بازار فارکس در وضعیت آماده باش (اخبار فارکس سه شنبه 2 اسفند)
اخبار فارکس

بازار فارکس در وضعیت آماده باش (اخبار فارکس سه شنبه 2 اسفند)

امروز سه شنبه 21 فوریه 2023 است و قرار است شما عزیزان را از آخرین خبرهای فارکس مطلع کنیم.

به گزارش بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید خبر امروز خود را با دلار امریکا شروع می کنیم.

بعد از اینکه دلار تا اطراف 104.66 بالا رفت دو روز گذشته را ریزشی بود. اگر همین الان نمودار دلار امریکا را باز کنید مشاهده خواهید کرد که دلار اطراف قیمت مهم 104 در حال معامله شدن است.

به نظر می رسد مارکت بعد از تعطیلی دیروز در ایالات متحده هنوز در وضعیت رکود به سر می برد. دلیل این مساله تنش های ژئوپلیتیکی است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، در کنفرانس امنیتی مونیخ به دیپلمات ارشد چین، وانگ یی گفت که آنها اطلاعاتی در اختیار دارند که نشان می دهد چین در حال برنامه ریزی برای ارائه حمایت مرگبار از روسیه است.

در همین زمینه خبرگزاری های روسیه گزارش دادند که قرار است وانگ یی روز سه شنبه به مسکو سفر کند و احتمالا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار کند.

در همین حال جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به طور غیرمنتظره به کیف سفر کرد و با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین دیدار کرد.

پس از آن بایدن در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک تاکید کرد که آمریکا تا زمانی که جنگ طول بکشد به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد و گفت: جنگ روسیه علیه اوکراین در حال شکست است.

ضمنا بد نیست بدانید پوتین راس ساعت 12:30 به وقت ایران سخنرانی درباره وضعیت کشور خود به مجلس فدرال روسیه ارائه خواهد کرد و در هر دو مجلس پارلمان سخنرانی خواهد کرد. وی در این سخنرانی وضعیت بین المللی پس از تحریم های گسترده غرب علیه مسکو را تحلیل خواهد کرد.

در انتها امروز قرار است موسسه جهانی S&P تحقیقات ابتدایی شاخص مدیران خرید خود را درباره کشورهای آلمان، منطقه یورو، انگلستان و ایالات متحده امریکا منتشر کند.

موسسه ZEW آلمان همچنین قرار است وضعیت کسب و کارهای این کشور را اعلام کند.

 

کمی دیرتر و در سشن معاملاتی نیویورک قرار است امریکا گزارش فروش خانه های جدید خود و کانادا هم گزارش تورم را منتشر کند.

شایان ذکر است شاخص های آتی سهام هم در واکنش به وضعیت محتاط گونه امروز و اصطلاحا گریز از ریسک در این لحظه منفی می باشد.

وضعیت جفت ارزها و طلا

اگر سری به جفت ارز EURUSD بزنید متوجه خواهید شد این جفت ارز کماکان در یک محدوده باریک پایین قیمت مهم 1.07 در حال بالا و پایین شدن است.

ساعاتی پیش اولی رن، عضو شورای حاکم بانک مرکزی اروپا (ECB) گفت که خوب است بانک مرکزی اروپا پس از ماه مارس نیز به افزایش نرخ های بهره ادامه دهد. ضمنا امروز کمی دیرتر، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، به سؤالات تلویزیون عمومی فنلاند پاسخ خواهد داد.

جفت ارز GBPUSD هم در یک محدوده کوچک بالای سطح مهم روانی 1.20 در حال بالا  پایین شدن است.

دیروز جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا گفت: در روزهای آینده مذاکرات بیشتری با اتحادیه اروپا درباره پروتکل ایرلند شمالی خواهند داشت. انتظار می ‌رود که کلورلی روز چهارشنبه با نمایندگان محافظه ‌کار مجلس درباره این مذاکرات سخنرانی کند.

اوایل امروز هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن گفت: رشد دستمزدها در ژاپن احتمالاً با افزایش دستمزدها برای جبران هزینه‌ های زندگی بیشتر خانوارها و مقابله با کمبود نیروی کار افزایش خواهد یافت.

متاسفانه این سخنان نتوانست ماشه صعود ین ژاپن در مقابل دلار امریکا را بکشد و این جفت ارز اطراف قیمت 134.50 در حال معامله شدن است.

در انتها طلا هم که دیروز اندک صعودی از خود نشان داد امروز و در این لحظه شروع به ریزش تا 1831 دلار کرده است.