خبرهای فارکس دوشنبه 31 مرداد
اخبار فارکس

خبرهای فارکس دوشنبه 31 مرداد

امروز دوشنبه 22 اوت 2022، اولین روز کاری بازار فارکس در این هفته میلادی است و مثل همیشه کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید قصد دارند تا شما را با مهمترین وقایع امروز و این هفته در مارکت آشنا کنند.

خبر امروز را با دلار ایالات متحده امریکا که ملقب به پادشاه است آغاز می کنیم.

دلار امروز و با شروع هفته کاری فارکس توانسته قدرتش را حفظ کند. هفته گذشته شاخص دلار امریکا که نماد آن dxy می باشد موفق شد عملکرد بسیار خوبی از خودش به نمایش بگذارد و 2.30+% درصد سود کسب کند.

دلار امروز هم توانست تا 108.47 صعود کند و هم اکنون اطراف قیمت 108.34 در حال معامله شدن است.

مطالعه مقاله فارکس فکتوری را پیشنهاد میکنیم.

طلا نیز پس از اینکه نتوانست روز چهارشنبه از سطح مهم مقاومتی اطراف 1780 دلار عبور کند، شروع به ریزش تا اطراف قیمت 1742 دلار کرده است. این پایین ترین قیمت طلا در سه هفته گذشته است.

دلیل اصلی ریزش های طلا، قوی تر شدن سراسری دلار ایالات متحده در مارکت است.

جفت ارز پرطرفدار یورو به دلار امریکا که بیشترین حجم معاملات روزانه مارکت فارکس را به خودش اختصاص داده، پس از اینکه نتوانست از سد محکم مقاومتی اطراف 1.02 عبور کند، شروع به ریزش کرده است.

در حال حاضر قیمت جفت ارز یورو یو اس دی 1.0008 است. این دومین باری است که قیمت یورو-دلار با هم برابر می شود. دلیل عمده قوی تر شدن دلار امریکا، تشدید گمانه زنی ها درباره یک افزایش نرخ بهره 75 واحدی برای نشست ماه سپتامبر فدرال رزرو است.

البته مارکت هنوز درباره این اتفاق به یک اجماع کلی نرسیده است. بر اساس یک نظرسنجی معتبر از 94 اقتصاددان، تا به حال فقط 19 نفر از آنها به یک افزایش نرخ 75 واحدی رای داده اند.

طبق آخرین خبرهای موجود، ابزار پیش بینی کننده نرخ های بهره گروه CME اعلام کرده که 48.5 درصد از مشارکت کنندگان منتظر یک افزایش 75 واحدی هستند.

بد نیست بدانید که در یک اتفاق غیرمنتظره، بانک مرکزی جمهوری خلق چین امروز نرخ های بهره یک و پنج ساله خود را به منظور تقویت صادرات و اقتصاد کشور چین، کاهش داد.

این اقدام کبوتری (طرفدار سیاست انبساطی) از سمت چین در آغاز هفته کاری فارکس به دلار استرالیا و دلار نیوزیلند کمک کرد تا در برابر رقیب قدرتمند خود دلار امریکا، مقاوم تر باشند.

ضمنا امروز در تقویم اقتصادی فارکس قرار نیست خبر مهم و تاثیرگذاری منتشر شود در نتیجه تمام نگاه ها به شاخص فعالیت ملی بانک فدرال رزرو شیکاگو برای ماه ژوئیه و گزارش داده های شاخص مسکن کانادا است که قرار است فردا اعلام شوند.

فراموش نکنید که مهمترین رویداد این هفته، سمپوزیوم سالانه جکسون هیل است که روز پنجشنبه آغاز خواهد شد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد میشود: بهترین بروکر فارکس

سمپوزیوم اقتصادی جکسون هول یک سمپوزیوم سالانه است که از سال 1978 توسط بانک مرکزی فدرال رزرو کانزاس حمایت می شود و از سال 1981 در منطقه Wyo Jackson Hole برگزار می شود. این سمپوزیوم، هر سال بر یک موضوع مهم اقتصادی که اقتصادهای جهان با آن مواجه هستند تمرکز می کند. شرکت کنندگان این گردهمایی، بانکداران برجسته مرکزی، وزرای دارایی، صاحب نظران دانشگاهی و بازیگران برجسته بازارهای مالی از سراسر جهان هستند.

این گردهمایی توسط فعالان بازار از نزدیک دنبال می شود، زیرا اظهارات غیر منتظره ای که از طرف سنگین وزن های این سمپوزیوم تراوش می کند، می تواند بر بازارهای جهانی سهام و ارز تأثیر بگذارد.

سمپوزیوم اقتصادی جکسون هول، یکی از قدیمی ترین کنفرانس های بانکهای مرکزی در سراسر جهان است. ماموریت این رویداد ایجاد یک بحث آزاد است. شرکت کنندگان هر سال بر اساس موضوع انتخاب می شوند و برای ایجاد تنوع منطقه ای بین شرکت کنندگان ملاحظات بیشتری در نظر گرفته می شود.