امروز بانک مرکزی انگلستان و اروپا – خبرهای فارکس 24 آذر
اخبار فارکس

امروز بانک مرکزی انگلستان و اروپا – خبرهای فارکس 24 آذر

 امروز پنجشنبه 15 دسامبر 2022 است و قرار است شما عزیزان را از آخرین تحولات و رویدادهای درون مارکت فارکس مطلع کنیم.

به گزارش بخش اخبار فارکس دنیای ترید: اینطور که به نظر می رسد هیچ وقتی برای استراحت نداریم و به دنبال جلسه بسیار مهم دیشب فدرال رزرو امریکا امروز هم دو نشست مهم دیگر داریم.

قرار است امروز بانک مرکزی انگلستان (BoE) و بانک مرکزی اروپا (ECB) بیانیه شورای سیاستگذاری خود را درباره نرخ های بهره بانکی اعلام کنند. مارکت در این لحظه آرام به نظر می رسد.

ضمنا بانک ملی سوئیس (SNB) نیز قرار است نرخ های بهره خود را 50 واحد دیگر بالا ببرد و امریکا هم قرار است گزارش خرده فروشی، داده های مربوط به تولیدات صنعتی، درخواست برای بیمه بیکاری هفتگی و تحقیقات مربوط به  کارخانجات امپایر استیت خود را منتشر کند.

همینطور که انتظار می رفت دیشب فدرال رزرو امریکا در نشست ماه دسامبر خود نرخ وجوه بانکی اش را که به نرخ بهره موسوم است 50 واحد دیگر افزایش داد و به 4.25 تا 4.5% رساند.

گزارش خلاصه پیش بینی وضعیت اقتصادی فدرال رزرو با یک تجدید نظر جدید نشان داد که نرخ متوسط پایانی بانک مرکزی امریکا که پیش بینی شده بود 4.6% باشد به 5.1% افزایش یافته است.

دلار امریکا ابتدا در واکنش به نمودار نقطه ای فدرال رزرو افزایش یافت و سپس طی کنفرانس خبری رئیس فدرال رزرو، جرومی پاول قدرت خود را از دست داد و دوباره شروع به ریزش کرد.

پاول گفت هیچ کس نمی داند که آیا اقتصاد ایالات متحده در سال آینده به سمت رکود متمایل می شود یا خیر ولی وی افزود که اگر تورم شروع به کاهش کند ما هم می توانیم پیش بینی خود را نسبت به اوج نرخ های بهره کاهش دهیم.

بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری در واکنش به این اظهارات تا اطراف 3.46% ریزش کرد و شاخص دلار امریکا هم به پایین ترین میزان خود در شش ماه گذشته یعنی 103.44 سقوط کرد.

حال امروز و در این لحظه فضای گریز از ریسک در مارکت توانسته از دلار امریکا حمایت های لازم را بکند و باعث شده شاخص دلار کمی به سمت بالا تغییر جهت دهد.

ضمنا ساعاتی پیش گزارش خرده فروشی چین نیز منتشر شد. طبق آخرین خبرها خرده فروشی در چین به رقم 5.9% در ماه نوامبر رسیده است. پیش بینی شده بود این رقم به 3.6% کاهش پیدا کند.

ضمنا تولیدات صنعتی چین هم در مدت زمان مشابه 2.2% اعلام شد که پیش بینی شده بود این رقم 3.6%+ شود.

اداره آمار استرالیا هم امروز پنجشنبه اعلام کرد که نرخ بیکاری در ماه نوامبر بدون تغییر و در همان رقم 3.4 درصد باقی مانده است و نرخ اشتغال تغییر کرده و به 64 هزار نفر رسیده است.

وضعیت جفت ارزها

جفت ارز AUDUSD در واکنش به این خبر به دلیل فضای گریز از ریسک موجود در مارکت تا اطراف سطح مهم 0.68 ریزش کرد.

جفت ارز NZDUSD هم مثل دلار استرالیا و به دلیل فضای گریز از ریسک موجود در بازار شروع به ریزش تا اطراف قیمت 0.6450 کرده است. ضمنا آخرین داده های اخیر تولید ناخالص داخلی از سمت نیوزیلند نشان دادند که GDP در سه ماهه سوم افزایش یافته و به رقم 6.4% رسیده است. پیش بینی مارکت رقم 5.5% بود.

جفت ارز پر طرفدار یورو یو اس دی که دیشب تا اطراف قیمت مهم 1.07 پرواز کرد امروز و در این لحظه شروع به ریزش کرده و اطراف قیمت 1.06 در حال معامله شدن است.

فراموش نکنید که امروز قرار است بانک مرکزی اروپا نرخ های بهره بانکی اش را 50 واحد دیگر افزایش دهد. معامله گران این رویداد مهم را به دقت دنبال خواهند کرد.

جفت ارز GBPUSD هم که دیشب تا اطراف 1.2450 افزایش یافته بود امروز و در این لحظه ریزش کرده و اطراف قیمت مهم 1.23 در حال معامله شدن است.

جفت ارز USDJPY هم دیروز نتوانست مسیر خاصی را انتخاب کند و در آن مسیر حرکت کند و بدون روند و خنثی به کار خود پایان داد. ولی این جفت ارز در حال حاضر افزایش یافته و اطراف قیمت 136.70 در حال معامله شدن است.

جفت ارز USDCHF هم دیروز و در نشست مهم فدرال رزرو به پایین ترین میزان خود از 31 مارس یعنی اطراف قیمت 0.9214 سقوط کرد ولی در این لحظه در حال بازگشت به سمت بالا می باشد.

در انتها طلا هم که دیشب تا قیمت 1814 دلار افزایش یافت امروز و در این لحظه در حال ریزش تا اطراف قیمت 1777 دلار در هر اونس می باشد.