همه چیز در مورد تریدینگ بات کوکوین Kucoin Trading Bot
اخبار ارز دیجیتال

همه چیز در مورد تریدینگ بات کوکوین Kucoin Trading Bot

ربات معاملاتی صرافی کوکوین، اخیرا توجه بسیاری از معامله گران ارز دیجیتال را به خود جلب کرده است. از نیمه اول سال 2021، این صرافی به طور پیوسته روی این ربات کار کرد تا ویژگی ها و خصوصیات آن را افزایش دهد و تا آنجا که ممکن است برای بسیاری از کاربران کارآمد واقع شود، صرف نظر از این که چه دارایی یا کوینی را می خواهید معامله کنید، می توانید از این ربات معامله گر استفاده کنید.

این ربات در حال حاضر می تواند برای سه نوع مختلف معاملات مورد استفاده قرار گیرد، در حالی که انتظار می رود قابلیت های بیشتری نیز به این ربات افزوده شود. تا این لحظه اما، سه استراتژی اصلی در ربات معامله گر کوکوین وجود دارد که کاربران می توانند برای کسب سود از آن ها استفاده کنند:

  • معاملات کلاسیک یا همان اسپات (Classic Grid)
  • معاملات فیوچرز (Futures Grid)
  • ورود پله ای DCA (Dollar Cost Average)

ربات معامله گر کلاسیک کوکوین (Classic Grid)

معامله بصورت کلاسیک یا معامله نقطه ای (اسپات)، یک استراتژی معاملاتی مشهور و بسیار ساده است که به دنبال سودآوری از نوسانات بازار با استفاده از سفارشات و موقعیت های خرید و فروش است. این نوع ازمعامله در صنعت ارز های دیجیتال چیز جدیدی نیست و بسیار امر رایج و ساده ای به شمار می رود، اینجا اما کاملاً خودکار انجام می شود، ربات معامله گر کوکوین، هنگامی که قیمت کوین انتخابی شما در حال پایین آمدن است آن را می خرد و هنگامی که بالا می رود می فروشد.

معاملات کلاسیک یا نقطه ای نوعی بسیار ساده از معاملات است، بنابراین کاری است که به راحتی توسط ربات معاملاتی کوکوین قابل انجام است. با این حال، این نوع از معامله امن ترین راه برای معامله نیز هست، با کمترین میزان دانش در مورد بهینه سازی ربات و عملکرد آن، می توانید ربات را برای انجام هر نوع معامله ای مطابق با آنچه شما نیاز دارید آماده کنید.

و اما دلیل موفقیت این ربات این است که تصمیمات آن تحت تأثیر عوامل انسانی قرار نمی گیرد. این ربات طوری برنامه ریزی شده است که همه کارها را به تنهایی انجام دهد، از جمع آوری داده ها گرفته تا پیش بینی و سپس عمل به آن پیش بینی ها. در نتیجه، سرمایه گذاران پس از ارائه دارایی های خود به ربات معامله گر کوکوین، می توانند از قهوه خود لذت ببرند و همه کار ها را به این ربات واگذار کنند.

اصطلاحات خاصی وجود دارد که باید بدانید تا پارامترهایی را که ربات به عنوان راهنمای فعالیت های خود نیاز دارد، وارد کنید. مواردی مانند: Min. Price (حداقل رنج قیمتی که ربات می تواند در آن معامله کند)، Max. Price (حداکثر رنج قیمتی که ربات می تواند در آن معامله کند)، No. of orders (تعداد سفارشاتی که می خواهید ربات ثبت کند) و چیز هایی شبیه به این ها.

ربات معامله گر فیوچرز کوکوین (Futures Grid)

پس از ایجاد ربات معامله گر اسپات یا کلاسیک، کوکوین تصمیم گرفت که از معاملات آتی یا فیوچرز نیز در ربات معامله گرش پشتیبانی کند، تا بتواند به سرمایه گذاران در راه کسب درآمد از یکی دیگر از انواع معاملات، کمک کند. همانطور که از نامش پیداست، ربات معامله گر فیوچرز کوکوین ترکیبی از معاملات آتی و شبکه ای (Grid) است که می تواند سودهای شبکه ای خوبی را برای کاربران هنگام Short و یا Long کردن به ارمغان آورد. این بخش از ربات کوکوین در حال حاضر تنها قادر به پردازش معاملات Short خواهد بود.

