وضعیت فارکس در آخرین هفته سال 2022(سه شنبه 6 دی)
اخبار فارکس

وضعیت فارکس در آخرین هفته سال 2022(سه شنبه 6 دی)

امروز سه شنبه 27 دسامبر 2022 است و قرار است شما عزیزان را از آخرین تحولات و رویدادهای درون مارکت فارکس مطلع کنیم.

به گزارش بخش اخبار فارکس دنیای ترید و به دنبال یک تعطیلی آخر هفته سه روزه (منظور شنبه، یکشنبه و دوشنبه به خاطر تعطیلات کریسمس است) به نظر می رسد امروز دلار امریکا با مشکل تقاضا روبرو شده و کماکان پایین سطح مهم روانی 104 و در منطقه منفی در حال معامله شدن است.

اگر نیم نگاهی به چارت شاخص دلار امریکا بیندازید متوجه خواهید شد که دلار امروز با یک گپ نزولی کار خود را آغاز کرده است.

معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در این لحظه مثبت می باشد و نرخ بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده نزدیک 3.75٪ است.

امروز قرار است ایالات متحده امریکا گزارش تراز تجاری ماه نوامبر به علاوه شاخص قیمت خانه های ماه اکتبر خود را منتشر کند.

ساعاتی پیش اداره ملی آمار چین (NBS) اعلام کرد که برآورد خود را از رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) در سال 2021 از رقم 8.1 درصد قبلی به 8.4 درصد تغییر داده است.

در یک خبر‌ نگران کننده دیگر از سمت چین گزارش ها حاکی از آن است که از زمانی که این کشور اقداماتی را برای کاهش محدودیت‌ های کرونایی انجام داده بیمارستان ‌های چین غرق در موارد تایید شده کرونا هستند. این آمار کماکان با سرعت زیاد در حال افزایش است.

در همین حال نخست وزیر ژاپن، فومیو کیشیدا امروز اعلام کرد مسافرانی که از چین می آیند را به مدت 7 روز در قرنطینه نگه خواهد داشت و ضمنا محدویدت های شدیدی را روی پروازهای چین اعمال خواهد کرد.

اینطور که به نظر می رسد جو مارکت تا بدین لحظه یک فضای ریسکی است و اگر این مساله ادامه دار باشد دلار امریکا که یک دارایی امن محسوب می شود در مقابل رقبای خود دچار مشکل خواهد شد.

ضمنا بد نیست بدانید پیش از تعطیلات کریسمس دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده گزارش داد که شاخص قیمت اصلی هزینه های مصرف شخصی (PCE) به طور ماهانه 0.2٪ افزایش یافته و نرخ سالانه نیز از رقم 5٪ در اکتبر به 4.7٪ کاهش یافته است.

به خاطر داشته باشید که هر دو این گزارش ها درست مطابق پیش بینی تحلیلگران از آب درآمد.

وضعیت جفت ارزها

جفت ارز پر طرفدار یورو یو اس دی در این لحظه که مشغول نگارش این تحلیل هستیم به دلیل ضعیف تر شدن دلار اطراف قیمت 1.0655 در حال معامله شدن است.

جفت ارز GBPUSD هم پس از متوقف شدن در یک محدوده باریک بالاخره امروز موفق شد خودش را بالای سطح مهم روانی 1.21 برساند.

جفت ارز USDJPY هم علی رغم ضعیف تر شدن دلار امریکا اطراف قیمت 133 در حال بالا و پایین شدن است.

ساعاتی پیش رئیس بانک مرکزی ژاپن، هاروهیکو کورودا، (BOJ) گفت که تصمیم برای تغییر استراتژی کنترل منحنی بازده "مطمئناً اولین گام" به سمت خروج از سیاست پولی فوق انبساطی نیست و همین گفته کار را برای ین ژاپن دشوار کرده است.

در انتها طلا هم پس از اینکه با یک گپ صعودی باز شد در این لحظه اطراف قیمت 1807 دلار در حال معامله شدن است.