خبرهای فارکس چهارشنبه 12 مرداد
اخبار فارکس

خبرهای فارکس چهارشنبه 12 مرداد

امروز چهارشنبه 3 اوت 2022 است و قرار است با هم مهمترین خبرها و وقایع بازار فارکس را مرور کنیم.

اجازه دهید ابتدا سری بزنیم به شاخص دلار امریکا (dxy) که قدرت این ارز را در مقابل سبد وسیعی از ارزهای بین المللی می سنجد. پس از اینکه شاخص دلار به پایین ترین میزان خود در دو هفته گذشته سقوط کرده بود (105.04)، دیروز و امروز موفق شده تا قیمت 106.54 افزایش یابد.

دلیل اصلی این مساله، تنش های ژئوپلیتیکی بین ایالات متحده و چین بر سر سفر سخنگوی کاخ سفید امریکا بود.

به نظر می آید که وضعیت ریسکی موجود در بازار کمی بهتر شده باشد. اگر همین الان سری به شاخص های آتی سهام نیویورک بزنید، متوجه بهبود وضعیت آنها در این لحظه خواهید شد.

امروز اتحادیه اروپا قرار است داده های خرده فروشی ماه ژوئن خود را منتشر کند. بعد از ظهر نیز قرار است موسسه ISM شاخص مدیران خرید تولید ماه ژوئیه امریکا را منتشر کند.

سرمایه گذاران از نزدیک این گزارشات به علاوه تنش های سیاسی و همچنین سخنان یکی از مقامات فدرال رزرو را دنبال خواهند کرد.

با وجود هشدارهای شدید چین، رئیس مجلس نمایندگان امریکا، نانسی پلوسی وارد تایوان شد و به بلند پایه ترین سیاستمدار آمریکایی تبدیل شد که در 25 سال گذشته به این کشور سفر کرده است.

وزارت امور خارجه چین نیز در پاسخ به این سفر نیز بیانیه ای صادر کرد و خاطر نشان کرد که سفر پلوسی نقض جدی حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری خلق چین است.

چین علاوه بر این اعلام کرد که از 4 اوت تمرینات نظامی از جمله مانورهای شلیک مستقیم را در مناطق اطراف تایوان برگزار خواهد کرد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد میشود: بهترین بروکر فارکس

پیشتر نیز رئیس مجلس نمایندگان مجلس امریکا در یک کنفرانس خبری گفته بود که ما همیشه می خواهیم که تایوان از یک آزادی توام با امنیت برخوردار باشد و هنوز هم از این قضیه حمایت جدی می کنیم.

خوب اجازه دهید سری به اخبار مربوط به نرخ های بهره فدرال رزرو امریکا بزنیم.

دیروز رئیس فدرال رزرو شیکاگو، چارلز ایوانز گفت:

در صورت عدم بهبود تورم، افزایش 50 واحدی نرخ های بهره، گزینه معقولی برای نشست شورای سیاست گذاری بانک مرکزی امریکا در ماه سپتامبر خواهد بود.

همین اظهارنظر باعث بهبود وضعیت بازار اوراق قرضه ایالات متحده امریکا شد. اگر سری به چارت اوراق قرضه ده ساله خزانه داری امریکا بزنید، مشاهده خواهید کرد که دیروز تا به حال بالای 6 درصد افزایش یافته است. قیمت حال حاضر اوراق ده ساله 2.759 درصد است.

ضمنا اوایل صبح امروز نیوزیلند گزارش بیکاری خود را منتشر کرد.

بر اساس آخرین گزارشات از اداره کار نیوزیلند، نرخ بیکاری در سه ماهه دوم نسبت به سه ماهه اول 0.1 درصد افزایش را نشان داد. نرخ مشارکت نیز بدون تغییر و در همان رقم 70.8 درصد باقی ماند.

جفت ارز دلار نیوزیلند به دلار امریکا نیز در واکنش اولیه خود به این خبر ابتدا تا قیمت 0.6200 کاهش یافت ولی سپس تا 0.6225 افزایش یافت.

در ضمن جفت ارز یورو به دلار نیز دیروز تا نزدیک قیمت 1.03 صعود کرد ولی در انتها چیزی در حدود 100 پیپ خود را از دست داد و در قیمت 1.0165 به کار خود پایان داد.