این ربات معامله گر،سرمایه کاربران را به چندین شبکه تقسیم می کند و همچنان خرید در کف و فروش در سقف را ادامه می دهد. ربات فیوچرز کوکوین می تواند برای سرمایه گذارانی که مایل به Short کردن هستند، و همچنین کسانی که مایل به Long هستند و یا حتی برای کسانی که می خواهند سود خود را با اهرم افزایش دهند مناسب است.

این ربات همچنین برای کاربرانی که نمی خواهند سرمایه خود را در معرض ریسک بالا قرار دهند یا کسانی که مایل به معامله در بازار آتی هستند اما تجربه کافی ندارند مناسب است. با توجه به اینکه بازارهای آتی امکانات فوق العاده ای را حتی در صورت کاهش قیمت ارائه می دهند، معاملات آتی در دوره های خرسی بازار بسیار محبوب می شوند. با این حال، با افزایش مداوم معامله گران جدید، لازم به یادآوری است که اکثر این معامله گران تازه وارد دانش، تجربه و مهارت لازم برای معاملات آتی را ندارند.

این ربات می تواند به آنها کمک کند، به همان دلیل که اکثر کارها را به صورت خودکار و مستقل انجام می دهد، و بنابراین کاربر تقریباً مجبور نیست هیچ کاری انجام دهد به جز ارائه سرمایه اولیه و چند پارامتر که به ربات ایده اولیه ای از آنچه از آن انتظار می رود را می دهد، همه چیز بر عهده خود ربات است.

ربات "ورود پله ای" (Dollar Cost Average Bot)

در نهایت، صرافی کوکوین یک نوع دیگر از استراتژی معاملاتی را ارائه می دهد که با نام ورود پله ای یا میانگین هزینه دلاری (DCA) شناخته می شود. این یک ربات است که از استراتژی سرمایه گذاری موسوم به میانگین هزینه دلاری استفاده می کند. این استراتژی یک استراتژی جدید در دنیای سرمایه گذاری نیست و بسیاری از مردم با آن آشنایی کامل دارند. در واقع، مدت هاست که این کار را به صورت دستی انجام می دهند.

با این حال، اگر لازم باشد که کاربران، روزانه و بر اساس برنامه ای دقیق به بازار ورود کنند، عملی کردن این استراتژی می تواند کاملاً گیج کننده باشد. این یک استراتژی متناوب و تکراری است که چندان جالب و هیجان انگیز نیست، اما می تواند بازدهی مناسبی را در طولانی مدت برای شما ارائه کند. اما، تکراری و خسته کننده بودن این استراتژی، دقیقاً همان چیزی است که آن را برای ربات کوکوین مناسب می کند.

در اصل، تنها کاری که کاربر باید انجام دهد این است که بودجه خود را به ربات تحویل دهد و سپس به آن دستور دهد که در یک بازه زمانی خاص مقدار مشخصی از ارز دیجیتال معین خود را خریداری کند. یا بهتر بگوییم، مقدار معینی از وجوه واریز شده را برای خرید ارزی خاص در بازه زمانی مشخصی هزینه کند.

به عبارت دیگر، می توانید چند هزار دلار واریز کنید و سپس به ربات دستور دهید هر روز یا یک روز در میان 50 دلار بیت کوین بخرد و به آرامی میانگین نقطه ورود خود را بهبود بخشید.

