بیت کوین نه تنها شکست خورده، بلکه به بدترین شکل این اتفاق افتاده است; متخصص ارزشیابی Aswath Damodaran می گوید
اخبار ارز دیجیتال

بیت کوین نه تنها شکست خورده، بلکه به بدترین شکل این اتفاق افتاده است; متخصص ارزشیابی Aswath Damodaran می گوید

پروفسور Aswath Damodaran تحت تأثیر بیت کوین نیست و معتقد است که به عنوان یک ارز مقبول، چیزی که می تواند برای خرید قهوه، خانه یا حتی ماشین استفاده شود، شکست خورده است.

داموداران، یکی از درخشان ترین ذهن ها در زمینه ارزیابی و بازارهای مالی، در جریان دهمین قسمت از دوره مستر کلاس Moneycontrol، ارزهای رمزنگاری شده را مورد بررسی قرار داد.

"اگر بیت کوین ارز خوبی است، سوال من این است که چرا افراد بیشتری از آن در تراکنش هایشان استفاده نمی کنند. بنابراین وقتی با علاقه مندان به بیت کوین روبرو می شوم، به نظر می رسد به این علت این مفهوم که بیت کوین یک ارز عالی است را مطرح می کنند، که این ارز برای آنها سود زیادی به ارمغان آورده. این نحوه ارزیابی برای من معیار خوبی به حساب نمی آید."

وی همچنین گفت: یک ارز خوب ارزی است که برای خرید چیزهای مختلف استفاده می شود و با این حساب، بیت کوین شکست خورده است.

وی افزود: "از نظر من، ارز خوب ارزی است که بتوانید با آن قهوه بخرید، خانه خود را بخرید، ماشین بخرید و با این حساب، بیت کوین شکست خورده است و نه فقط شکست خورده، بلکه با فضاحت هم شکست خورده است."

داموداران همچنین از به حساب آوردن ارزهای رمزپایه به عنوان یک کلاس دارایی  نیز سر باز می زند. وی گفت، یک عنوان دارایی به جریان پول نیاز دارد. داموداران گفت، بیت کوین نتوانست به مانند یک دارایی خوب عمل کند، همانطور که طلا در سرمایه گذاری های یک سرمایه گذار نقش ایفا می کند.

"بزرگترین علت طلا برای شهرت این است که وقتی سهام سقوط می کند، طلا ارزش خود را حفظ می کند. اگر من از همان آزمایش در بیت کوین استفاده کنم و به سال 2020 نگاه کنم، بیت کوین مانند یک جذب کننده سرمایه رفتار نمی کند. مثل یک سهام بسیار خطرناک رفتار می کرد. من اگر بیت کوین را به سبد سهامم اضافه کنم، فقط چیزی اضافه کرده ام که باعث بی ثباتی سبد سهام من می شود. "

اظهارات داموداران در حالی مطرح می شود که شک و تردید نظارتی زیادی در هند پیرامون ارزهای رمزپایه وجود دارد.

تقریباً 1.5 کرور هندی در ارزهای رمزنگاری شده سرمایه گذاری شده. 350 استارت آپ وجود دارد که در بلاکچین و رمزنگاری فعالیت می کنند.

در حالی که دولت قصد دارد امسال لایحه تنظیم ارزهای رمزپایه را در پارلمان معرفی کند، RBI بارها و بارها سرمایه گذاران را در مورد ریسک بالا در تجارت رمزنگاری هشدار داده است.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام