رویدادهای فارکس دوشنبه 25 ژوئیه
اخبار فارکس

رویدادهای فارکس دوشنبه 25 ژوئیه

امروز دوشنبه 25 ژوئیه 2022، اولین روز کاری بازار فارکس در این هفته میلادی است.

همینطور که مشاهده می کنید، جریان معاملات دارایی های بدون ریسک مجددا با آغاز هفته کاری، در مارکت فارکس مشاهده می شود. به نظر می رسد سرمایه گذاران به دلیل ترس از رکود اقتصادی، دوباره دست به عصا راه می روند.

شاید هم تریدرها به دلیل اینکه چهارشنبه این هفته فدرال رزرو امریکا قرار است نرخ های بهره اش را 75 واحد دیگر بالا ببرد، ترجیح داده اند در حاشیه بازار مشاهده گر بمانند. بانک مرکزی امریکا در واقع این کار را برای مبارزه با تورم موجود انجام می دهد.

دیروز وزیر خزانه داری آمریکا، جانت یلن نسبت به کاهش رشد اقتصاد آمریکا هشدار داد اما گفت که رکود اجتناب ناپذیر نیست.

نگرانی‌ها در مورد کندی رشد اقتصادی پس از آن تشدید شد که شاخص‌های سرمایه ‌گذاری اولیه تجاری موسسه جهانی S&P از منطقه یورو و آلمان در ماه ژوئیه یک کاهش شدید را ثبت کردند.

همچنین شاخص مدیران خرید خدمات S&P جهانی ایالات متحده نیز برای اولین بار از ژوئن 2020 به زیر عدد بسیار مهم 50 کاهش یافت.

چین نیز در حال تشدید آزمایش های شدید کووید در شهرهای بزرگ شانگهای و تیانجین است. این مساله نشانگر این است که شیوع مجدد کووید می تواند باعث اعمال قرنطینه های اجباری از سمت چین، این دومین اقتصاد بزرگ جهان شود.

با افزایش سویه اومیکرون، تعداد بی سابقه استرالیایی های مبتلا به کووید در بیمارستان ها نیز افزایش یافته و همین مساله اعتماد سرمایه گذاران را از بین برده است.

در همین حال، روزنامه فایننشال تایمز روز شنبه گزارش داد، چین در مورد سفر احتمالی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در ماه اوت، هشدارهای خصوصی شدیدی به دولت بایدن داده است.

به نقل از یک منبع موثق خبرگزاری، اعلام شده که پکن قصد دارد یک صندوق املاک و مستغلات به ارزش 44 میلیارد دلار، علیرغم نگرانی‌های احتمالی برای بازسازی اورگراند، این غول املاک و مستغلات چینی، تأسیس کند.

حال، با توجه به این اخبار دلسردکننده از آسیا، شاخص های سهام این منطقه به دنبال فروش های روز جمعه سهام های امریکایی، در این لحظه قرمز می باشند. شاخص آتی سهام S&P 500 امریکا نیز در این لحظه قرمز می باشد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد میشود: فارکس فکتوری

سرمایه ‌گذاران همچنین به دلیل اینکه منتظر انتشار گزارش درآمد غول‌های فناوری آمریکایی شرکت آلفابت گوگل و شرکت بزرگ فناوری اپل می باشند نیز، محتاط تر شده اند.

ضمنا در جدول ارزهای گروه 10، دلار امریکا که به پایین ترین میزان خود در دو هفته گذشته کاهش یافته بود، در حال برگشت به سمت بالا می باشد. دلیل این مساله، هجوم سرمایه گذاران به سمت دارایی امن می باشد.

در همین راستا نیز، جفت ارز بسیار پرطرفدار یورو به دلار امریکا برای چندمین روز است که در حال درجا زدن است.