آیا آیلان ماسک به فکر تولید ارز دیجیتال خودش است؟
اخبار ارز دیجیتال

آیا آیلان ماسک به فکر تولید ارز دیجیتال خودش است؟

بازارهای ارزهای دیجیتال در ماههای اخیر تحت تاثیر توییت های آیلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا، دچار افت و خیز های فراوانی شده است. 

به عنوان مثال، بیت کوین در روزهای گذشته دچار آسیب زیادی در مسیر افزایش ارزش خود به علت انتقاد ماسک از مصرف بالای تولید این ارز دیجیتال شد. در توییتی در روز پنجشنبه وی از مصرف بسیار زیاد ذغال سنگ و سایر انرژی های کربنی در تولید برق مورد نیاز برای استخراج بیت کوین ابراز نگرانی کرد. 

در نتیجه، بیت کوین در این هفته ابتدا حدودا ۱۳ درصد کاهش را تجربه کرد و سپس با افزایش 1.6 درصدی به 50503 دلار به ازای هر بیت کوین رسید. این ارز دیجیتال در ماه گذشته تقریبا یک پنجم قیمت تاریخی خود که در حدود 65000 دلار بوده است را از دست داده. 

از سوی دیگر، آقای ماسک سیگنال های حمایتی در مورد داج کوین داده است. 

در توییت دیگری وی گفت که در حال همکاری با توسعه دهندگان داج کوین برای افزایش بهره وری سیستم تراکنش های این رمز ارز است.  در نتیجه ی این توییت، قیمت این ارز دیجیتال، از 43 سنت تا بالای 50 سنت افزایش پیدا کرد. 

آیلان ماسک اخیرا به علت این تاثیر گذاری ها بر بازار ارزهای دیجیتال از طریق نوشتن توییت های تاثیر گذار، مورد سوال قرار گرفته بود. 

در گفتگویی، شخصی از آیلان ماسک پرسیده بود که چرا وی ارز دیجیتال خودش را تولید نمی کند تا  همه ی نیازهایش را پوشش دهد؟ وی در پاسخ گفته بود که تنها در صورتی این کار را خواهد کرد که داج کوین نتواند نیازهای وی را برطرف کند. 

این پاسخ نشان می دهد که آیلان ماسک تمام امیدش به داج کوین است. ارز دیجیتالی که در نتیجه ی یک شوخی بین دو مهندس بوجود آمد. طبق داده های مرکز اطلاعاتی TRG، داج کوین در حدود 0.12 کیلو وات ساعت برق به ازای هر تراکنش مصرف می کند در حالی که این مقدار برای بیت کوین 707 کیلو وات ساعت است. 

رمز ارز داج، در سال جاری میلادی با افزایش قیمت شدید به چهارمین رمز ارز بزرگ دنیا با ارزش بازار بیش از 68 میلیون دلار بدل شده است. در حال حاضر تعداد محدودی از شرکت های بزرگ، داج کوین را به عنوان روشی برای پرداخت می‌ پذیرند. تعداد ارزهای قابل تولید این رمز ارز نا محدود است و بر خلاف بیت کوین که حداکثر ۲۱ میلیون از آن امکان تولید دارد، این محدودیت برای داج کوین وجود ندارد.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام