شد.

اگر سری به چارت شاخص دلار امریکا بزنید مشاهده خواهید کرد که هنوز بازتاب این اخبار درون نمودار دلار مشاهده نمی شود. دلار امریکا در سشن معاملاتی آسیا و اوایل صبح به وقت اروپا تا اطراف قیمت مهم 104 هم ریزش کرد ولی در حال حاضر به سمت بالا بازگشته است.

ضمنا رالی افزایشی بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری امریکا تا اطراف قیمت 3.53 درصد نیز نتوانسته هنوز کمکی به قوی تر شدن دلار امریکا بکند.

به نظر می رسد نرخ‌ های اوراق قرضه دولتی ایالات متحده همچنان به دلیل اظهار نظرهای شاهینی رئیس فدرال رزرو کلیولند، لورتا مستر در روز یکشنبه در حال حمایت شدن است.

ایشان اعلام کردند من فکر می کنم نرخ های بهره بیشتر از آن چیزی که سیاستگذاران پیش بینی کرده اند باید افزایش داده شود.

برخی تحلیلگران اقتصادی ضعف دلار امریکا را به دلیل کوچکتر شدن فعالیت های تجاری ایالات متحده می دانند.

بد نیست بدانید شاخص اولیه تولید مرکب ایالات متحده در دسامبر از رقم 46.4 قبلی به 44.6 کاهش یافته است. دلیل این مساله این است که سفارشات جدید به پایین ترین سطح خود از دو سال و نیم گذشته تا الان سقوط کرده است.

خبر مهم دیگر درباره ین ژاپن است. ساعاتی پیش مقامات بانک مرکزی ژاپن اعلام کردند که آمادگی تغییر سیاست های خود را از وضعیت فوق انبساطی خواهند داشت. این مساله به دلیل رسیدن به تارگت تورمی ژاپنی ها است.

وضعیت جفت ارزها

در همین راستا جفت ارز دلار به ین ژاپن بعد از ریزش تا 135.75 در حال حاضر دوباره به سمت بالا بازگشته و اطراف قیمت 136.37 در حال معامله شدن است.

جفت ارز پرطرفدار یورو یو اس دی نیز امروز و در سشن معاملاتی آسیا ابتدا تا اطراف قیمت 1.0658 افزایش یافت ولی در حال حاضر اطراف قیمت 1.06 در حال پرسه زدن است.

GBPUSD نیز درست مثل یورو به دلار ابتدا تا اطراف قیمت 1.2241 بالا رفت ولی در این لحظه به پایین سطح مهم 1.22 ریزش کرده و در قیمت 1.2179 در حال معامله شدن است.

در انتها طلای جهانی نیز در تایم روزانه بالای میانگین متحرک نمایی 200 روزه و کمی پایین تر از قیمت مهم 1800 دلار در حال درجا زدن است.