توصیه کلی دنیای ترید در مورد تریدینگ بات کوکوین Kucoin Trading Bot

در نهایت، هر سرمایه گذار سبک و ترجیح خود را در مورد نحوه معامله گری دارد و اگر ندارید، باید این را بدانید که نداشتن استراتژی و سبک معامله گری به این معناست که شما زمان کافی را برای تحقیق مطالعه صرف نکرده اید. برای بسیاری از سرمایه گذاران، تنها چند استراتژی محدود مناسب برای آنها و متناسب با سبک آنها وجود دارد. شاید تنها یکی از استراتژی های ذکر شده برای شما مناسب باشد و شاید هیچ کدام به کار شما نیاید. این امکان نیز وجود دار که همه استراتژی های بالا در دور نمای کلی معاملاتی شما بگنجد.

صرف نظر از نوع استراتژی، تقریباً همه آنها با یک ربات معامله گر، آسان تر، بهتر و دقیق تر برای شما عمل خواهند کرد. در آخر این که برای استفاده از این سرویس باید در ابتدا اقدام به ساخت حساب در صرافی کوکوین کنید.

آموزش تصویری کار با ربات معامله گر کوکوین (Kucoin Trading Bot)

در حال حاضر، نسخه وب این ربات فقط از استراتژی معاملات کلاسیک یا اسپات (Spot Grid) پشتیبانی می کند. در اینجا نحوه استفاده از این ربات را به صورت تصویری برای شما قرار داده ایم:

به وب سایت رسمی KuCoin رفته و اقدام به ساخت حساب کاربری کنید (اگر از قبل حساب دارید وارد حساب کاربری خود شوید).

روی [Trade] در سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید، سپس روی [Trading Bot] کلیک کنید.

در صفحه وب ربات معامله گر کوکوین، روی "Create Bot" کلیک کنید تا یک ربات معاملاتی کلاسیک (Spot Grid) راه اندازی شود.کوکوین برای ایجاد یک ربات معامله گر کلاسیک 2 روش ارائه می دهد. یکی پارامترهای هوش مصنوعی از پیش تعیین شده (AI Parameters) و دیگری سفارشی سازی شخصی (Customize) است.

برای بخش پارامترهای هوش مصنوعی (AI Parameters)

یک جفت معاملاتی را انتخاب کنید. (از آنجا که معامله شبکه ای (Grid Trading) به دنبال نوسان است، نوسان بیشتر بازده بالاتری را نیز به همراه خواهد داشت. بنابراین، بهترین انتخاب این است که پر نوسان ترین جفت ارزی که می شناسید را انتخاب کنید).

همانطور که مشاهده می کنید، محدوده قیمت (Price Range) و تعداد سفارشات (Number of Placed Orders) توسط AI (هوش مصنوعی) تعیین می شود. بخش "Total Investment" برای این است تا کاربران مقدار پولی که می خواهند سرمایه گذاری کنند را وارد کنند.

پس از وارد کردن مقدار مشخصی در "Total Investment"، می توانید "Profit per Grid" (سود به ازای هر شبکه معامله) را مشاهده کنید.

روی "Create" کلیک کنید و اطلاعات را تأیید کنید، سپس روی "Confirm" کلیک کنید تا ربات معاملاتی شما اجرا شود.

برای بخش پارامتر های سفارشی ربات (Customized Parameters)

برای انتخاب یک جفت ارز معاملاتی روی "Customize" کلیک کنید و کف (Min.) و سقف (Max.) کانال معاملاتی خود را وارد کنید. اگر قیمت توکن به پایین تر از Min. یا بالاتر از Max. برود، معاملات شبکه ای متوقف می شوند و تا زمانی که قیمت به محدوده تعیین شده بازگردد متوقف خواهند ماند. (نکته: برای به حداکثر رساندن سود خود، مهم است که محدوده قیمتی مناسبی را بر اساس روندهای تاریخی بازار تعیین کنید تا ربات Spot grid شما در محدوده قیمت تعیین شده به خوبی عمل کند).

"Number of Placed Orders" و "Total Investment" را وارد کنید.

 روی "Create" کلیک کنید، اطلاعات سفارش را تأیید کنید و سپس روی "Confirm" کلیک کنید تا ربات معاملاتی شما اجرا شود.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام