خبرهای فارکس دوشنبه 21 آذر
اخبار فارکس

خبرهای فارکس دوشنبه 21 آذر

 امروز دوشنبه 12 دسامبر 2022 اولین روز کاری فارکس در این هفته میلادی است و قرار است شما عزیزان را از آخرین تحولات و رویدادهای درون مارکت فارکس مطلع کنیم.

به گزارش بخش اخبار فارکس دنیای ترید به نظر می رسد که بازارها امروز و در ابتدای هفته به دلیل اخبار اقتصادی درجه یک و نشست های شورای سیاستگذاری بانک های بزرگ مرکزی در این هفته محتاط تر شده اند و معامله گران هم در حاشیه بازار منتظر ایستاده اند.

شاخص دلار امریکا بعد از هفته پر تلاطم گذشته کماکان خودش را بالای قیمت 105 نگه داشته و شاخص سهام های آتی امریکا در این لحظه صاف و بدون روند هستند. ضمنا نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری در این لحظه قرمز و در قیمت 3.55% در حال معامله شدن است.

به خاطر داشته باشید که امروز در تقویم اقتصادی فارکسی خود قرار نیست هیچ خبری برای اروپا و ایالات متحده امریکا منتشر شود. تنها خبرهای امروز حراج اوراق قرضه 3 و 10 ساله است.

مقامات چینی اوایل امروز اعلام کردند که اپلیکیشن مورد استفاده برای ردیابی موارد ویروس کرونا را اواخر همین هفته آفلاین خواهند کرد.

علاوه بر این بلومبرگ گزارش داد که چین ممکن است از ماه آینده تا حدودی مرزهای خود را با هنگ کنگ باز کند و به مردم اجازه دهد آزادانه در تعطیلات سال نو میلادی سفر کنند.

با این وجود شاخص ترکیبی سهام شانگهای و هانگ سنگ هنگ کنگ هر دو قرمز هستند و به احتمال زیاد امروز را در محدوده منفی به پایان می ‌رسانند.

وضعیت جفت ارزها

جفت ارز پر طرفدار یورو یو اس دی کماکان بالای 1.05 در حال رنج زدن است. این جفت هفته گذشته را در این محدوده به کار خود پایان داد و در هیچ جهت خاصی حرکت نکرد.

جفت ارز GBPUSD هم در حال حاضر پایین قیمت 1.2250 در حال معامله شدن است.

داده‌های منتشر شده توسط دفتر آمار ملی بریتانیا (ONS) در روز دوشنبه نشان داد که تولید ناخالص داخلی در ماه اکتبر پس از انقباض 0.6 درصدی در سپتامبر، 0.5 درصد به صورت ماهانه افزایش یافته است.

اگرچه این گزارش بسیار بهتر از انتظار بازار یعنی رقم 0.1 درصد بود اما نتوانست از پوند استرلینگ حمایت کند.

سایر داده های بریتانیا نشان می دهد که تولیدات صنعتی در ماه اکتبر بدون تغییر باقی مانده است در حالی که تولیدات کارخانجات 0.7 درصد افزایش یافته است.

جفت ارز USDJPY هم اوایل امروز موفق شد تا بالای 137 پرواز کند ولی متاسفانه در این لحظه مومنتوم خود را از دست داده است.

داده های امروز ژاپن نشان دادند که سفارشات ماشین آلات در ماه نوامبر به طور سالانه 7.8 درصد کاهش یافته و شاخص قیمت تولید کننده به طور سالانه در ماه نوامبر به 9.3 درصد رسیده که این رقم از انتظار 8.9 درصدی فراتر رفت.

در انتها طلا هم که جمعه گذشته موفق شد تا بالای قیمت مهم 1800 صعود کند هفته خود را نزولی شروع کرده و در حال حاضر در قیمت 1790 دلار در هر اونس در حال معامله شدن است.