تمرکزها بر سخنرانی روسای بانکها (اخبار فارکس چهارشنبه 17 آبان)
اخبار فارکس

تمرکزها بر سخنرانی روسای بانکها (اخبار فارکس چهارشنبه 17 آبان)

امروز چهارشنبه 8 نوامبر 2023 است و یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید قصد دارند تا شما را از آخرین رویدادهای درون مارکت مطلع کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

اگر همین الان چارت شاخص دلار امریکا را که با نماد dxy در بازار فارکس مشهور است باز کنید متوجه صعود آن برای سومین روز متوالی خواهید شد.

دیروز و امروز دلار امریکا موفق شده خودش را تا اطراف سطح مقاومتی 105.77 بالا بکشد.

قرار است راس ساعت 13 امروز اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان (BoE) در کنفرانس سیستم مالی که درباره "دستیابی به نتایج خوب در دنیای نامشخص است" و توسط بانک مرکزی ایرلند سازماندهی شده است سخنرانی کلیدی انجام دهد.

سپس کمی دیرتر یعنی راس ساعت 17:45 رئیس بانک مرکزی امریکا، جرومی پاول سخنرانی افتتاحیه صدمین سالگرد بخش تحقیقات و آمار فدرال رزرو را ارائه خواهد کرد.

ضمنا در سشن معاملاتی نیویورک قرار است یکی از اعضای شورای حکام به نام لیزا کوک و رئیس فدرال رزرو نیویورک، جان ویلیامز نیز برای مارکت سخنرانی کنند.

البته کار سخنرانی روسای بانک های مرکزی بزرگ به همین جا ختم نمی شود و قرار است رئیس بانک مرکزی اروپا، کریستین لاگارد نیز در بروکسل بلژیک برای معامله گران سخنرانی کند.

در همین راستا قرار است فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا و پابلو هرناندز د کوس و یواخیم ناگل نیز سخنرانی کنند.

در انتها بد نیست بدانید که نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری تا الان بالای 1 درصد صعود کرده و شاخص آتی سهام های امریکا نیز وضعیت خوبی ندارند.

رویدادها و خبرهای مهم امروز

به غیر از سخنرانی روسای بانک های مرکزی بزرگ نیز مارکت فارکس چند خبر دیگر هم خواهد داشت.

اروپایی ها قرار است گزارش خرده فروشی ماه سپتامبر خود را منتشر کنند و ایالات متحده امریکا هم قرار است تراز عمده فروشی ماه سمتامبر به علاوه شاخص خوشبینی اقتصادی IBD/TIPP خود را منتشر کند.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD سومین روز متوالی است که قرمز می باشد و در حال حاضر به پایین سطح مهم 1.07 سقوط کرده و چند پیپی پایین تر از همین سطح در حال بالا و پایین شدن است.

دیروز جفت ارز GBPUSD چیزی نزدیک به 50 پیپ ضرر کرد و در انتها پایین سطح مهم 1.23 بسته شد. این جفت ارز در حال حاضر اطراف قیمت 1.2270 در حال معامله شدن می باشد.

داده های ژاپن نشان داد که شاخص اقتصادی پیشرو در سپتامبر از 109.2 به 108.7 کاهش یافته است. USD/JPY هم هیچ واکنشی به این داده ها نشان نداد و در این لحظه اطراف قیمت 150.70 با رنگ سبز و پر قدرت در حال صعود می باشد.

در انتها اونس جهانی طلا دیروز تا اطراف سطح مهم 1960 دلار سقوط کرد ولی بلافاصله با مقاومت گاوهای مارکت مواجه شد. طلای جهانی امروز و تا بدین لحظه اطراف سطح مهم 1970 دلار با رنگ قرمز در حال معامله شدن می باشد.