5 موضوع کلیدی فارکس در هفته پیش رو
اخبار فارکس

5 موضوع کلیدی فارکس در هفته پیش رو

مهمترین رویداد هفته آینده قطعا، نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو ایالات متحده است و با توجه به اینکه قرار نیست هیچ خبر مهمی منتشر شود ولی، به احتمال زیاد مقامات فدرال رزرو درباره اینکه چقدر به برنامه کاهش تدریجی خرید اوراق قرضه دولتی موسوم به Tapering نزدیک شده اند، صحبت خواهند کرد.

علاوه بر نشست فدرال رزرو، هفته آینده در تقویم اقتصادی ایالات متحده گزارشات مهمی دیده نمی شود و بیشتر قرار است در مورد بازار مسکن و برخی درآمدهای به روز شده، گزارشاتی داشته باشیم.

چندین بانک مرکزی دیگر نیز قرار است جلساتی در طی هفته برگزار کنند از جمله: بانک مرکزی ژاپن و بانک مرکزی انگلستان. در همین حال Evergrande توسعه دهنده املاک چینی، با چشم انداز عدم پرداخت بدهی های خود روبرو است و ترس از اینکه این مسئله ممکن است به بازارهای بیرون از چین نیز سرایت کند، تحلیلگران را نگران کرده است.

در زیر به نکات مهمی که هفته آینده باید آنها را رصد کنید، اشاره خواهیم کرد.

1- نشست فدرال رزرو

روز سه شنبه هفته آینده، نشست دو روزه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو ایالات متحده آغاز خواهد شد و در پی آن، عصر چهارشنبه به وقت واشنگتن هم، شورای سیاستگذاری فدرال رزرو قرار است درباره اینکه چه وقت قرار است فدرال رزرو برنامه کاهش تدریجی خرید اوراق قرضه ماهانه خود موسوم به Tapering به ارزش 120 میلیلارد دلار در ماه  را شروع کند، صحبت کند.

اعلام زمان برنامه Tapering برای مارکت بسیار اهمیت دارد چرا که آغازی است برای استفاده از ابزار مهمتر فدرال رزرو یعنی افزایش نرخهای بهره.

بسیاری از مقامات فدرال رزرو گفته اند که کاهش تدریجی خرید اوراق قرضه باید از امسال آغاز شود، در حالیکه نظر جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو ممکن است در این زمینه تکرار شود که، تا رسیدن به افزایش نرخهای بهره هنوز راه طولانی در پیش است.

ممکن است فدرال رزرو به دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید و گزارش مشاغل ضعیف ماه اوت، به رویکرد محتاطانه خود پایبند باشد.

2- داده های اقتصادی

تقویم داده های اقتصادی ایالات متحده برای هفته آینده بر روی ارقام مسکن متمرکز است، که قرار است پس از اندک افزایش در تصویب وامهای مسکن برای خرید خانه، در هفته های اخیر تثبیت شود.

روز سه شنبه قرار است ایالات متحده امریکا گزارشات شروع خانه سازی و مجوزهای ساختمانی مسکن خود را منتشر کند. روز چهارشنبه هم امریکا قرار است گزارش فروش خانه های در حال انتظار خود را اعلام کند و جمعه هم با گزارش فروش خانه های جدید، به کار خود پایان دهد.

ناظران بازار همچنین گزارش روز پنجشنبه درخواست برای بیمه بیکاری هفتگی را در میان نگرانی ها در مورد ضربه به بهبود اقتصادی در سه ماهه کنونی که ناشی از  گسترش ویروس دلتا کرونا می باشد، به ویژه در میان افرادی که در تزریق واکسن تردید دارند را بررسی خواهند کرد.

3- بازارهای سهام

نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو چهارشنبه هفته آینده، محرک اصلی بازار سهام ایالات متحده خواهد بود. علاوه بر نگرانی ها در مورد چشم انداز سیاست پولی انقباضی تر به دلیل آغاز برنامه Tapering، بازارهای سهام ایالات متحده نگرانی های دیگری هم دارند.

این نگرانی ها این است که مبادا به خاطر شیوع مجدد ویروس دلتا کرونا، رشد اقتصادی در ماه های پیش رو آهسته تر شود و یا مبادا افزایش مالیات ها، سهام داران را متضرر کند.

به طور سنتی ماه سپتامبر برای سهام داران ماه بد و ضعیفی است و تا این لحظه شاخص سهام S&P 500 حدود 2% کاهش داشته است.

سهام های دیگری که سهامداران رصد خواهند کرد، یکی FedEx است و برخی دیگر شامل: General Mills ،Nike و Costco می باشند. سهام Nike در اوایل هفته گذشته به دنبال کاهش ارزش BTIG به دلیل نگرانی های زنجیره تامین ، ضربه خورد.

4- جلسات بانک مرکزی

علاوه بر فدرال رزرو، چند بانک مرکزی بزرگ دیگر نیز در روزهای آینده جلساتی برگزار می کنند. انتظار می رود بانک ژاپن، که سه شنبه و چهارشنبه نیز تشکیل جلسه خواهد داد، سیاست خود را ثابت نگه دارد، اما ممکن است در مورد خطرات فزاینده صادرات به دلیل اختلال در عرضه، هشدارهایی را بدهد.

روز پنجشنبه، بانک مرکزی نروژ اولین بانک از کشورهای توسعه یافته خواهد بود که نرخ های بهره اش را از زمان همه گیری افزایش خواهد داد و احتمالاً نرخ اصلی 0٪ را به 0.25٪ بالا ببرد.

بعید به نظر می رسد که بانک مرکزی انگلستان در جلسه روز پنجشنبه سیاست خود را تغییر دهد، اما ممکن است درباره اینکه آیا هنوز تورم را گذرا می داند یا خیر، صحبتهایی بکند.

5- احتمال خرد شدن Evergrande

Evergrande دومین شرکت بزرگ املاک و مستغلات در چین، دارای سود اوراق قرضه 83.5  میلیون دلار است که روز پنجشنبه قرار است بدهی اش راپرداخت کند.

این مقدار ناچیز می تواند نقطه عطف یک بمب 355 میلیارد دلاری با بیش از 1300 توسعه در سراسر چین و بیش از 300 میلیارد دلار بدهی باشد که نشان می دهد اوضاع ممکن است چقدر بد باشد.

گزارش شده این شرکت غول آسای چینی برای بدهی هایش به دنبال پول می گردد و همین مسئله نگرانی های تحلیلگران را مبنی بر اینکه مبادا این مسئله به دیگر نقاط جهان هم سرایت کند، بر انگیخته است.