خبرهای فارکس سه شنبه 3 آبان
اخبار فارکس

خبرهای فارکس سه شنبه 3 آبان

امروز سه شنبه 25 اکتبر 2022 است و قرار است با هم آخرین وقایع و اخبار فارکس را مرور کنیم. در این لحظه که مشغول نگارش این خبر هستیم بازارها به دلیل اینکه منتظر رویدادهای کلیدی اقتصادی هستند آرام به نظر می رسند. شاخص دلار امریکا که قدرت این ارز را در مقابل دیگر رقبای بین المللی ارزیابی می کند دیروز و امروز خنثی و بدون روند بوده است.

اگر همین الان سری به چارت شاخص دلار با نماد dxy بزنید مشاهده خواهید کرد که دلار امریکا کمی پایین تر از قیمت مهم 112 در حال معامله شدن می باشد.

شاخص های آتی سهام امریکا نیز خنثی می باشند و بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری امریکا قرمز و در قیمت 4.18% در حال معامله شدن است. این پایین ترین نرخ روزانه بازده اوراق ده ساله است.

امروز قرار است ایالات متحده امریکا گزارش شاخص قیمت مسکن S&P خود را منتشر کند. این داده یک شاخص اقتصادی است که تغییرات ارزش تک ‌خانواری ایالات متحده را به صورت ماهانه اندازه‌ گیری می ‌کند.

علاوه بر این گزارش هیئت کنفرانس نیز قرار است شاخص اعتماد مصرف کننده خود را برای ماه اکتبر منتشر کند. دیروز نظرسنجی شاخص مدیران خرید موسسه جهانی S&P از ایالات متحده نشان داد که فعالیت های تجاری در بخش خصوصی در اوایل اکتبر با سرعت فزاینده ای کوچکتر شده است.

ولی بد نیست بدانید که علی رغم این کاهش، شاخص های سهام وال استریت چیزی در حدود 1 تا 1.3% افزایش را تجربه کردند.

دیروز رئیس کمیته 1922، سر گراهام بردی، اعلام کرد که ریشی سوناک به عنوان رهبر حزب محافظه کار و نخست وزیر جدید بریتانیا پس از تصمیم پنی موردانت برای کناره گیری از رقابت ها انتخاب می شود.

واکنش مارکت هم نسبت به این خبر همانطور که پیش بینی می شد خنثی بود.

در همین حال معاون بانک مرکزی انگلستان (BoE)، دیو رامسدن، تایید کرد که اقدامات لازم برای بازگرداندن تورم نسبت به تارگت مورد نظر BoE را انجام خواهند داد. وی افزود که البته هنگام تصمیم گیری در مورد سیاست ها باید کاهش ارزش پوند را در نظر بگیرند.

در همین راستا دیروز جفت ارز GBPUSD اندکی در قیمت پایین تر به کار خود پایان داد و در حال حاضر نیز وارد فاز تثبیتی شده است.

جفت ارز USDJPY نیز به دنبال نوسانات دیروز مارکت امروز و تا بدین لحظه آرام تر شده است. یک مقام دولتی ژاپنی به نقل از رئیس بانک مرکزی ژاپن، هاروهیکو کورودوا می گوید که ضعیف تر شدن یک طرفه ین اصلا برای اقتصاد خوب نیست.

در همین حال وزیر دارایی ژاپن، شونیچی سوزوکی  تکرار کرد که هیچ تناقضی بین دخالت دولت در خرید ین و سیاست های پولی فوق انبساطی بانک مرکزی وجود ندارد. ضمنا در لحظه نگارش این تحلیل، جفت ارز دلار به ین در قیمت 149 ثابت مانده است.

جفت ارز یورو یو اس دی هم که دیروز و امروز در حال رنج زدن است و در حال حاضر برای صعودهای بیشتر با سطح مهم مقاومتی 0.99 برخورد کرده است. فراموش نکنید که یورو برای ادامه حرکات صعودی خود نیاز به شکستن و تثبیت سطح مهم 0.99 دارد.

در انتها طلا نیز به دلیل اینکه نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری کماکان بالای 3.18% است موفق به جمع آوری مومنتوم برای ادامه مسیر صعودی خود نشده است.