پلی گان پیش بینی کرد: اتریوم به زودی جای بیت کوین را می‌گیرد
اخبار ارز دیجیتال

پلی گان پیش بینی کرد: اتریوم به زودی جای بیت کوین را می‌گیرد

بنیانگذار پلی گان پیش بینی کرد اتریوم در آینده نه چندان دور، به عنوان شبکه ارز دیجیتال پیشرو جایگزین بیت کوین خواهد شد.

به گفته  یکی از بنیانگذاران شبکه پلی گان، ساندیپ نایلوال (Sandeep Nailwal)، طولی نخواهد کشید که اتریوم به عنوان پروتکل غالب لایه 1  از بیت کوین پیشی بگیرد.

به گزارش رسانه ارزهای دیجیتال و فارکس دنیای ترید، نایلوال، بنیانگذار پلی گان در گفتگو با کوین تلگراف اظهار داشت: «دیر یا زود ، اتریوم از بیت کوین پیشی گرفته و به استاندارد جهانی تبدیل می‎شود.»

به اعتقاد نایلوال دیری نخواهد پایید که اتریوم به لایه نهایی حل و فصل مشکلات در فضای دیفای تبدیل می‌شود؛ چرا که شبکه پلی گان نقش مهمی در موفقیت بلند مدت اتریوم ایفا خواهد کرد و این کار از طریق ارائه راه حل برای مقیاس پذیری این شبکه محقق خواهد شد.

شایان ذکر است اتریوم با سایر پروتکل‌های لایه 1 مانند سولانا، پولکادات، کاردانو، بایننس اسمارت چین و ... در رقابت است، بطوریکه حتی گاهی این شبکه‌ها را قاتل اتریوم می‌نامند. با اینحال نایلوال معتقد است هنوز برای پذیرش این شبکه‌ها به عنوان «قاتل اتریوم» خیلی زود است.

وی افزود: «زنجیره اتریوم، به دلایل بنیادین، امنیت بالا، تمرکز زدایی، جامعه بزرگ و اعتمادی که به عنوان یک بلاکچین کارا و مطمئن در طول زمان ایجاد کرده است، بلاکچینی بی رقیب است.»

به گفته بنیانگذار پلی گان، اتریوم در نهایت حتی از بیت کوین نیز پیشی خواهد گرفت. چرا که کاربرد بیشتری دارد. وی معتقد است که اگر بیت کوین ابزار کاربردی خود را فراتر از عملکرد سیستم مالی گسترش ندهد، به احتمال زیاد قادر نخواهد بود به عنوان یک پروتکل لایه 1 در دراز مدت دوام بیاورد.»

پاشنه آشیل اتریوم کجاست؟

مقیاس پذیری یکی از بزرگترین مشکلاتی است که به طور کامل موفقیت شبکه اتریوم و صنعت مالی غیر متمرکز را دچار مشکل کرده است. هنگامی که ویتالیک بوترین اتریوم را در سال 2015 راه اندازی می‌کرد، حتی فکرش را هم نمی‌کرد که این پلتفرم با چنین تقاضای گسترده‌ای روبرو شود.

با افزایش تقاضا، مدل اجماعی اثبات کار (PoW) اتریوم ناکارآمد شد، زیرا تنها می‌تواند در حدود 13 معامله در ثانیه (TPS) انجام دهد. و از آنجایی که به طور متوسط ​​روزانه 1.355 میلیون معامله در اکوسیستم صورت می‌گیرد، کمبود ظرفیت منجر به ایجاد ترافیک در شبکه شده و در نتیجه کارمزدهای گس بسیار ناپایدار می‌شود. این مسئله برای مشاغلی که برای معاملات منظم به اتریوم متکی هستند، بسیار آزار دهنده است.

یکی دیگر از مسائل مربوط به الگوریتم اجماع قدیمی اتریوم این است که هر تراکنش، حجم زیادی از قدرت محاسباتی را به خود اختصاص می‌دهد که باعث می‌شود مصرف انرژی سیستم درست همانند بیت کوین بالا باشد. با وجود امنیت بالا، الگوریتم اثبات کار، به دلیل نیاز به برق پایدار نیست، زیرا تخمین زده می‌شود که میزان مصرف سالانه برق اتریوم 54.47 تراوات ساعت است که بیش از 49.01 تراوات ساعت بیش از مصرف برق سالانه کشور پرو است.

هارد فورک اتریوم

پس از هارد فورک اتریوم میزان مصرف برق شبکه به طور چشمگیری کاهش یافت. این هارد فورک نوسانات کارمزد شبکه را از میان برداشت و برای تبدیل اتر به یک دارایی کمیاب، توکن سوزی مرتب را در برنامه کاری خود قرار داد.

با اینحال هنوز کارمزد شبکه اتریوم بالاست و شبکه های لایه یکی برای این پلتفرم یک رقیب بالقوه محسوب می‌شوند.

باید منتظر ماند و دید که آیا پیش‌بینی نایلوال به وقوع می‌پیوندد یا خیر ولی با شرایط فعلی این اتفاق بعید به نظر می‌رسد.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام